Nieuw met mr2

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Redis schreef:Ja dat van de MRS K20 kwam ik gister voor het eerst tegen op Youtube, is wel dik. Maar zal zeker ook wel wat kosten. ;)
Spyder met een 2zzblok, heb je nogsteeds valve lift, het VTEC idee!

Zou ik mogen vragen waar je woont? Een integra verliezen aan diefstal is inderdaad erg onplezierig. Ze zijn erg gewild in de racerij (straat).

In de overstap van honda naar toyota zal je denk ik vooral het VTEC gaan missen, maar daarintegen kies je dan voor een turbo! Maar een turbo heef wel wat hoor! Ikzelf denk er soms stiekem ook nog aan!

Groetjes,

Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Dirk
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 279
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:02

Bericht door Dirk »

Redis, een DC2 ITR en in het verlengde een B18C5/6 motor is een fijne auto maar niet te vergelijken met een MR2 Turbo.

Totaal andere rijeigenschappen, zeker gelet op de middenmotor en uiteraard het turboblok.

De B18 maakt graag toeren en doet onderin, door de redelijk zware ITR, niet zo heel veel.

Als je RHD geen probleem vind, zou ik zeker in de Uk gaan zoeken voor een auto. Een Rev3, als je toch bezig bent. Qua prijs aldaar niet veel duurder, maar een beter basisblok.

De prestaties van de 3SGTE (2.0 Turbo motor van de MR2) zijn bijzonder en er valt nog veel meer uit te halen voordat je moet gaan denken aan een built blok. Denk hierbij aan +/- 300pk.

300pk op 1250kg == heel veel fun voor weinig geld. +/- 6.500,=.
Redis
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2011, 20:32

Bericht door Redis »

Woon in Den Haag, zegt genoeg denk ik. :P

Turbo als vervanger voor de VTEC is inderdaad wel te doen, zou geen andere N/A nemen in ieder geval.
Potentie van het 3sgte blok is inderdaad interessant ja, heb me daar beetje over ingelezen de laatste tijd.

In NL staan nu ook 2 interessante auto's, als dat niks wordt dan naar de UK ja.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

je kunt ook nog altijd voor een 2GR, Beams of 1MZ met VVTI gaan....

Inhet geval van 2GR of 1mz heb je met 6 cilinder sowieso mooi extra koppel onderin t.o.v. een 4 cilinder
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

MMaddict schreef:je kunt ook nog altijd voor een 2GR, Beams of 1MZ met VVTI gaan....

Inhet geval van 2GR of 1mz heb je met 6 cilinder sowieso mooi extra koppel onderin t.o.v. een 4 cilinder
klopt, maar turbo blijft turbo:kus:
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Gewoon ergens een nette mr2 kopen een n/a
daarna een turbo block er in bouwe.
Koop een gen4 of een gen3 wrc 3sgte
stop er een racelogic in klaar is kees..
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Sherwin schreef:klopt, maar turbo blijft turbo:kus:

Die passen daar ook wel op ;)
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

een s2k blok in een mr2 geeft vast ook een leuk efect

alleen tis beetje k*t dat het niet echt uitkomt met inlaat en uitlaat

en een interga typeR is een zeer snelle auto, zekker op circie doet deze niet onder voor een nsx
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Ken nog en wrc block voor je.
Standaard hebben die antilag en ( water injectie)
Redis
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2011, 20:32

Bericht door Redis »

Aan het swappen van een MR2 zit ik nog niet te denken, heb ik nog niet genoeg ervaring voor. :P
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Redis schreef:Aan het swappen van een MR2 zit ik nog niet te denken, heb ik nog niet genoeg ervaring voor. :P
Nee joh laten doen ken iemand voor je die veel weet
Die heeft de mijne gedaan.. En van undagrwn
Nog een voordeel van de wrc die heeft een watergecoold
Ic.een van de vetste motoren die je kunt kopen
Zijn maar 2500 stuks van gemaakt.
Redis
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2011, 20:32

Bericht door Redis »

Wat is het verschil tussen een 3sgte en WRC blok dan? Vind op google niet veel nuttigs. :(
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Toevallig ook bekend met 070Racing? Lid van geweest?
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Redis
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2011, 20:32

Bericht door Redis »

Ken een aantal van die jongens wel ja, ben er niet lid van.


Hoe zit het eigenlijk met het verbruik van een MR2 Turbo? Heb begrepen dat het gemiddeld zo een 1 op 8/9 zal zijn? Is dat een beetje realistisch?
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

Redis schreef:Wat is het verschil tussen een 3sgte en WRC blok dan? Vind op google niet veel nuttigs. :(
Zijn bijde 3sgte motoren maar bij de wrc hebben ze meer performance
Opties.. En Ook veel steverige onderblocken.
Fensport gebruikt ook de wrc onderblock op zijn 4x4 celica 700hp..
Plaats reactie