Nova's spyder

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Waar kun je zo'n ZZ1 swap-kit bestellen?
Dan weet ik waar ik moet zijn als ik ook zo'n motor ga aanschaffen...
Jean-Pierre

Afbeelding
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

zeer interessant allemaal!
Ik had je al ge PM'ed Nova, maar dit is misschien toch wel aardig voor de rest om eens te volgen.
Je gaat van een zzw dus een trackday auto maken, maar heb je voor jezelf al min of meer vastgesteld waar je naar toe wilt? Ik bedoel: hoeveel wil je in de auto investeren en met welk doeleinde precies? En heb je met een standaard zzw al trackdays gereden?
Wat ik ook interessant vind: hoe vaak ga je trackdays rijden en heb je voor jezelf duidelijk hoeveel je dat ongeveer gaat kosten? Ik doel dus op afschrijvingen, vooral banden, enz.

Reden dat ik het vraag: ik overweeg ook van de racerij te gaan proeven. Toeren in NL is zeer onbevredigend en langere trips naar mooie bochten maak ik te weinig. Zandvoort ligt dichtbij en daar kun je echt rijden. Of ik me beperk tot trackdays en een keer of 10 per jaar een circuit over ga, al dan niet met licentie, of dat het meer/minder wordt, weet ik nog niet.
De vraag is dan: is een zzw een slimme auto? Als je hem verpatst en er een paar K bijlegt heb je een speedster, of Elise. Maar hoeveel moet je daar insteken om hem goed over het circuit te krijgen? Ik begrijp dat de standaard remmerij van de speedster niet geweldig is en als je er een keer een bumper afrijdt, ben je goed aan de beurt...

Hoe sta jij daar in?
Gebruikersavatar
ThomasK
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 329
Lid geworden op: 17 aug 2008, 12:47

Bericht door ThomasK »

Wil je voor niet al te veel geld wat trackdays gaan bezoeken dan zou ik een Mazda MX5 kopen. Kosten in verhouding niet veel, is enorm veel voor te krijgen, zijn licht en sturen super. Rijdt ook iemand hier op het forum een MX5 cup mee geloof ik.

Om een ZW tot trackcar te krijgen ben je waarschijnlijk veel meer geld kwijt en is het veel lastiger om aan onderdelen te komen.

Elise's etc. zijn nou juist weer erg duur in aanschaf en onderdelen
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Remmel schreef:Waar kun je zo'n ZZ1 swap-kit bestellen?
Dan weet ik waar ik moet zijn als ik ook zo'n motor ga aanschaffen...
http://www.monkeywrenchracing.com/index ... ath=43_143
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nova
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mar 2011, 20:31

Bericht door Nova »

Joeri schreef:zeer interessant allemaal!
Ik had je al ge PM'ed Nova, maar dit is misschien toch wel aardig voor de rest om eens te volgen.
Je gaat van een zzw dus een trackday auto maken, maar heb je voor jezelf al min of meer vastgesteld waar je naar toe wilt? Ik bedoel: hoeveel wil je in de auto investeren en met welk doeleinde precies? En heb je met een standaard zzw al trackdays gereden?
Wat ik ook interessant vind: hoe vaak ga je trackdays rijden en heb je voor jezelf duidelijk hoeveel je dat ongeveer gaat kosten? Ik doel dus op afschrijvingen, vooral banden, enz.

Reden dat ik het vraag: ik overweeg ook van de racerij te gaan proeven. Toeren in NL is zeer onbevredigend en langere trips naar mooie bochten maak ik te weinig. Zandvoort ligt dichtbij en daar kun je echt rijden. Of ik me beperk tot trackdays en een keer of 10 per jaar een circuit over ga, al dan niet met licentie, of dat het meer/minder wordt, weet ik nog niet.
De vraag is dan: is een zzw een slimme auto? Als je hem verpatst en er een paar K bijlegt heb je een speedster, of Elise. Maar hoeveel moet je daar insteken om hem goed over het circuit te krijgen? Ik begrijp dat de standaard remmerij van de speedster niet geweldig is en als je er een keer een bumper afrijdt, ben je goed aan de beurt...

Hoe sta jij daar in?
Ik heb spijtig genoeg nog nooit met std spyder op circuit gereden, auto is direct na aankoop naar Intrax gegaan voor een ophanging, daarna heeft het project lang stilgelegen omdat ik dus ook lang heb getwijfeld om elise aan te schaffen; is ook de reden dat ophanging heeft te koop gestaan.

Reden dat ik echter niet naar lotus ben overgestapt is dat in alle elise tot 2005 Rover motoren steken, hier ben ik echter geen fan van; vanaf 2005 werkt lotus met toyota motoren maar deze zijn al vrij duur in aankoop. Nog een reden waarom ik niet ben overgeschakeld is dat mede dankzij de toyota motor en dat lotus ietsje meer rekening is gaan houden met veiligheid en comfort deze elise ruim 200 kg meer is gaan wegen en daarmee dicht bij het gewicht van de spyder komt.

Vroeger met mijn Integra reed ik bijna elke maand op circuit, enkel niet bij regen weer. Dat hoop ik dus met de mr terug gaan te doen.
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 jan 2010, 16:55

Bericht door Joeri »

klinkt inderdaad logisch.
Heb jij ook nog de MX5 overwogen?
Punt is natuurlijk ook dat ik al een MR2 heb en met inruilen/omruilen verlies je weer geld. Je kunt ook zeggen: verander zo weinig mogelijk aan de MR en doe het met die eigenschappen. In de UK MR2 championship wordt er motorisch uberhaupt niks gedaan en alleen aan ophanging e.d. gesleuteld - en natuurlijk strippen plus rolkooi, maar dat hoeft niet voor trackdays.-
Nova
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mar 2011, 20:31

dilemma

Bericht door Nova »

Dit weekend op een lotus elise met std 160 pk gelopen. Aangezien een elise al jaren een droomauto van mij is, weeral serieus aan het twijfelen :-/ Betekent natuurlijk wel dat de spyder zal moeten verkocht worden. Moest er iemand interesse hebben om mijn project verder te zetten ...

pm voor meer info

greetz
Nova
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Nova schreef:Dit weekend op een lotus elise met std 160 pk gelopen. Aangezien een elise al jaren een droomauto van mij is, weeral serieus aan het twijfelen :-/ Betekent natuurlijk wel dat de spyder zal moeten verkocht worden. Moest er iemand interesse hebben om mijn project verder te zetten ...

pm voor meer info

greetz
Nova
ik wil anders je swapparts wel hebben! (Header en Engine Mount! stuur maar een PM!)
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Ik heb interesse in zowel het 2ZZ blok als de benodigde swapparts.
Gegevens stuur ik je per mail.
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Haha ik heb net zn spruitstuj en de engine
Mount overgenomen! Die zal je dan wel zelf moeten bestellen!
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Hij heeft me nog niet teruggemaild, ik wacht het rustig af.
Jean-Pierre

Afbeelding
Nova
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mar 2011, 20:31

Bericht door Nova »

Sherwin schreef:Haha ik heb net zn spruitstuj en de engine
Mount overgenomen! Die zal je dan wel zelf moeten bestellen!
klopt :)

ben momenteel nog volop aant twijfelen om voor de elise te gaan of toch aan de mr verder te doen.
de ophanging die onder de mr steekt heeft ook genoeg poen gekost, is volledig op maat gemaakt, als ik deze moet verkopen verlies ik er waarschijnlijk op, dilemma's genoeg dus :-/
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Ik zou kiezen vooe hetgeen waar je uiteindelijk een zelfvoldaan gevoel van krijgt, wat als je een 2zz spyder hebt speciaal en elke keer als je een elise ziet toch gaat twijfelen...

Dan kan je beter nu de beslissing nemen voor de elise te gaan! Succes met de beslissing

Ps: Heb je het pakje verzonden?
Plaats reactie