Fase-2 van mijn project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Ik weet vrijwel zeker dat het over-boosten van korte duur is geweest: Een paar keer tijdens het mappen bij Sky Engineering en en paar keer toen Joshma probeerde uit te zoeken wat er met de boostcontroller mis was. Zit er overigens geen fuel cut in de PowerFC ingebakken door Sky-Enginering?

Als het blok gewoon warm is klink hij prima en precies hetzelfde als de eerste keer toen ik de auto ophaalde. Als hij koud is klinkt ie net even iets anders, alsof er iets een klein beetje aanloopt. Tevens lijkt ie nu iets koelvloeistof te verbruiken, niet veel maar wel merkbaar. Ook lijkt er wat meer troep / spetters (water met roet) uit de uitlaat te komen bij stationair draaien wanneer de motor koud is.

Ik durf er nu eigenlijk niet mee te rijden tot ik zeker ben dat er geen schade is opgetreden....
xander

Bericht door xander »

he die boostcontroller heb ik ook dat is inderdaad een kutding zeg hij onthoud het niet ofzoiets volgens mij ! ik moet nou steeds me voet halfgas houden zodat die niet over de 1 bar heen gaat DAT IS ECHT IRRITANT als je wil sporten hahaha maar met die remmen is komt volgens mij door dat ze bij jou andersom staan ik had dat ook dat trillen ik heb vttr eronder maar nu heb ik ze omgedraaid en heb nergens last meer van
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Hmm, ik zal ze zondag ook eens omwisselen. Je weet maar nooit! Keep you posted.
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

xander schreef:onthoud het ofzoiets ! DAT IS ECHT IRRITANT als je geen leestekens gebruikt hahaha
... :P
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

bij mij trilt me stuur ook alleen bij extreem hard remmen en dat gaat dan gepaard met lawaai (ik rij met deze schijven al 20000 km ongeveer)

maar er is mij verteld dat dat komt door dat ze gegroeft zijn de lucht die daar tussen komt maakt dat geluid het hoort er bij
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Wel balen zeg dat je loopt te klooien met de remmen en de boostcontroller... :( Zeker hopen dat je niet teveel motorschade hebt opgelopen!
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

denk dat het wel meevalt.. eerst maar eens je boost regelen via de ecu.. dat werkt een stuk beter.. pas als je weer gaat rijden weet je of je blok nog goed is
Afbeelding
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Zo, weer even een update: Gisteren heeft Joshma de Apexi PowerFC boostkit ingebouwd. Grappig om het verschil met een bleeder manuele boostconteller en de Apexi boostcontroller te voelen. De electronische komt feller/sneller in en trekt als een beer in alle versnellingen. Echt tof om te voelen dat het blok blijft trekken tot aan redline.

Nu nog dat rotte remprobleem zien op te lossen en dan kan ik echt van de Mr2 gaan genieten. Het omwisselen van de remschijf link/rechts heeft overigens wel geholpen. Bij rustig remmen zijn de trillingen weg. Echter hard remmen blijft een ramp.

Joshma stelde voor om de voor-schijven te wisselen met exemplaren van AP-racing. Ik heb daarvan even de prijs opgezocht: ongeveer 800 Euro voor een setje :'( . Meuhhh, ik de importeur eens bellen of hij nog suggesties heeft.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

psies.. goedkoop is anders

de importeur zal je alleen aanraden een complete set AP-racing te nemen
want k-sport is rommel, terwijl ik al erg veel mensen ken die er dik tevreden over zijn

en het trillen bij hard remmen zul je minder hebben als je vaak heel hard remt.. trillen komt denk ik doordat het frictie materiaal nog niet op de juiste temperatuur is..
ik raad je aan om eerst eens een setje ferodo 2500 remblokken te proberen
de standaard blokken bij k-sport setjes zijn raceblokken, die pas optimaal remmen bij hoge temperatuur..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Als er AP Racing schijven zijn die passen, passen er ook Performance Friction schijven / Performance Friction Z-rated blokken.

Net zoals de AP Racing en Alcon schijven, zijn ook de Performance Friction zwevende schijven. Het mooie hiervan is dat je ook alles los kunt kopen.

Remmen zijn toch wel cruciaal, kies voor iets wat bewezen is en geef je geld verstandig uit.
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Mr2-wouter schreef:Remmen zijn toch wel cruciaal, kies voor iets wat bewezen is en geef je geld verstandig uit.
Zoiets wilde ik er ook van maken ;)
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

De runout van deze schijven was enkele millimeters :::| ...dus met andere blokken ga je het niet redden. Je kan op het oog al een slag in de schijven zien.
Ik raad daarom aan andere schijven hetzij van hetzelfde merk en dan direct meten wat de runout is, hetzij van een bewezen goedmerk...
Enigzins dit niet een mr2 is waar op bezuinigd word en duidelijk meer vermogen heeft dan menig ander turbo mr2 en daarbij enkele keren per jaar op circuit zal rijden zou ik voor de laatste optie gaan.
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

dan idd goede schijven erop!
Afbeelding
xander

Bericht door xander »

en ? al voorderingen ?
Plaats reactie