Verlaging wie ligt hoe laag, met welke veren?
Moderator: Pieten
Verlaging wie ligt hoe laag, met welke veren?
Hey mensen.
Ik wil ook graag m'n 2tje verlagen, maar alleen weet ik dus niet of de mijne al verlaagd is ja of nee, ze spiraaltjes zijn zwart van kleur, wat normalerwijs orgineel is, maar toch lijkt het er een beetje op dat ie lager ligt dan normaal.
Misschien dat hier mensen zijn wat hier een foto van hun 2 kunnen posten wat verlaagd is met spiraaltjes (geen schroefset) en hoeveel cm dat dan is, zodat ik dan kan kijken voor diezelfde verenset.
Zou wat makkelijker zijn voor me.
Idd geval alvast bedankt.
Greetz Guino
Ik wil ook graag m'n 2tje verlagen, maar alleen weet ik dus niet of de mijne al verlaagd is ja of nee, ze spiraaltjes zijn zwart van kleur, wat normalerwijs orgineel is, maar toch lijkt het er een beetje op dat ie lager ligt dan normaal.
Misschien dat hier mensen zijn wat hier een foto van hun 2 kunnen posten wat verlaagd is met spiraaltjes (geen schroefset) en hoeveel cm dat dan is, zodat ik dan kan kijken voor diezelfde verenset.
Zou wat makkelijker zijn voor me.
Idd geval alvast bedankt.
Greetz Guino
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Je auto kan i.i.g. niet zwanger raken met spiraaltjes
Na '92 dacht ik, zijn de SW20's al 1 cm lager als ervoor. Die van mij heeft TRD veren die 2,5 cm (1") verlaagd, maar of dit t.o.v. de oudere of nieuwere standaard veren is weet ik niet.
Mijn 1991 turbo met standaard wielen en veren:
Mijn auto met de huidige velgen, standaard veren:
En nu 25mm verlaagd:
Na '92 dacht ik, zijn de SW20's al 1 cm lager als ervoor. Die van mij heeft TRD veren die 2,5 cm (1") verlaagd, maar of dit t.o.v. de oudere of nieuwere standaard veren is weet ik niet.
Mijn 1991 turbo met standaard wielen en veren:
Mijn auto met de huidige velgen, standaard veren:
En nu 25mm verlaagd:
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
hey Tilma800!!
Dat ziet er toch zeer mooi uit, is echt netjes, wat heb je betaald voor die veertjes?? en waar heb je die gekocht???
En wouter-mr2 daar heb je idd gelijk in, en ik weet niet of je voor de 2 ookvan die coilover krijgt, dus niet met schokdempers, maar die wat je inplaats vand e spiralen zet??¿¿ Weet iemand dit?
Greetz Guino
Dat ziet er toch zeer mooi uit, is echt netjes, wat heb je betaald voor die veertjes?? en waar heb je die gekocht???
En wouter-mr2 daar heb je idd gelijk in, en ik weet niet of je voor de 2 ookvan die coilover krijgt, dus niet met schokdempers, maar die wat je inplaats vand e spiralen zet??¿¿ Weet iemand dit?
Greetz Guino
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik heb de TRD veren via TTE in Köln besteld. Prijs heb ik uit m'n hoofd verbannen (€250,- of €350,-), want het was weer een echte TRD prijs
Bij de standaard wielen heeft dit i.s.m. de koni dempers en H&T rubbers echt een heel mooie wegliging, alleen jammer dat de wang van een 14" zo hoog is, dit stuurt weer minder. De 17" stuurt heel scherp, maar is ook rammeliger. Eigenlijk zou ik voor ooit 16" willen hebben, maar die is er in deze velg niet.
TTE heeft zelf ook veren en hoogstwaarschijnlijk zijn dat dezelfde als van TRD, maar ik heb geen bevestiging kunnen krijgen van TTE. De veren van TRD en TTE komen beide uit de fabriek van Eibach. TTE is zo bij de dealer te koop en TRD na zeuren ook wel. Verder IS TRD ook bij JP te bestellen en Ewoud kan er ook wel aan komen.
Bij de standaard wielen heeft dit i.s.m. de koni dempers en H&T rubbers echt een heel mooie wegliging, alleen jammer dat de wang van een 14" zo hoog is, dit stuurt weer minder. De 17" stuurt heel scherp, maar is ook rammeliger. Eigenlijk zou ik voor ooit 16" willen hebben, maar die is er in deze velg niet.
TTE heeft zelf ook veren en hoogstwaarschijnlijk zijn dat dezelfde als van TRD, maar ik heb geen bevestiging kunnen krijgen van TTE. De veren van TRD en TTE komen beide uit de fabriek van Eibach. TTE is zo bij de dealer te koop en TRD na zeuren ook wel. Verder IS TRD ook bij JP te bestellen en Ewoud kan er ook wel aan komen.
Hier heb ik volgens mij wel leuke veertjes gevonden??
http://www.gkb-import.nl/catalogisch/zo ... s001_1.htm
Weet niet of het veel is, maar zijn idd geval alweer 3,5 cm lager.
Merk is Weitec, kheb er wel eens eerder van gehoord dus slecht zal het niet zijn.
En dan kijken of de 18" ers nog passen
http://www.gkb-import.nl/catalogisch/zo ... s001_1.htm
Weet niet of het veel is, maar zijn idd geval alweer 3,5 cm lager.
Merk is Weitec, kheb er wel eens eerder van gehoord dus slecht zal het niet zijn.
En dan kijken of de 18" ers nog passen
Wie helpt me nu even, want ik heb nog steeds geen antwoord opd e vraag die ik in m;n eerst epost had gestuurd, of ik nu wel of niet verlaagd ben.
Over een week komen m'n 215/35/18 velgjes eronder, en wu graag ook nog wat lager gaan.
wie helpt me even uit dit dilemma.
check even de foto's.
Alvast bedankt!!
Greetz Guino
Over een week komen m'n 215/35/18 velgjes eronder, en wu graag ook nog wat lager gaan.
wie helpt me even uit dit dilemma.
check even de foto's.
Alvast bedankt!!
Greetz Guino
- Dorifto Deuce
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
- Type MR2: AW11
1000km dan moet je wel hele rare dingen doen. Het is wel zo dat een demper flink op z'n donder kan krijgen als je auto te laag ligt waardoor je vaker maximale veerweg gebruikt en tegen de bumpstops aanknalt.
Maar stug en heel laag zijn sowieso dingen die je moet vermijden, komt de wegligging totaal niet ten goede. Koni geel dempers ook NIET op meer dan 50-60% hard zetten, heeft totaal geen zin. Een verlaging van 30mm is vaak meer dan voldoende. Ga je lager dan klopt er niks meer van de geometrie van je ophanging. Uitlijnen helpt niet.
Koni geel + -30mm Intrax veren op standaard wielen :
Maar stug en heel laag zijn sowieso dingen die je moet vermijden, komt de wegligging totaal niet ten goede. Koni geel dempers ook NIET op meer dan 50-60% hard zetten, heeft totaal geen zin. Een verlaging van 30mm is vaak meer dan voldoende. Ga je lager dan klopt er niks meer van de geometrie van je ophanging. Uitlijnen helpt niet.
Koni geel + -30mm Intrax veren op standaard wielen :