SIX Performance uitlaat vs Berk Technology

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

SIX Performance uitlaat vs Berk Technology

Bericht door CelicaTwinCAm »

beste mannen,

ik ben van plan in de zomer wat aanpassingen te doen aan mijn mr2, waaronder een nieuwe uitlaat vanaf de turbo. Nu las ik hier wel goede dingen over Berk uitlaten, deze kan ik o.a. bij showoff imports bestellen voor 860,- excl. btw. Zij bieden echter ook een complete set van SIX performance voor 395,- incl. btw
De garantie op beide artikelen is 1 jaar, daarvoor zou ik het dus niet voor de berk hoeven te kiezen. Heb showoff al gemaild om te vragen of de Berk echt kwalitatief beter is maar zij zijn van mening dat je vooral voor het merk betaald.

Heeft er iemand hier ervaringen met SIX, Berk of beiden? Het prijsverschil is dermate groot dat het mij de moeite waard lijkt om dit even uit te zoeken, misschien dat het voor andere forumleden ook interessant kan zijn?
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

Mijn keus zou Berk zijn, ookal is hij flink duurder.

Ik weet wel dat Berk kwalitatief zeer goed is en een mooi Niet TE overdreven geluid geeft.

maar ricardos zal je er vast meer over kunnen vertellen!8)
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Over SIX kan ik niet oordelen, nog nooit van gehoord maar aangezien de prijs verwacht ik dat het een ebay-achtige uitlaat zal zijn en deze zijn nogal schel en voor dat geld kan je natuurlijk niet alles verwachten.
Voor wat filmpjes van m'n auto kan je op youtube kijken: https://www.youtube.com/user/hilr01/videos
De afwerking is fantastisch en elk lasje is perfect evenals de pasvorm.
Afbeelding
Vergeet trouwens ook niet om je downpipe te vervangen door een andere 3"
Afbeelding
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Ik zou inderdaad ook voor een Berk gaan!, en zoals eerder gezegt vergeet de downpipe niet..

(Toffe filmpjes trouwens Richard) :p
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

of voor een vrijwel nieuwe HKS Hi-power die ik nog heb liggen,
ziet er als nieuw uit.. mag je ook hebben voor 400.. pasvorm is perfect, en niet te luid..

sorry voor het pluggen
Afbeelding
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Oja, die stond ook nog op het forum!
Ik heb zelf ook een HKS Hi-power en pasvorm is inderdaad 200% en ziet er goed uit.
Lawaai maakt mijn MR2 ook zeker niet met deze uitlaad, vind hem eigelijk vrij stil ;)
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

en is deze inclusief downpipe? Maar is de HKS een enkele einddemper? Ik ben zelf namelijk van mening dat een emmer altijd dubbele dempers (L+R) moet hebben..
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Denk niet daar daar een downpipe bij zit..

Maar de HKS Hi-power is inderdaad met 1 einddemper, dus dan valt die af als je dubbele dempers wilt.
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

hmm dus dan blijft er nog de Berk over, ik kan ook een Mongoose aanschaffen, die heeft als het goed is wel dubbele dempers, kan iemand me vertellen of dat qua prestaties/geluid nog iets uitmaakt? En wanneer ik alleen de downpipe vervang en de originele dempers behoudt, ga ik dan nog vooruit in prestaties?
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

De originele downpipe vervangen door een goede 3'' is altijd goed!
Prestaties weet ik zo niet, voor geluid zou je eventueel wat op youtube kunnen rondkijken ter indicatie?
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Met een 3" downpipe krijg je standaard een iets hogere turbodruk omdat de turbo een lagere tegendruk heeft, spoelt ook eerder op. Vermogenswinst zal zo rond de 10/15 pk liggen. Een andere uitlaat met standaard downpipe/cat heeft niet heel veel zin, behalve dan het geluid.
Afbeelding
rsevo6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 906
Lid geworden op: 02 jan 2007, 09:30

Bericht door rsevo6 »

Je hebt PM.
Ik heb een licht gebruikte, op bestelling vervaardigde RVS catback 2,5" dubbele uitlaat van het UK merk Longlife liggen, speciaal vervaardigd met "mid-sporty note" (dus sportief maar niet te hard/geen aso geluid, zoals bijv een Blitz wel heeft :boos:) en voor trekkracht in de lage toeren. Uitlaat heeft levenslange garantie.
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Ik heb een 3 inch rvs downpipe en mongoose rvs uitlaat systeem wat een enorme zwaar geluid geeft op mijn gen 3 turbo. Bij 150km is de uitlaat een stuk stiller...vanaf 2004 al probleemloos
Plaats reactie