swap 3sge na 3sgte, motor valt uit
Moderator: Pieten
swap 3sge na 3sgte, motor valt uit
heb een turbo blok ingebouwd, maar nu na het starten valt die na enkele seconden gewoon uit of bij gas geven... kabelboom van 3sgte gebruikt, stekkers leken goed te zijn en niets veranderd hieraan
Iemand enig idee waar het fout zit? mr2 is van 1991 en turbo is een blok uit een 93'er
Iemand enig idee waar het fout zit? mr2 is van 1991 en turbo is een blok uit een 93'er
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Ik zou gewoon beide bedradingsschema's erbij te pakken om te controleren of alles wel goed aangesloten is.. Er moesten bij mij toch wel een aantal draden omgestoken worden ('92 3s-gte in een '90 3s-ge chassis). Ik snap sowieso eigenlijk niet dat iemand gewoon de stekkers in elkaar steekt en dan verwacht dat het werkt, wie weet wat er dan met elkaar verbonden wordt.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Niet zozeer het relais denk ik. Als ik het me goed herinner zit de brandstofpomp van een turbo enigzins anders geschakeld. Deze heeft namelijk twee 'standen'. Bij mij heb ik hem gewoon in 1 stand vast gezet, namelijk in de stand dat 'ie gewoon op vol vermogen draait.
Maar om dit te doen moet je dus wel wat draadjes omsteken. Zonder die draadjes om te steken kan het zo zijn dat de brandstofpomp helemaal geen stroom krijgt als je de sleutel terugdraait.
Het makkelijkste is echt om even de bedradingsschema's te vergelijken om te kijken hoe je het om moet steken. Als je er even rustig naar kijkt zie je zo wat je moet doen. Het bedradingsschema van de turbo motor kan je online wel vinden. Ik zal je zo ff een PM sturen met een linkje naar het bedradingsschema van je auto.
Maar om dit te doen moet je dus wel wat draadjes omsteken. Zonder die draadjes om te steken kan het zo zijn dat de brandstofpomp helemaal geen stroom krijgt als je de sleutel terugdraait.
Het makkelijkste is echt om even de bedradingsschema's te vergelijken om te kijken hoe je het om moet steken. Als je er even rustig naar kijkt zie je zo wat je moet doen. Het bedradingsschema van de turbo motor kan je online wel vinden. Ik zal je zo ff een PM sturen met een linkje naar het bedradingsschema van je auto.
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Zo even aan het zoeken geweest, maar gaat om deze stekker, ligt achter in je kofferbak zit op de ecu aangesloten.
Je kunt ook even de deksels van de computer afhalen, als het goed is staan er afkortingen op de printplaat, moet je ze even vergelijken met elkaar. Gaat om de afkorting FC.
Heb alleen geen gegevens van ecu voor de turbo versies, maar daar kunnen de ervaren turbo-ombouwers vast wel mee komen.
Succes!
Je kunt ook even de deksels van de computer afhalen, als het goed is staan er afkortingen op de printplaat, moet je ze even vergelijken met elkaar. Gaat om de afkorting FC.
Heb alleen geen gegevens van ecu voor de turbo versies, maar daar kunnen de ervaren turbo-ombouwers vast wel mee komen.
Succes!
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
is heel simpel..
je brandstofpomp wordt geschakeld via een relais bij een turbo, bij een n/a niet, je brandstof pomp primed bij het starten dus starten doet hij gewoon, daarna valt de pomp uit.. als je de pomp apart direct op de accu aansluit loopt hij gewoon, dit probleem heb je als je de interieur kabelboom van een turbo niet gebruikt.
wel ff je pomp schakelen via een los relais.. direct op de accu gaat niet want dan draaid hij altijd, ook niet ergens bijknijpen want dan levert je pomp niet genoeg benzine, of klapt de zekering steds van het apparaat waar je hij bijgeknepen hebt
edit : je was er al achter lees ik nu..
je brandstofpomp wordt geschakeld via een relais bij een turbo, bij een n/a niet, je brandstof pomp primed bij het starten dus starten doet hij gewoon, daarna valt de pomp uit.. als je de pomp apart direct op de accu aansluit loopt hij gewoon, dit probleem heb je als je de interieur kabelboom van een turbo niet gebruikt.
wel ff je pomp schakelen via een los relais.. direct op de accu gaat niet want dan draaid hij altijd, ook niet ergens bijknijpen want dan levert je pomp niet genoeg benzine, of klapt de zekering steds van het apparaat waar je hij bijgeknepen hebt
edit : je was er al achter lees ik nu..