Stuurbekrachtiging uitgevallen

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

Gelukkig maar :)
Afbeelding
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

longjohn schreef:Plastic deksel weer gemonteerd.

Opnieuw geprobeerd:

Alles doet het weer gewoon :huh:
Ah, da's mooi.
Weet je nu de reparatieprocedure voor een niet werkende stuurbekr bij een ZZW30: reservoirdop los en weer vastdraaien ;) :P
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

De stuurbekrachtiging wordt bij de 1zz vanuit de ecu aan en uit gezet! Misschien ff je ECU resetten de volgende keer.

Bij mij gaat hij aan zodra mijn auto op contact staat. De 2zz ecu heeft geen elek.ps. Aansturing :p
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Bericht door longjohn »

Erg bedankt voor alle tips mensen!

Het eerste wat je probeert is het opnieuw op contact, even wachten, even remmen, en evt. starten. Is er een andere manier van resetten?
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

De zekering eruittrekken van je ECU voor +/- 30 min
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Heb dat ook een keer gehad met de corolla 1.4d4d diesel van pa.
Nadat ik de auto heel snel had gekeerd, deed ook de stuurbekrachtiging het niet meer.
Misschien dat de pomp het ff niet aankon ofzo :huh: ook het lampje PS (power steering) ging aan.
Maar nadat ik de auto had gestopt om te kijken naar het olie peil of wat dan ook, stond ik mooi te vloeken. Waar zit dat ding :huh:
Die heeft ook elektriche stuurbekrachtiging, dus denk rijd maar even naar de dealert, start de auto weer en ja hoor hij deed het weer. tot op heden nog nooit wat gehoord dat deze weer weigerde.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

BTW als je wil weten voor een olie/vloeistoffen her en der in je ZZW moet...

http://www.mpmoil.nl/index.php?id=produ ... type=18130
Handig ;)
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

Ik heb nu hetzelfde probleem, maar dan met m'n SW20. Ik ga dadelijk Arthur zijn ding even proberen, maar als dat het niet is, wat is dan het stappenplan voor een eventuele volgende oplossing?

Zekering, welke, waar?

Bij mij gaat het lampje even uit als de auto start en daarna springt hij weer op 'P/S'

-edit-

Arthur for president. P/S werkt weer.. jemig, stuurde wel zwaar zonder hoor met m'n kleine sportstuurtje.
Gebruikersavatar
mrgeel
Berichten: 2511
Lid geworden op: 22 dec 2006, 22:39

Bericht door mrgeel »

Dirk schreef:Ik ga dadelijk Arthur zijn ding even proberen,

Arthur for president. jemig, stuurde wel zwaar

:huh: :huh: :huh:

Groetjes, GEEL:X
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Dirk schreef:Ik ga dadelijk Arthur zijn ding even proberen,

Arthur for president. jemig, stuurde wel zwaar
Viespeuk!:P
Afbeelding
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

Surferdude schreef:Bij de SW gebruikt men het trucje om het contact 50x (ja 50x) aan en uit te zetten zonder te motor te starten. Het ligt dan aan het relais wat een beetje vuil of geoxideerd is. Door het aan en uit zetten ontstaat er een vonkje tussen de relaispunten wat zou kunnen resulteren in het schoon branden van de punten waardoor het weer gaat werken. Bij mij heeft het in elk geval een keer geholpen. Daarna heb ik er nooit meer last van gehad.

Dit 'ding' van Arthur.

'Pieten' de echte viespeuken.::)
Plaats reactie