222D project
Moderator: Pieten
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Mooi project! Ik begrijp hieruit dat er misschien wel een dikkere motor in komt, maar nog steeds wel achterwielaangedreven? Want die 222D was 4x4 natuurlijk, maar dat gaat erg ver om dat na te maken. Zou wel gaaf zijn om er een omgekeerde Celica GT4 setup in te bouwen! Op basis van een 3S-GTE gen 3 ofzo, en dan een beetje opvoeren. Dan haal je niet zo eenvoudig de 600 pk haha, maar hij zal snel zat zijn.
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Allemaal bedankt voor de interesse in dit project.
Er zijn veel plannen, maar zoals gezegd is er maar een heel klein budget voor dit project. Een felle motor en 4x4 zou heel mooi zijn, maar niet betaalbaar voor mij, al heb ik het allemaal al eens bekeken. Er zijn oplossingen om dit te doen maar dan zal het niet echt betrouwbaar zijn vrees ik. Wat voor motor er gaat inkomen staat helemaal nog niet vast, zover ben ik nog niet, eerst er eens voor zorgen dat de andere plannen uitgevoerd worden.
Liefst van al zou ik graag de motor in de langsrichting erin leggen, maar dat zal ik bekijken als het zover is.
De reden van de plaatsing van een sw20 achterbrug is omdat de originele bevestiging van de ophangpunten van de aw11 wat te zwak zijn voor mijn doel. En dit is tevens een goede en stevige basis om op voort te bouwen als ik de motor dan toch in de langsrichting zou plaatsen.
Je moet weten dat al het plaatwerk achteraan nog weggaat, het is nu nog aanwezig om de basis te vormen voor de verbreding. Eens de verbreding gemaakt is worden er mallen van getrokken en gaat de slijpschijf erin.
Groeten
TRD2000 (wim)
Er zijn veel plannen, maar zoals gezegd is er maar een heel klein budget voor dit project. Een felle motor en 4x4 zou heel mooi zijn, maar niet betaalbaar voor mij, al heb ik het allemaal al eens bekeken. Er zijn oplossingen om dit te doen maar dan zal het niet echt betrouwbaar zijn vrees ik. Wat voor motor er gaat inkomen staat helemaal nog niet vast, zover ben ik nog niet, eerst er eens voor zorgen dat de andere plannen uitgevoerd worden.
Liefst van al zou ik graag de motor in de langsrichting erin leggen, maar dat zal ik bekijken als het zover is.
De reden van de plaatsing van een sw20 achterbrug is omdat de originele bevestiging van de ophangpunten van de aw11 wat te zwak zijn voor mijn doel. En dit is tevens een goede en stevige basis om op voort te bouwen als ik de motor dan toch in de langsrichting zou plaatsen.
Je moet weten dat al het plaatwerk achteraan nog weggaat, het is nu nog aanwezig om de basis te vormen voor de verbreding. Eens de verbreding gemaakt is worden er mallen van getrokken en gaat de slijpschijf erin.
Groeten
TRD2000 (wim)
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Na veel meten en passen is de ophanging achteraan nu ook klaar.
Nieuw stukje metaal waar veel meet en paswerk inzit.
Met de SW20 Tein vering eronder.
Na lange tijd staat hij nog eens op rubber.
Het project even buiten gezet om de boel wat op te kuisen.
Nu kan ik eindelijk met het plaatwerk beginnen.
Groeten
TRD2000 (wim)
Nieuw stukje metaal waar veel meet en paswerk inzit.
Met de SW20 Tein vering eronder.
Na lange tijd staat hij nog eens op rubber.
Het project even buiten gezet om de boel wat op te kuisen.
Nu kan ik eindelijk met het plaatwerk beginnen.
Groeten
TRD2000 (wim)
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Ik ben weer een klein beetje verder geraakt met het project.
De gaten van de achterlichten en het middenpaneel zijn dichtgemaakt om achteraf makkelijker een mal te kunnen maken.
Dan de uiteindelijke vorm wat bepaald begonnen met karton en uiteindelijk met plaatmateriaal.
Eens een testplaatje gemaakt.
En daarna met het uiteindelijke plaatwerk begonnen.
Nieuwe wielrand gemaakt.
Voorlopig vastgezet met schroeven en tape.
Ook de bumper al verzaagt en gepast, (de helft dan toch::) )
Deze hulpmiddelen heb ik gemaakt om het plaatwerk te kunnen vormen tot wat het nu is. Ik heb ook gebruik gemaakt van het krimp-rek toestel.
Het gereedschap voor de kleine uitholling onderaan te maken ligt ook klaar.
Groeten
TRD2000 (wim)
De gaten van de achterlichten en het middenpaneel zijn dichtgemaakt om achteraf makkelijker een mal te kunnen maken.
Dan de uiteindelijke vorm wat bepaald begonnen met karton en uiteindelijk met plaatmateriaal.
Eens een testplaatje gemaakt.
En daarna met het uiteindelijke plaatwerk begonnen.
Nieuwe wielrand gemaakt.
Voorlopig vastgezet met schroeven en tape.
Ook de bumper al verzaagt en gepast, (de helft dan toch::) )
Deze hulpmiddelen heb ik gemaakt om het plaatwerk te kunnen vormen tot wat het nu is. Ik heb ook gebruik gemaakt van het krimp-rek toestel.
Het gereedschap voor de kleine uitholling onderaan te maken ligt ook klaar.
Groeten
TRD2000 (wim)
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Lekker crea bezig Wim! Leuk om te zien hoe inventief je bent met het zoeken naar oplossingen.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Er kruipt wel wat tijd in het verzinnen van de hulpmiddelen om deze panelen te maken. Veel testen en proberen tot het doet wat je wil, eens het goed is is het paneel zo gemaakt.
Ik ga nu nog iets anders verzinnen om de kleine uitholling voor het paneel te maken, het paneel is lichtjes gebogen en als ik met het slagblok doe gaat het recht worden.
Er komen nog veel stukken aan die moeilijker gaan zijn om te maken.
Eigenlijk wel zonde dat alle stukken die nu gemaakt worden bij het oud ijzer gaan belanden nadat de mallen gemaakt zijn. Er zijn verschillende andere materialen om de vorm te maken ( zoals schuim ed) maar dit is voor mij de goedkoopste manier.
Groeten
TRD2000 (wim)
Ik ga nu nog iets anders verzinnen om de kleine uitholling voor het paneel te maken, het paneel is lichtjes gebogen en als ik met het slagblok doe gaat het recht worden.
Er komen nog veel stukken aan die moeilijker gaan zijn om te maken.
Eigenlijk wel zonde dat alle stukken die nu gemaakt worden bij het oud ijzer gaan belanden nadat de mallen gemaakt zijn. Er zijn verschillende andere materialen om de vorm te maken ( zoals schuim ed) maar dit is voor mij de goedkoopste manier.
Groeten
TRD2000 (wim)
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11