Pagina's: [1]

Veren AW11

Veren AW11
« Gepost op: 03 Mei 2010, 11:12:40 »

Hallo iedereen,

Eerst even voorstellen...
Mijn naam is Frank, ik woon in Mechelen en ben trotse eigenaar van een rode AW11 van 1985.
Twee jaar geleden heb ik de cowboy op een natte Brusselse ring uitgehangen met carrosserieschade als gevolg. Na lang sparen ben ik deze winter aan de restauratie begonnen en mijn project loopt nu op een kleinigheid vast.
Ik heb tijdens het project een aantal foto's gemaakt en zal er zeker werk van maken om hier alles te posten.

Mijn probleem voor het ogenblik zijn de veren. Ik ben langs SET Tuning in Eppegem geweest om Eibach veren te bestellen, twee maanden aan het lijntje gehouden en nu is mijn geduld op. Blijkt dat Eibach geen veren meer maakt voor de AW11( na mailtje te sturen naar de invoerder in België, natuurlijk niet via SET Tuning) en nu heb ik de keuze uit twee andere fabrikanten: Apex of TRD.
Hebben jullie hier ervaring mee in combinatie met gele verstelbare Koni schokdempers?
Wat hebben jullie onder jullie wagen staan?
Mijn grootste probleem is de keuring en de papieren die er bij horen. Weten jullie of dat een goedkeuring van de GOCA makkelijk te verkrijgen is bij Apex of TRD veren ( Bij Eibach zitten alle papieren bij de veren bij). Ik zou willen vermijden om elk jaar mijn veerpoten te moeten demonteren voor de keuring.

Dank bij voorbaat,

Cheers,

Frank
  • TRD2000
  • Dokter BEAMS
  • Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Bekijk profiel
Re: Veren AW11
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Mei 2010, 11:42:53 »

Welkom bij The Wild Bunch !!
Voor de TRD veren kan je geen attest krijgen, voor de apex ook niet denk ik maar dat weet ik niet zeker.
Er zijn nog verschillende merken veren te koop, maar in dit apenland willen ze attesten en dat is bij veel een probleem. Ook dienen de veren door een erkend instalateur geplaatst te worden.
Het is een heel werk om alles in orde te krijgen voor de verlaging, misschien is het beter met originele veren te rijden.
Er zijn wel trukjes om door de keuring te geraken, maar dat scheeld van station tot station.
Groeten
TRD2000 (wim)

• stormsman
  • Sr. Member
  • Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Mei 2010, 12:38:30 »

Welkom frank!

ik zou is gaan zien voor weitec veren, ik heb zelf verlagingsveren (voor een sw20) en daar zat een attest bij.

veel plezier hier,
niels
  • BIGBOBO
  • Hero Member
  • Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 03 Mei 2010, 13:03:55 »

Hoi Frank, welkom op het forum.

Op mijn AW11 heb ik een jaartje geleden ook Apex veren gestoken, maar hiervoor zaten er ook al verlagingsveren onder dus ik kan niet echt vergelijk met origineel. Ik heb ook geen attesten of dergelijke maar mijn MR was al verlaagd toen ik hem kocht dus dat heeft nog nooit problemen op keuring gegeven.

Kan je dus niet verder helpen spijtig genoeg Droevig.
  • corollaWRC
  • Pierre des evenementes
  • Pierre
  • Hero Member
  • MR2, It's a live stile!!!
  • Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 03 Mei 2010, 17:16:51 »

Hey Frank!
Welkom bij dit zootje ongeregeld! Grijns

Het is idd zo dat je hier in Belgie maar weinig attesten kan krijgen voor veren. Ik weet het niet En zonder attest is het natuurlijk afkeur. Boos

Maar je AW11 is van 1985, kan je hem dan niet als oldtimer inschrijven? Dan ben je van al dat gezeik van de keuring vanaf. Knipoog

MR2 BEAMS - 197HP
MR2 TURBO - 260 a 270HP
Hard rijden is ni nodig, ge moet rap op uw topsnelheid zijn Grijns
« Antwoord #5 Gepost op: 03 Mei 2010, 22:53:32 »

Alvast bedankt voor de vele antwoorden, als ik de laatste topic zag staan van oktober 2009 vroeg ik mij af of er hier nog waren die met de "good old stuff" reden! Knipoog

at Stormsman: Dank je wel voor de "Weitec tip" maar ze maken enkel veren voor SW20.

Het is misschien een beetje fierheid maar ik ga er geen oldtimer van maken, kwil hem graag uit de garage nemen als ik er zin in heb en niet om naar een meeting te gaan.

Wat te veren betreft, ga ik die kerels van Set Tuning nog 2 dagen laten knoeien om aan de Eibach veren te geraken. Ondertussen heb ik van de Eibach invoerder vernomen dat als ik er van de US laat overvliegen, zij aan de attesten kunnen geraken...Het is een nu dus een kwestie om die Amerikanen uit te leggen hoe een TüV attest er uit zie en of dit in het doosje zit dat ze mij gaan opsturen! Lachebek

Ik hou jullie op de hoogte van de perikkelen...

cheers,

Frank
  • Droopy
  • Pierre
  • Hero Member
  • Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 05 Mei 2010, 08:23:41 »

Hi Frank,

Welkom bij de Wild Bunch !!!
Hoezo je wil hem niet uit de garage nemen voor naar een meeting te gaan ?
Hoe gaan wij dat prachtstuk dan ooit te zien krijgen ? Knipoog

Alvast nog veel succes met de verdere werken !

Droopy

{alt}

Pierre van Wild Bunch Belgie (WWW.MR2CLUB.BE)
Lid van Wild Bunch Nederland (WWW.MR2CLUB.NL)
  • stormsman
  • Sr. Member
  • Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 05 Mei 2010, 08:59:58 »

ik denkt da tem bedoeld da tem zen wagen voor meer dinges uit de garage wil halen dan voor een meeting alleen, en daar heeft hij meer dan gelijk in. ik zou er ook ni mee kunne leve da ik altijd binne een straal van 25km zou moete blijve (of hoe zat da weer)

edit: foto's!  Tong
« Laatste verandering: 05 Mei 2010, 11:23:31 door stormsman »
Pagina's: [1]
Ga naar: