swap 3sge na 3sgte, motor valt uit

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Plaats reactie
blackmr2sw20

swap 3sge na 3sgte, motor valt uit

Bericht door blackmr2sw20 »

heb een turbo blok ingebouwd, maar nu na het starten valt die na enkele seconden gewoon uit of bij gas geven... kabelboom van 3sgte gebruikt, stekkers leken goed te zijn en niets veranderd hieraan

Iemand enig idee waar het fout zit? mr2 is van 1991 en turbo is een blok uit een 93'er
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Fuelcut draadje wel goed aangesloten?
Afbeelding
blackmr2sw20

Bericht door blackmr2sw20 »

welk is dit als ik vragen mag?
franksmits

Bericht door franksmits »

mr2PUNTfreak schreef:Fuelcut draadje wel goed aangesloten?
Fuelcut komt er toch pas in bij een bepaald aantal hoge RPM ?
blackmr2sw20

Bericht door blackmr2sw20 »

dit was mijn eerste gedacht ook maar hij haalt max 2000 toeren dus...

ontsteking heeft die ook, brandstofpomp nog van een 3sge maar die draait ook nog...na iedere keer dat die stopt, start die wel terug gewoon
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Ik zou gewoon beide bedradingsschema's erbij te pakken om te controleren of alles wel goed aangesloten is.. Er moesten bij mij toch wel een aantal draden omgestoken worden ('92 3s-gte in een '90 3s-ge chassis). Ik snap sowieso eigenlijk niet dat iemand gewoon de stekkers in elkaar steekt en dan verwacht dat het werkt, wie weet wat er dan met elkaar verbonden wordt.
franksmits

Bericht door franksmits »

ben je voor een gen 2 gegaan ?
blackmr2sw20

Bericht door blackmr2sw20 »

auto start gewoon en als je de sleutel vast houd dan blijft die mooi lopen maar zodra je sleutel terug gewoon laat komen valt die na enkele seconden uit.. iemand enig idee?
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Wellicht dat je de brandstofpomp dan uitschakelt?
blackmr2sw20

Bericht door blackmr2sw20 »

en wat kan ik hieraan doen? iemand een oplossing?
blackmr2sw20

Bericht door blackmr2sw20 »

relais van brandstofpomp van turbo heb ik niet overgezet? is dit het probleem dan?
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Niet zozeer het relais denk ik. Als ik het me goed herinner zit de brandstofpomp van een turbo enigzins anders geschakeld. Deze heeft namelijk twee 'standen'. Bij mij heb ik hem gewoon in 1 stand vast gezet, namelijk in de stand dat 'ie gewoon op vol vermogen draait.
Maar om dit te doen moet je dus wel wat draadjes omsteken. Zonder die draadjes om te steken kan het zo zijn dat de brandstofpomp helemaal geen stroom krijgt als je de sleutel terugdraait.
Het makkelijkste is echt om even de bedradingsschema's te vergelijken om te kijken hoe je het om moet steken. Als je er even rustig naar kijkt zie je zo wat je moet doen. Het bedradingsschema van de turbo motor kan je online wel vinden. Ik zal je zo ff een PM sturen met een linkje naar het bedradingsschema van je auto.
blackmr2sw20

Bericht door blackmr2sw20 »

dus eigenlijk de zwart witte kabel die van de pomp komt moet verbonden worden
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Is volgens mij wel draad fuelcut (FC), groen rode draad zit in de stekker naar de ecu.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Zo even aan het zoeken geweest, maar gaat om deze stekker, ligt achter in je kofferbak zit op de ecu aangesloten.
Afbeelding

Je kunt ook even de deksels van de computer afhalen, als het goed is staan er afkortingen op de printplaat, moet je ze even vergelijken met elkaar. Gaat om de afkorting FC.
Heb alleen geen gegevens van ecu voor de turbo versies, maar daar kunnen de ervaren turbo-ombouwers vast wel mee komen.
Succes!
Afbeelding
blackmr2sw20

Bericht door blackmr2sw20 »

Deze heb ik nagekeken en zit goed

Wrs een kabel bijtrekken naar het relais en toch dit ertussen zetten, zo blijft de pomp draaien. Hopelijk morgen meer nieuws erover
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

is heel simpel..

je brandstofpomp wordt geschakeld via een relais bij een turbo, bij een n/a niet, je brandstof pomp primed bij het starten dus starten doet hij gewoon, daarna valt de pomp uit.. als je de pomp apart direct op de accu aansluit loopt hij gewoon, dit probleem heb je als je de interieur kabelboom van een turbo niet gebruikt.
wel ff je pomp schakelen via een los relais.. direct op de accu gaat niet want dan draaid hij altijd, ook niet ergens bijknijpen want dan levert je pomp niet genoeg benzine, of klapt de zekering steds van het apparaat waar je hij bijgeknepen hebt

edit : je was er al achter lees ik nu.. :P
Afbeelding
Plaats reactie