Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 26

mijn witte sw20 g-limited

• TRD2000
  • Dokter BEAMS
  • Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Bekijk profiel
Re: mijn witte sw20 g-limited
« Antwoord #30 Gepost op: 09 Mei 2009, 17:19:15 »

ff voor alle duidelijkheid: Die riek, fietspomp, houten lat en zaag behoren NIET tot de uitrusting van de ophanging he!!! Grijns Grijns Grijns
Waar ziede gij een zaag liggen Verbaasd
Een krom motorkruis ligt er dan weer wel bij Grijns
Groeten
TRD2000 (wim)

• brechen
  • Hero Member
  • Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 09 Mei 2009, 17:21:57 »

lol  Grijns
ja op de site van bilstein zagen dat er volledige poten uit, dus geen inserts. ze konden ook koni's krijgen, maar dat zijn wel inserts maar aangezien ik geen standaardvering heb was dat geen optie. dus eigenlijk feitelijk zouden die bilsteins (deze dingen http://www.bilstein.com/cart/index.php?main_page=product_info&products_id=2554&zenid= )moeten geplaatst kunnen worden, dan heb ik nog veren nodig, en topmounts en endlinks nodig?

• corollaWRC
  • Pierre des evenementes
  • Pierre
  • Hero Member
  • MR2, It's a live stile!!!
  • Bekijk profiel WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 09 Mei 2009, 17:24:06 »

ff voor alle duidelijkheid: Die riek, fietspomp, houten lat en zaag behoren NIET tot de uitrusting van de ophanging he!!! Grijns Grijns Grijns
Waar ziede gij een zaag liggen Verbaasd
Een krom motorkruis ligt er dan weer wel bij Grijns
Groeten
TRD2000 (wim)

In u mandeke helemaal links ligt volgens mij een oud veroest zaagblad, maar da kan natuurlijk ook aan mijn ogen liggen. Grijns

MR2 BEAMS - 197HP
MR2 TURBO - 260 a 270HP
Hard rijden is ni nodig, ge moet rap op uw topsnelheid zijn Grijns
  • TRD2000
  • Dokter BEAMS
  • Hero Member
  • Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 09 Mei 2009, 17:32:55 »

lol  Grijns
ja op de site van bilstein zagen dat er volledige poten uit, dus geen inserts. ze konden ook koni's krijgen, maar dat zijn wel inserts maar aangezien ik geen standaardvering heb was dat geen optie. dus eigenlijk feitelijk zouden die bilsteins (deze dingen http://www.bilstein.com/cart/index.php?main_page=product_info&products_id=2554&zenid= )moeten geplaatst kunnen worden, dan heb ik nog veren nodig, en topmounts en endlinks nodig?
Weet wel dat de prijs van die Bilsteins per stuk is en ge hebt er 4 nodig, en dan moeten ze nog eens verzonden worden. Dan hebt ge natuurlijk ook nog veren, topmounts en endlinks nodig.
Groeten
TRD2000 (wim)

• TRD2000
  • Dokter BEAMS
  • Hero Member
  • Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 09 Mei 2009, 17:36:14 »

Voor achteraan heb ik eventueel nog een komplete set liggen, je kan zelfs kiezen tussen Bilsteins en de andere. Voor vooraan heb ik dus de gewone, maar er is een demper van kapot, hier kunnen wel nieuw in. Ik kan eventueel ook voor KYB dempers zorgen, Bilsteins ook maar die zijn wat duurder.
Groeten
TRD2000 (wim)

• brechen
  • Hero Member
  • Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 09 Mei 2009, 17:40:00 »

maar passen die dan op een 94+ versie? en dan zijn ze natuurlijk nog niet gemonteerd ook, en naar ik verstaan heb is mijn garagist daar precies nog niet te happig op, op ergens anders gehaalde onderdelen monteren  Lachen

• corollaWRC
  • Pierre des evenementes
  • Pierre
  • Hero Member
  • Bekijk profiel WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 09 Mei 2009, 17:49:41 »

maar passen die dan op een 94+ versie? en dan zijn ze natuurlijk nog niet gemonteerd ook, en naar ik verstaan heb is mijn garagist daar precies nog niet te happig op, op ergens anders gehaalde onderdelen monteren  Lachen

een 94+ versie kan je niet verbouwen he, dat is alles of niets. Of het onder een MR past van na 94? Geen enkel probleem nrml gezien. Grijns

Nu, uwe garagist zal wel zeggen dat 2dehands nie goed is, die denkt natuurlijk aan zijn eigen portefeuille. Rollende ogen Geloof me, bij eender welke garage in Belgie en omstreken kennen ze geen MR maar ze denken wel dat ze alles kennen, pas daar heel goed mee op vooralleer ze alles gaan slopen he! Geschrokken

Nu, nieuw is natuurlijk altijd beter dan 2dehands, maar als ge nu goedkoop 2dehands poten kunt vinden, en ge gebruikt u Teins voor dagelijks gebruik en de ander voor de keuring is het toch geen probleem. Knipoog U Teins zijn in ieder geval wel beter dan de originele ophanging. Zowel van voor 94 als na 94. Knipoog

MR2 BEAMS - 197HP
MR2 TURBO - 260 a 270HP
  • brechen
  • Hero Member
  • Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 09 Mei 2009, 17:58:44 »

ja maar ik bedoel niet verbouwen, ik bedoel gaan die poten van een voor 94 passen onder mijn 94+ :p aangezien ik niet weet wat er juist veranderd is. iemand die dit eens kan opsommen of een website weet ofzo waar dit allemaal opstaat wat er juist verschillend is?

• corollaWRC
  • Pierre des evenementes
  • Pierre
  • Hero Member
  • Bekijk profiel WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 09 Mei 2009, 18:04:09 »

Een website weet ik niet zo direct. Maar op het NL forum staat het wel deftig uitgelegd. Knipoog

In de voor 94 poten kan je de dempers vervangen/veranderen en hun veren zijn iets langer. En dit zijn MC Pershons

In de na 94 poten kan je de dempers niet meer vervangen want dit is 1 geheel. Ook de veren waren iets korter dus staat hij hiermee iets lager. Het zijn ook Bilsteins

Of er echt effectief vershil zit in kwaliteit zou ik niet durven zeggen, zoveel zal het niet verschillen denk ik. Knipoog

Je kan de beide poten onder elke SW20 plaatsen. Voor 94 of na 94 maakt allemaal niet uit. Knipoog

MR2 BEAMS - 197HP
MR2 TURBO - 260 a 270HP
  • brechen
  • Hero Member
  • Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 09 Mei 2009, 18:13:28 »

ah ik dacht dat er ook iets van links ofzo verlengd waren, zodat ie meer naar onderstuur ging dan naar overstuur?

• TRD2000
  • Dokter BEAMS
  • Hero Member
  • Bekijk profiel
« Antwoord #40 Gepost op: 09 Mei 2009, 18:17:10 »

ah ik dacht dat er ook iets van links ofzo verlengd waren, zodat ie meer naar onderstuur ging dan naar overstuur?
Er zijn onderdelen van de ophanging veranderd, de spoorstangen zijn na 92 verlengd, maar dat heeft niets met de veerpoten te maken. De veerpoten passen op alle bouwjaren.
Groeten
TRD2000 (wim)

• junglist
  • Hero Member
  • keep it light and put the engine behind the driver
  • Bekijk profiel WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 09 Mei 2009, 18:17:34 »

de mr is eigenelijk nagenoeg perfect op dat gebied in begin is het percies alsof je uit de bocht gaat maar daarna gaat hij percies terug naar de binnekant van de bocht zonder verder stuurwerk te doen zo ervaar ik het toch. en magic heeft als ik mij goed herinner dat ook ooit eens verteld tegen mij.

not a poor man's Ferrari... It's a rich man's TOYOTA
  • brechen
  • Hero Member
  • Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 09 Mei 2009, 18:22:19 »

aaaah, nu ben ik helemaal mee!  Grijns ok bedankt, dat is zeer nuttige info!

• corollaWRC
  • Pierre des evenementes
  • Pierre
  • Hero Member
  • Bekijk profiel WWW
« Antwoord #43 Gepost op: 09 Mei 2009, 18:55:42 »

Hij word ooit nog wel een echte kenner! Grijns Grijns Grijns

MR2 BEAMS - 197HP
MR2 TURBO - 260 a 270HP