M'n MR2 (AW11 '85, 4A-GE) geeft bij knipperende rode lampjes op m'n dashboard als ik zeg maar boven de 3 a 4000rpm ga, ook een beetje afhankelijk van belasting. Ik zou weer even moeten kijken, maar volgens mij gaat het rode accu lampje en het motor/ECU lampje flikkeren. Kunnen wat sterker of sneller gaan flikkeren afhankelijk van toerental. Hoe meer toeren/belasting hoe erger.
Bij normaal rijden onder de 3000 toeren zul je het nooit zien. De auto trekt echter als een malle, hij is nog altijd erg snel en er valt verder ook weinig aan problemen te merken.
Ik heb ook tevens een Voltmeter in het dashboard. Die is wellicht niet heel accuraat af te lezen, maar ik zie hem ook niet als een gek heen en weer stuiteren als de rode lampjes oplichten. Het ziet er dus naar uit dat het een elektrisch probleem is, maar niet het hele elektrische systeem omlaag haalt.
Wanneer de auto stationair loopt (en bij koude motor zijn dat al gauw best wat toeren) is er ook gewoon sprake van een prima laadvoltage. Verder zit er ook een andere accu in, wat geen verschil maakt.
De auto rijdt er niet echt minder om, maar ik zou er liever vanaf zijn. Iemand een idee?
Kermislampjes bij hoge toeren/belasting
Moderator: Pieten
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Het is uiteindelijk opgelost door simpelweg een nieuw multiriempje erop te zetten. De oude was wat slap en kon je bij het starten even horen slippen/piepen. Blijkbaar slipte die nog veel meer bij hoge toeren zodat hij helemaal niet meer oplaadde? Beetje vaag, maar het is echt helemaal weg met het nieuwe riempje.
Nu ik dit schrijf bedenk ik dat het ook te maken kan hebben met het opnieuw vast zetten van de dynamo, waarmee de massa (middels het motorblok) misschien beter contact maakt.
Nu ik dit schrijf bedenk ik dat het ook te maken kan hebben met het opnieuw vast zetten van de dynamo, waarmee de massa (middels het motorblok) misschien beter contact maakt.