Redis schreef:Ja dat van de MRS K20 kwam ik gister voor het eerst tegen op Youtube, is wel dik. Maar zal zeker ook wel wat kosten.
Spyder met een 2zzblok, heb je nogsteeds valve lift, het VTEC idee!
Zou ik mogen vragen waar je woont? Een integra verliezen aan diefstal is inderdaad erg onplezierig. Ze zijn erg gewild in de racerij (straat).
In de overstap van honda naar toyota zal je denk ik vooral het VTEC gaan missen, maar daarintegen kies je dan voor een turbo! Maar een turbo heef wel wat hoor! Ikzelf denk er soms stiekem ook nog aan!
Redis, een DC2 ITR en in het verlengde een B18C5/6 motor is een fijne auto maar niet te vergelijken met een MR2 Turbo.
Totaal andere rijeigenschappen, zeker gelet op de middenmotor en uiteraard het turboblok.
De B18 maakt graag toeren en doet onderin, door de redelijk zware ITR, niet zo heel veel.
Als je RHD geen probleem vind, zou ik zeker in de Uk gaan zoeken voor een auto. Een Rev3, als je toch bezig bent. Qua prijs aldaar niet veel duurder, maar een beter basisblok.
De prestaties van de 3SGTE (2.0 Turbo motor van de MR2) zijn bijzonder en er valt nog veel meer uit te halen voordat je moet gaan denken aan een built blok. Denk hierbij aan +/- 300pk.
300pk op 1250kg == heel veel fun voor weinig geld. +/- 6.500,=.
Turbo als vervanger voor de VTEC is inderdaad wel te doen, zou geen andere N/A nemen in ieder geval.
Potentie van het 3sgte blok is inderdaad interessant ja, heb me daar beetje over ingelezen de laatste tijd.
In NL staan nu ook 2 interessante auto's, als dat niks wordt dan naar de UK ja.
Gewoon ergens een nette mr2 kopen een n/a
daarna een turbo block er in bouwe.
Koop een gen4 of een gen3 wrc 3sgte
stop er een racelogic in klaar is kees..
Redis schreef:Aan het swappen van een MR2 zit ik nog niet te denken, heb ik nog niet genoeg ervaring voor.
Nee joh laten doen ken iemand voor je die veel weet
Die heeft de mijne gedaan.. En van undagrwn
Nog een voordeel van de wrc die heeft een watergecoold
Ic.een van de vetste motoren die je kunt kopen
Zijn maar 2500 stuks van gemaakt.
Redis schreef:Wat is het verschil tussen een 3sgte en WRC blok dan? Vind op google niet veel nuttigs.
Zijn bijde 3sgte motoren maar bij de wrc hebben ze meer performance
Opties.. En Ook veel steverige onderblocken.
Fensport gebruikt ook de wrc onderblock op zijn 4x4 celica 700hp..