Verlaging wie ligt hoe laag, met welke veren?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

M-id R-ange 2

Verlaging wie ligt hoe laag, met welke veren?

Bericht door M-id R-ange 2 »

Hey mensen.

Ik wil ook graag m'n 2tje verlagen, maar alleen weet ik dus niet of de mijne al verlaagd is ja of nee, ze spiraaltjes zijn zwart van kleur, wat normalerwijs orgineel is, maar toch lijkt het er een beetje op dat ie lager ligt dan normaal.

Misschien dat hier mensen zijn wat hier een foto van hun 2 kunnen posten wat verlaagd is met spiraaltjes (geen schroefset) en hoeveel cm dat dan is, zodat ik dan kan kijken voor diezelfde verenset.

Zou wat makkelijker zijn voor me.

Idd geval alvast bedankt.

Greetz Guino
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Je auto kan i.i.g. niet zwanger raken met spiraaltjes ;D

Na '92 dacht ik, zijn de SW20's al 1 cm lager als ervoor. Die van mij heeft TRD veren die 2,5 cm (1") verlaagd, maar of dit t.o.v. de oudere of nieuwere standaard veren is weet ik niet.

Mijn 1991 turbo met standaard wielen en veren:
Afbeelding

Mijn auto met de huidige velgen, standaard veren:
Afbeelding

En nu 25mm verlaagd:
Afbeelding
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
roald

Bericht door roald »

ik heb een 92+ mr2, en volgens mij is de mijne voor wel maar achter niet verlaagd
Afbeelding
jeroentje

Bericht door jeroentje »

roald schreef:ik heb een 92+ mr2, en volgens mij is de mijne voor wel maar achter niet verlaagd
Afbeelding

OMG die taartschep op die crx :::| ambities om bij de multivlaai te werken ofzo:lach:
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

roald schreef:ik heb een 92+ mr2, en volgens mij is de mijne voor wel maar achter niet verlaagd
Afbeelding
Omdat het gewicht achter zit zal hij achter al iets hoger moeten staan als voor, als je alles dus verlaagd met dezelfde hoogte blijft hij achter dus hoger lijken.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Schroefset en dan komt die op 25 mm voor en 30mm achter denk ik.

Kweet het niet precies, maar hij moet gewoon mooi boven de wielen komen te liggen ;) Das het voordeel van schroefset ;D

Kost alleen paar euro meer als veren :*(
M-id R-ange 2

Bericht door M-id R-ange 2 »

hey Tilma800!!

Dat ziet er toch zeer mooi uit, is echt netjes, wat heb je betaald voor die veertjes?? en waar heb je die gekocht???

En wouter-mr2 daar heb je idd gelijk in, en ik weet niet of je voor de 2 ookvan die coilover krijgt, dus niet met schokdempers, maar die wat je inplaats vand e spiralen zet??¿¿ Weet iemand dit?

Greetz Guino
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Ik heb de TRD veren via TTE in Köln besteld. Prijs heb ik uit m'n hoofd verbannen (€250,- of €350,-), want het was weer een echte TRD prijs :'(

Bij de standaard wielen heeft dit i.s.m. de koni dempers en H&T rubbers echt een heel mooie wegliging, alleen jammer dat de wang van een 14" zo hoog is, dit stuurt weer minder. De 17" stuurt heel scherp, maar is ook rammeliger. Eigenlijk zou ik voor ooit 16" willen hebben, maar die is er in deze velg niet.

TTE heeft zelf ook veren en hoogstwaarschijnlijk zijn dat dezelfde als van TRD, maar ik heb geen bevestiging kunnen krijgen van TTE. De veren van TRD en TTE komen beide uit de fabriek van Eibach. TTE is zo bij de dealer te koop en TRD na zeuren ook wel. Verder IS TRD ook bij JP te bestellen en Ewoud kan er ook wel aan komen.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
M-id R-ange 2

Bericht door M-id R-ange 2 »

Hier heb ik volgens mij wel leuke veertjes gevonden??

http://www.gkb-import.nl/catalogisch/zo ... s001_1.htm

Weet niet of het veel is, maar zijn idd geval alweer 3,5 cm lager.;)

Merk is Weitec, kheb er wel eens eerder van gehoord dus slecht zal het niet zijn.

En dan kijken of de 18" ers nog passen ;D
M-id R-ange 2

Bericht door M-id R-ange 2 »

Wie helpt me nu even, want ik heb nog steeds geen antwoord opd e vraag die ik in m;n eerst epost had gestuurd, of ik nu wel of niet verlaagd ben.

Over een week komen m'n 215/35/18 velgjes eronder, en wu graag ook nog wat lager gaan.

wie helpt me even uit dit dilemma.

check even de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!!

Greetz Guino
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Voor lijkt origineel.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
M-id R-ange 2

Bericht door M-id R-ange 2 »

Ja dan denk ik dat alles orgineel is, denk niet dat ze alleen achter gaan verlagen hehe;D

Ik probeer het gewoon, eens kijken hoeveel ruimte ik overhoudt, als de velgen erop zitten, dan eens kijken of ik er nog 4 omlaag kan;) .

Volgende week ff nieuwe piks maken dan.

Alvast bedankt.

gr Guino
siep wokkel

Bericht door siep wokkel »

gewoon schroefset kopen, heb je het altijd goed!
Gebruikersavatar
Arnie
Zere vingers van het typen..
Berichten: 932
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
Type MR2: AW11

Bericht door Arnie »

Op deze foto is mijn 2 uitgevoerd met Eibach progressieve veren en gele koni schokbrekers.
De verlaging is 25mm volgens eibach.
Ben er zelf qua rij-eigenschappen goed over tevreden, heb wel de koni's behoorlijk stug gezet.


Afbeelding
Afbeelding
Fun is not a Straight line, have fun.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Welke wielen heb je gekocht Guido?
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
M-id R-ange 2

Bericht door M-id R-ange 2 »

Ik zal deze week even een foto posten !

Isss Niceeee;D
jrb

Bericht door jrb »

als je een 91 sw20 40mm verlaagt kun je dan nog een beetje over alle drempels enz heen?
Gebruikersavatar
Watchdog
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 286
Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:21

Bericht door Watchdog »

Heeft het verlagen van de auto met alleen veren nadelige gevolgen voor de schokdempers? Lijkt mij dat deze zijn gemaakt voor een bepaalde "werk"-hoogte. Zal namelijk zonde zijn als er na 1000km nieuwe schokdempers onder moeten omdat deze zijn overbelast..
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

1000km dan moet je wel hele rare dingen doen. Het is wel zo dat een demper flink op z'n donder kan krijgen als je auto te laag ligt waardoor je vaker maximale veerweg gebruikt en tegen de bumpstops aanknalt.

Maar stug en heel laag zijn sowieso dingen die je moet vermijden, komt de wegligging totaal niet ten goede. Koni geel dempers ook NIET op meer dan 50-60% hard zetten, heeft totaal geen zin. Een verlaging van 30mm is vaak meer dan voldoende. Ga je lager dan klopt er niks meer van de geometrie van je ophanging. Uitlijnen helpt niet.

Koni geel + -30mm Intrax veren op standaard wielen :

Afbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Dezelfde Intrax veren als ^^ maar dan op stock dempers:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie