Motor-revisie 4age. Is dit wat?
Moderator: Pieten
Motor-revisie 4age. Is dit wat?
Binnenkort ga ik mijn 4age reviseren.
Nu kwam ik dit tegen.
Iemand bekend hiermee of is het "rotzooi"?
http://www.ebay.co.uk/itm/88-89-Toyota- ... 3382c03200
Komt uit Amerika.
Nu kwam ik dit tegen.
Iemand bekend hiermee of is het "rotzooi"?
http://www.ebay.co.uk/itm/88-89-Toyota- ... 3382c03200
Komt uit Amerika.
Het gaat me nog niet eens zozeer om de zuigers.
Complete pakkingset, zuigerveren, en lagers voor omgerekend incl verzenden €180 lijkt me niet gek.
Als ik het goed lees krijgen ze binnenkort zelfs acl lagers ipv wat er nu staat.
Zuigerveren zijn zuigerveren. pakkingset is een pakkingset. Of is dit te simpel gezegt?
Acl lagers zijn altijd goed.
Complete pakkingset, zuigerveren, en lagers voor omgerekend incl verzenden €180 lijkt me niet gek.
Als ik het goed lees krijgen ze binnenkort zelfs acl lagers ipv wat er nu staat.
Zuigerveren zijn zuigerveren. pakkingset is een pakkingset. Of is dit te simpel gezegt?
Acl lagers zijn altijd goed.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
dat is te simpel gezegd.. zuigerveren zit nogal wat kwaliteit verschil in, ga je voor een standaard revisie? neem dan ook OEM zuigers/veren, maar laat eerst je blok opmeten, kan best zijn dat je een overmaat zuiger/veren nodig hebt
ga je voor aftermarket spul, neem dan de veren die bij de betreffende zuigers horen,
pakkingset zit ook veel kwaliteit verschil in,
lagers kun je beter je reviseur laten regel, aangezien die eerst de krukas op moet meten en moet slijpen/polijsten!
en doe vooral niets zelf als je niet weet wat je doet, zelfs niet de zuigerveren uitpakken
ga je voor aftermarket spul, neem dan de veren die bij de betreffende zuigers horen,
pakkingset zit ook veel kwaliteit verschil in,
lagers kun je beter je reviseur laten regel, aangezien die eerst de krukas op moet meten en moet slijpen/polijsten!
en doe vooral niets zelf als je niet weet wat je doet, zelfs niet de zuigerveren uitpakken
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
Hasting (zuigerveren) en ACL (drijfstang en krukaslagers)
ik was voor 100eur klaar voor beide.
goedkoop(er) is duurkoop
Edit:
ik zie dat ze KING lagers verkopen op die ebay site. bij een fractie van een seconde zonder olie versplinteren deze lagers, ze bijten vol in je drijfstangen en krukas..
ik raad je aan er nooit aan te beginnen!
ik was voor 100eur klaar voor beide.
goedkoop(er) is duurkoop
Edit:
ik zie dat ze KING lagers verkopen op die ebay site. bij een fractie van een seconde zonder olie versplinteren deze lagers, ze bijten vol in je drijfstangen en krukas..
ik raad je aan er nooit aan te beginnen!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Hehe, geen ervaring met nieuwe spullen.MMaddict schreef:Je zou Marcel kunnen vragen, die heeft ervaring met de revisie van zijn AW11 blok(ken),
Ik was aan het samenstellen met oude spullen. Overigens zonder al te best resultaat .
Marcel van der Heide