Motor-revisie 4age. Is dit wat?

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
MaartenT
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011, 13:00

Motor-revisie 4age. Is dit wat?

Bericht door MaartenT »

Binnenkort ga ik mijn 4age reviseren.
Nu kwam ik dit tegen.
Iemand bekend hiermee of is het "rotzooi"?

http://www.ebay.co.uk/itm/88-89-Toyota- ... 3382c03200

Komt uit Amerika.
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

afwerking zuigers ziet er op foto niet echt super uit

en weer reëel, wat verwacht je voor 150€?? :P

en als het wel wat is, doe mij ook een setje ;)
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
MaartenT
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011, 13:00

Bericht door MaartenT »

Het gaat me nog niet eens zozeer om de zuigers.
Complete pakkingset, zuigerveren, en lagers voor omgerekend incl verzenden €180 lijkt me niet gek.
Als ik het goed lees krijgen ze binnenkort zelfs acl lagers ipv wat er nu staat.
Zuigerveren zijn zuigerveren. pakkingset is een pakkingset. Of is dit te simpel gezegt?
Acl lagers zijn altijd goed.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

dat is te simpel gezegd.. zuigerveren zit nogal wat kwaliteit verschil in, ga je voor een standaard revisie? neem dan ook OEM zuigers/veren, maar laat eerst je blok opmeten, kan best zijn dat je een overmaat zuiger/veren nodig hebt
ga je voor aftermarket spul, neem dan de veren die bij de betreffende zuigers horen,
pakkingset zit ook veel kwaliteit verschil in,
lagers kun je beter je reviseur laten regel, aangezien die eerst de krukas op moet meten en moet slijpen/polijsten!

en doe vooral niets zelf als je niet weet wat je doet, zelfs niet de zuigerveren uitpakken
Afbeelding
MaartenT
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011, 13:00

Bericht door MaartenT »

@frankie-turbo,

het blok zelf reviseren is het probleem niet.
Zoek alleen onderdelen voor een goede kwaliteits/prijsverhouding.
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Hasting (zuigerveren) en ACL (drijfstang en krukaslagers)
ik was voor 100eur klaar voor beide.


goedkoop(er) is duurkoop ;)

Edit:

ik zie dat ze KING lagers verkopen op die ebay site. bij een fractie van een seconde zonder olie versplinteren deze lagers, ze bijten vol in je drijfstangen en krukas..
ik raad je aan er nooit aan te beginnen!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Je zou Marcel kunnen vragen, die heeft ervaring met de revisie van zijn AW11 blok(ken),
Don't shoot the messenger!
MaartenT
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011, 13:00

Bericht door MaartenT »

@sherwin,
goedkoop is inderdaad vaak duurkoop.
Vandaar ook mijn vraag of jullie hiermee bekend waren.

Zuigerveren en lagers voor €100,- is niet duur.
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

MMaddict schreef:Je zou Marcel kunnen vragen, die heeft ervaring met de revisie van zijn AW11 blok(ken),
Hehe, geen ervaring met nieuwe spullen.
Ik was aan het samenstellen met oude spullen. Overigens zonder al te best resultaat :boos:.
Marcel van der Heide
Plaats reactie