Glenn's 2

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

franksmits

Bericht door franksmits »

G-limited betekend een BEAMS redtop motor.

Beetje apart verhaal.. waarom heb je gewoon niet een NL gekocht en die geswapt naar turbo ?
Glenn

Bericht door Glenn »

Hmm vreemd? Misschien zit er een andere achterklepkoffer op? Maar gezien de spoiler gaat dit ook weer niet op...

dat wa ook een optie geweest, alleen zat ik zelf niet te wachten op al dat geregel voor een motorswap. Met mn vorige auto's heb ik ook van die praktijken gehad en daar wil ik eigenlijk een beetje van af!
Ben behoorlijk afhankelijk van die auto vandaar dat ik m niet snel kan missen!

Deze auto had verder ook alles wat ik vereist vond op die mr2 op abs na.

Als ik in nederland een nette mr2 koop ben ik 3 duizend euro verder. reken daar de kosten van de swap bij op en daarna opnieuw laten keuren bij de rdw en ik en doodongelukkig in de kosten.

Importeren vanuit de uk was voor mij een veel simpelere oplossing, en ik heb er een leuke vakantie bij gekregen (op de enkel na dan).
Enigste is dat ik aan de rechter kant zit, maar dat heeft ook wel weer ze charmes vind ik :driving:
Glenn

Bericht door Glenn »

Vandaag eindelijk de poot uit het gips en ingetaped. Betekende voor mij niet alleen een verlossing van het gips maar ook dat ik eindelijk de emmer de sporen mocht geven. Dit dan ook goed 4 uur lang gedaan (300 km's :D).

Toen ik vanmiddag bij een maat van me langsging om hem ff te laten zien merkte ik rook + een brandlucht op, ook gingen de lampjes van de accu + die ernaast steeds aan & uit. Ff doorgemeten maar de lading klopte wel dus geen piekspanning. Voordat ik de zooi los ben gaan trekken ben ik ff naar mn lokale garage heen getuft (met zekering kastje los) en gevraagd wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Hij gaf me aan op het punt van roken ff alles los te halen en weer een goed contact aan te leggen.
Er zou namelijk weerstand op die plaats zijn waardoor kabels warm worden en de aanknooppunten van kabels zouden gaan gloeien. Dit deed het ook echt ? :S.
Naja gelijk voordat ik verder ging even de zooi goed opgeschuurd en weer bevestigd.

Afbeelding

Ik had me op het ergste voorbereid maar het bleek een simpele fix gelukkig. Na dat opgelost te hebben kon ik zonder brandlucht verder tuffen :).
Ook zal de airco gefixt worden, maar daar ben ik nog naar een leiding + pompriem naar op zoek.
Als dat gemaakt is ga ik kijken voor een upgrade intercooler en daarna downpipe.
Ik zal wel iets hoger in druk moeten komen, ik heb nu een max van 12 psi, ik ben naar ongeveer 1.1 bar opzoek met ruimte voor een piek daar gelaten.

Ben ook van plan als ik de downpipe ga plaatsen de hele onderkant af te borstelen en opnieuw in de tectiel te zetten. Heb gehoord dat de downpipe nog een aardig klusje moet zijn dus laat ik dat eerst even doen :).

In iedergeval voor de herfst wil ik de bodem opnieuw geverd hebben!

Tot zover ff een stukje kletskoek. Als iemand tips oid heeft hoor ik het graag.
Ohja poetsen doe ik ook nog deze week :).

Cheers.
Glenn

Bericht door Glenn »

Tijdje geleden alweer hierzo :huh: .

In de tussentijd wel het 1 en ander gebeurd aan mijn emmer.
Op het nodige onderhoud na heb ik nog wat andere kleine dingetjes gedaan.
Echter was deze week een grote aankoop aan de beurt, ik had namelijk problemen met het mn knocksensor. Nadat deze 2x een defect gegeven had mezelf toch is achter de oren gekrabbeld en een overweging gemaaakt: of op stockboost rijden of een intercooler kopen en op 15 psi. Aangezien ik wel van een beetje snelheid houd is het het laatste geworden.
Ik had hier en daar wel gehoord dat je een intercooler er niet even tussenzet. Ik had me daarom ook dus goed voorbereid en ben er mee aan de slag gegaan. Ik moet zeggen het viel me heel erg mee, na een middagje sleutelen zat hij er dan ook in.
Het verschil is goed waar te nemen. Het lijkt wel dat de turbo na 6000 rpm veel beter boost kan houden tot de redline, waar ie eerst terug viel naar 10 psi houd ik nu ongeveer 14 psi.
Prima aankoop in mijn inziens, ook is mn temp een stuk gedaald wat ook heel belangerijk is.

Ik heb er een paar foto's van gemaakt voor de geintreseerden, ook van de andere veranderingen van de auto.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien mijn auto geen orginele turbo is heb ik de oem turbo stickers op de zijkanten geplakt:

Afbeelding

Ook laatst een veerpootbrug gemonteerd:

Afbeelding

Remklauwen rood gemaakt en een paar decals geplakt. Ben er nog niet zeker over of de trd stickers mogen blijven om eerlijk te zijn ::)

Afbeelding

Of er nog plannen zijn? eigenlijk genoeg! ik wil eigenlijk nog een elektrische booscontroller plaatsen en iets van een externe brandstof computer.Turbomotorkapje en een paar dikke koelers zijn ook zeer welkom. Zaken als een turbotimer ed zullen met de tijd ook nog komen.

Eerst sparen voor een setje nieuwe achterbanden:dux-blij_thumb-up: .
Ben nog erg tevreden over mn auto, leuke is ook dat ik er steeds meer over te weten kom aangezien ik alles zelf repareer en opzoek. Mocht ik echt ergens niet uitkomen dan kan ik bij enkele specialisten in de buurt zeker terecht, maar tot op heden is me alles zelf nog gelukt!

Dit was het dan ff voor nu!
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

zeker mooi ding, stikkers mogen blijven.
wel even een paar side skirts en een kaminarie of 98 voorlip monteren en je bent klaar !!:D:D
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Glenn

Bericht door Glenn »

Gepoetst vanmiddag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet ontevreden over het resultaat maar hij moet nog dieper zwart zijn vind ik, mja dat gaat me niet lukken zonder poetsmachien.
Hij kan er in iedergeval weer ff tegen aan de komende tijd.
Moet wel zeggen dat de rest van de auto aardig bijgekomen is tegenover de voorbumper deur en zijscherm, aangezien die recent gespoten zijn!

Ik moet nog bezig met de voorbumper de kokers en de achter skirts, maar dat doe ik een keertje als het wat mooier weer is :mrgreen:. Die kokers zien er echt niet meer mooi uit vind ik zelf :roll: , breekt de auto echt op!

Plannen? Genoeg, maar die komen met de tijd :P.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Lekker bezig Glenn! Je mist een mistlamp (zou hij daarom zo heten? ;D)

Keertje andere veren eronder en het oogt al heel anders!

Gr.

Wouter
Glenn

Bericht door Glenn »

Klopt die ben ik verloren tijdens een klein ongelukje, ik zit er aan te denken om de hele grille er uit te halen in de bumper maar daar ben ik nog niet uit :P.

Leuk woordgrapje trouwens haha :P.

Veren staan ook nog op mn verlanglijstje maar weet niet of dit wil icm mijn koni schokbrekers.. Die zijn in hardheid maar niet in hoogte verstelbaar. Moet haast wel kunnen denk ik!
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

nice and shiny 8)
Glenn

Bericht door Glenn »

BlackMR2 schreef:nice and shiny 8)
The way i like it 8)
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Glenn schreef:Klopt die ben ik verloren tijdens een klein ongelukje, ik zit er aan te denken om de hele grille er uit te halen in de bumper maar daar ben ik nog niet uit :P.

Leuk woordgrapje trouwens haha :P.

Veren staan ook nog op mn verlanglijstje maar weet niet of dit wil icm mijn koni schokbrekers.. Die zijn in hardheid maar niet in hoogte verstelbaar. Moet haast wel kunnen denk ik!

Grill eruit halen zou ik niet doen, de bumpers hebben dan de neiging om in te zakken in het midden en dat ziet er niet uit!

Veren met koni's gaat uitstekend! Setje Tein S-tech's en je wegligging en looks gaan met stappen vooruit :dux-blij_thumb-up:
Glenn

Bericht door Glenn »

Daar zou je wel is gelijk in kunnen hebben, dan doe ik er weer fijn een mistlamp in!

Goeie tip van die tein S-techs. Echter zit ik een beetje op de centen te letten wat betreft nieuwe aankopen voor de 2 aangezien ik ook op mezelf wil gaan wonen binnenkort.
Regulier onderhoud blijft natuurlijk doorgaan :P
Gebruikersavatar
MR2Pierre
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 275
Lid geworden op: 05 dec 2009, 17:32
Type MR2: AW11

Bericht door MR2Pierre »

Ik heb iets tegen die achterbumper :X
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Glenn schreef:Daar zou je wel is gelijk in kunnen hebben, dan doe ik er weer fijn een mistlamp in!

Goeie tip van die tein S-techs. Echter zit ik een beetje op de centen te letten wat betreft nieuwe aankopen voor de 2 aangezien ik ook op mezelf wil gaan wonen binnenkort.
Regulier onderhoud blijft natuurlijk doorgaan :P

Voortaan kan er ook olie meekomen met het onderhoud. We hebben tegenwoordig Silkolene Pro S olie uit voorraad leverbaar voor de MR2 en Evo's :idea8: :dux-blij_thumb-up:
Glenn

Bericht door Glenn »

Mr2-wouter schreef:Voortaan kan er ook olie meekomen met het onderhoud. We hebben tegenwoordig Silkolene Pro S olie uit voorraad leverbaar voor de MR2 en Evo's :idea8: :dux-blij_thumb-up:
Ik zal je er tegen die tijd wel ff over informeren :dux-blij_thumb-up: thanks!

Die achetrbumper is gewoon orgineel met border skirts e rop hoor :idea8:
Plaats reactie