Mini BBQ MR2 meet in Zeeland.

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaapio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 869
Lid geworden op: 26 apr 2013, 06:53

Mini BBQ MR2 meet in Zeeland.

Bericht door jaapio »

Soms kan het raar lopen in het leven. Een keuze die je vandaag maakt kan resulteren in ontmoetingen die je nooit zou hebben als je die keuze niet gemaakt zou hebben. Neem nu een twaalf weken geleden. Leuk, we gaan eens kijken voor een cabrio. Niet wetende dat dan een MR2 op ons pad zou komen. Mooi een MR2 ZZW30. Dat wordt genietennnnnnnn. De keuze is dan een MR2 en de vervolg keuzes zijn dan dat je alles weten wilt over die MR2. tegenwoordig staat het internet en de multimedia tot ons ter beschikking. Zo leer je dan een hele kudde mede MR2 eigenaren aan. Enkele leer je persoonlijk kennen. De één past totaal niet bij en de ander juist weer wel. Met de één heb je een klik en van de ander krijg je spontaan de hik. Mooi dat we ook nu weer onze eigen keuzes kunnen maken hè want rondlopen met de hik is nogal vermoeiend.
Dat geld ook voor de plek waar je caravan op een camping plaatst. Nu voor het vierde jaar is het Zeeland troef. Rust en ruimte en vooral geen lui waar je d hik van krijgt. Geen gezeur en vooraal geen schreeuwende jeugd die in no time bakken drank achterover slaan en dat luidruchtig aan de wereld kenbaar willen maken. Nee in plaats daarvan is onze kampeerstek de uitval basis om ergens anders te gaan feesten maar eenmaal na het feest genieten van de rust. Jawel Zeeland, daar is dat mogelijk.
Dat zijn al twee keuzes, een camping in Zeeland en een MR2 ZZW30.

Dan kom je mensen tegen die in Zeeland wonen en ook een MR2 ZZW30 hebben een klik zonder de hik. Je krijgt dan een uitnodiging om eens te komen BBQ-en op een mooie zomerse en vooral hete dag. Wat is het leven slecht hè! Laten die luikes nu ook nog anderen uitgenodigd hebben waarmee de hik ook verre van is en je hebt een mengelmoes van ingrediënten die niet to mislukken kan leiden. Geen hik maar wel de klik.

Hu en Il hebben ons uitgenodigd. Jooohoooo….hedde ge zin in een BBQ aankomende zondag? Zeelandia, eigenlijk was het de bedoeling om juist dit weekend thuis te blijven. Volgende week is het drie weken troef in het land der bolussen en mosselen. Maar alé, een BBQ met mede MR2 liefhebbers kan je niet je neus voorbij laten gaan, wel dan? Ook nog eens met lui waar de klik boven de hik staat dus….we gaan toch naar Zeelandia.

Rond de klok van 13.00 uur afgesproken in het pittoreske dorpje al aan de Westerschelde. De plaats waar het bed staat van Hu & Il. Jahaa welk bed en waar staat dat bed dan? De koperen ploert heeft schijnbaar andere plannen en drijft de temperatuur op welke niet goed is voor een roodharige. Niet dat er nog veel rood haar is op het bolleke van me maar het blijft niet goed. Amai…..zo rond 11.30 uur is het al heet te noemen. Even in de ochtendzon zitten voor de caravan is er dan al niet meer bij, laat staan als de zon straks op z’n heetst schijnt. Rond die tijd vertrekken we al richting de Westerscheldetunnel om aan de overkant ergens een leuk plekje op te zoeken en daar het innerlijke te verkoelen met een ijsje. We hebben immers een minivakantietje. In het eerder aangehaald pittoreske dorpje vinden we een plekje waar we ook een ijsje kunnen krijgen. Het frisse van een Solero doet goed. Bertju vind het wel goed en laat zich meteen vallen op een schaduwrijk plekje.

Klokslag 13.00 uur staan we aan de tuindeur bij Hu & Il. Het lijkt of de BBQ al begonnen is allen zijn wij het die gebakken worden…poeheeeeeeeee…..
Jeeeeeeeeeeeee Hu & IL. Een leuk welkom en weldra zzitten we aan een watertje. Nee iets anders wilde Kroepie en ik niet, gewoon ijs en ijs koud water. Blokkie ijs erbij, wat wilt een mens nog meer. Dan vraag ik me af of ik nu in Zeeland ben of in het hofje van Eden. De tuin is een waar paradijsje. Zeer smaakvol ingericht en overal wel een plekje om van de vele planten en vooral ook mooie koi’s te genieten. Zo vind je her en der ook genoeg schaduw. Is er geen natuurlijke schaduw dan hangt er wel een schaduw doek om hen die het willen van schaduw te voor zien. En laat ik nu net zo iemand zijn. We horen de plannen. Flip en vriendin komen ook en we mogen straks kennis maken met Rob en Jackelien. De bedoeling is om misschien nog een klein toertje te gaan maken. Ik ben vooral ook benieuwd naar de tweeemmertwee’s van Rob. De tijd verstrijkt en de andere laten wat op zich wachten. Maakt het niet minder gezellig hoor want in die tuin is het echt genieten.
Als de rest er ook is dan is het bewonderen geblazen van de bolides. Tjonge zeg…..in geweldig mooie staat. Vooral de Aw11 is het neusje van de zalm. Zelfs de onderkant blinkt.
Hu & Il vinden dat het tijd is om moeder aarde nog wat heter te gaan maken, of te wel…de fik in de BBQ. Oei…..Il rent heen en weer. Uit de keuken horen we allerhande geluiden. Kosten nog moeite zijn bespaard. Er wordt eigen gemaakt ijs gemaakt, machines draaien op volle toeren. Metons allen verhuizen we naar een plekje nabij de BBQ. Top stoelen waarvan de leuning iets naar achter kan zetten en heerlijk in de schaduw leunend tegen een wand gemaakt van grind of kiezel stenen. Aan de andere kant staat daar vol de zon op maar aan de kant waar wij zitten is het een coolwand…nee nee heeft niks te maken met topgear.
Bertju vind z’n weg ook in de tuin. In het begin wel opletten want meneer weet niet het verschil tussen de struiken buiten en de planten in de tuin. Z’n pootje is snel opgelicht maar hij heeft snel in de gaten dat het geen openbare hondensjithouse is.
De eerste lichting varkensartikelen zijn klaar en vinden hun plek op de borden. Het is zeer gezellig en het gaat merendeel over de auto’s. Tussendoor wat flauwekul en voor de rest is het ook lachen geblazen. Ook meinherr Kefliept maakt z’n naam weer waar. Goed voor de buikspieren en goed de appetijt. Dat zijn van die momenten dat de hik ver te zoeken is. Moment dat je beseft 12 weken eerder een goede keuze te hebben gemaakt. Genieten al om en met leuke lui om je heen.
Bertju heeft de tijd van z’n leven. Hij wordt erg verwend en is niet meer weg te slaan bij onze hosts. Worst, spek en ander varkensgoed is wat hem ten deel valt. Gelukkig is in de loop der jaren is z’n maagje wat sterker geworden want eerst was dit toch niet mogelijk met Bertju. Wat vreemds eten resulteerde bij Bertju in een partij spetterpoep de dag erna.

Poeheeeeeeee…buikje rond gaan we eens naar de bolides koekeloeren. De meest mooie details vliegen op je netvlies als je maar lang genoeg kijkt. Ook wordt het rateltje van onze, inmiddels tot boring standaard exemplaar, geluisterd. Gelukkig horen ook de anderen het rateltje. Tja…spanner, ketting os misschien wel de vvti sensor????? We wachten het maar af.

Tijd voor ijs. Eigen gemaakte IlNu ijs. Jawel meet super natuurlijke saus of heet dat siroop, van mango en banaan. Bij m’n eerste hapje trok me alle rimpels strak. Oei…das zoet zeg. Een cultuurschok voor lijf en ledematen. M’n lijf is niet gewend aan zoveel gezonde producten. Yvonne zegt me dat na een paar hapjes het minder zoet smaakt en inderdaad zeg…..en het ijs….van sublieme kwaliteit. Mjammie…..

En zo nadert het einde van een super gezellige dag. Time to leave. Bertju is tote hose en ligt voor pampus. Zelf ben ik ook al aardig niet meer onder de levenden. Op mijnvraag of hier ergens nog een tankstation open is krijg ikals antwoord….jaha maar dat is een stukkie rijden. Rob legt me uit hoe ik rijden moet maar na de eerste afslag ben ik de draad alweer kwijt hahahaha hoezo moe? We rijden achter Rob aan en hij leid ons naar de plek waar nog een pakkie shag te krijgen is….thanks Rob….toppie hoor. Hoezo verslaafd! Mot er toch maar weer mee stoppen onzinnig gedoe. (jaaaaaaaa na de vakantie dan maar)
Voor ons is het nog een stuk rijden. De Westerscheldetunnel weer door en weldra komen we weer bij de camping aan. Doodmoe, zowel Bertju, Yvonne als ik. Wel een leuke ervaring om zo in het donker dakloos te rijden. Uuuhhhhh ga me toch nog wel even douchen hoor. De camping is al gehuld in doodse stilte. Her en der zie je nog wel wat licht branden in een caravan maar mee rook niet. Jaha dat is de rust waar ik het eerder over had. Je moet er toch niet aan denken als je zooooooo moe bent en naast ligt een stel zuipende, schreeuwende en wellicht ook wippende jeugd hahahaha…. Nee, de fossielen aldaar maken zo’n herrie niet meer. Na een verkwikkende douche duiken we snel ons nest in. Bertju is zo moe dat hij uit zelf al z’n mand in gedoken was…..nadat….jawel nadat hij z;n bakkie voer nog even geledigd heeft. Was een mooie dag Kroepie….slaap lekker, hou van je en tot morgen.

Hu & Il…thanks voor de wonderbaarlijke dag.

En hieronder wat sfeer foto’s van een super dagje.

Afbeelding
Op weg naar the place tob e….

Afbeelding

Afbeelding
Hoezo rust?

Afbeelding
Onder toeziend oog van …….

Afbeelding

Afbeelding
Hofje van Eden…..

Afbeelding

Afbeelding
Incl. wind ende waaier

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Waar vind je dat nog….een internetcafé hahaha

Afbeelding

Afbeelding
Vele malen mooier in real life…wonderschone machines

Afbeelding
Ja, wat is er joh?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mister BBQ him self

Afbeelding
Vakantieman, gezellig hè!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Uuuuhhhhh houd het bijna niet meer…..hahahaha

Afbeelding
Hey Hu…..ut woar lekkah moar hedde ge nog wha…..ghighi


Afbeelding
Uuuuhhhhh heb nog één worstje jonguh…..of nee helaas alles op. Bertju is de schuldige.

Afbeelding
Uuuhhhhh ff uitbuiken hoor….

Afbeelding
Een herrie dat die maken….ff terug trekken….
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

:lach: :lach: :lach: :lach:
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
MisterD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 169
Lid geworden op: 14 mei 2012, 19:19

Bericht door MisterD »

en dat om 09:54 sochtends
The undisputed power of Japanese :mini:
Plaats reactie