Op weg “naar” Toyota en een MR2.
Moderator: Pieten
Eens bijwerken hier.
Starletje inmiddels voorzien van nieuwe olie en oliefilter. Tevens een potje fin25 erin gemieterd. Eerste 1000km met nieuwe olie lijkt alsof er geen olie meer uit is. Nog even opletten dus. Tevens heb ik er witte voorknippers in gezet.
Voor de rest doen we er even niksmeer aan. Loopt goed dus. Wat ik e rnog aan wil doen komt over een tijdje wel. Emmertje is weer aan de beurt.
Voor de MR2 heb ik na lang wachten dan eindelijk m’n pakketje binnen vanuit de USA. Corky breast plate. Goede dingen over gehoord dus ik ben benieuwd.
Vorig jaar lekker lang door kunnen rijden maar nu is dat toch wel anders. Voor de accu heb ik een lader/druppel lader gekocht. CTEK MXS 5.0. blijft de accu ook 100%.
Starletje inmiddels voorzien van nieuwe olie en oliefilter. Tevens een potje fin25 erin gemieterd. Eerste 1000km met nieuwe olie lijkt alsof er geen olie meer uit is. Nog even opletten dus. Tevens heb ik er witte voorknippers in gezet.
Voor de rest doen we er even niksmeer aan. Loopt goed dus. Wat ik e rnog aan wil doen komt over een tijdje wel. Emmertje is weer aan de beurt.
Voor de MR2 heb ik na lang wachten dan eindelijk m’n pakketje binnen vanuit de USA. Corky breast plate. Goede dingen over gehoord dus ik ben benieuwd.
Vorig jaar lekker lang door kunnen rijden maar nu is dat toch wel anders. Voor de accu heb ik een lader/druppel lader gekocht. CTEK MXS 5.0. blijft de accu ook 100%.
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 06:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Looking for the summer….en dan wil ik er weer klaar voor zijn.
Remschijven van de MR2 zijn toch al 15 jaar oud. Op zich remmen ze nog wel goed maar na ons Stelvio avontuur van vorig jaar wil ik toch wel wat betere remmen.
Volgende in de bestelling.
Power sport schijven. Voorzien van een coating waardoor ze niet meer roesten op de plek waar ze altijd vies uit gaan zien.
In combinatie met EBC greenstuff remblokken
Dit gaat een stuk beter remmen.
Komende week ook een afspraak maken om een paar mini deukjes eruit te laten halen. Stoort me toch wel.
Afgelopen week weer een olie wissel gedaan. Originele olie filter en Castrol Edge 5W-30 olie erin.
En dan ook eindelijk Corkys breastplate gemonteerd
Remschijven van de MR2 zijn toch al 15 jaar oud. Op zich remmen ze nog wel goed maar na ons Stelvio avontuur van vorig jaar wil ik toch wel wat betere remmen.
Volgende in de bestelling.
Power sport schijven. Voorzien van een coating waardoor ze niet meer roesten op de plek waar ze altijd vies uit gaan zien.
In combinatie met EBC greenstuff remblokken
Dit gaat een stuk beter remmen.
Komende week ook een afspraak maken om een paar mini deukjes eruit te laten halen. Stoort me toch wel.
Afgelopen week weer een olie wissel gedaan. Originele olie filter en Castrol Edge 5W-30 olie erin.
En dan ook eindelijk Corkys breastplate gemonteerd
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 06:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Had op het linkerachterscherm een paar misselijke kleine deukjes zitten. Bijna niet te zien maar met de juiste lichtinval wel.
Nu laat ik gisteren een deuken tovenaar hier op bezoek hebben. grote tas had die bij wat leek op een golftas. Imposant dat wel maar had er een hard hoofd in eigenlijk. Na een klein uurtje.....scherm weer helemaal strak.....een echte tovenaar dus en dat zonder ook maar iets te demonteren.....had ik niet gedacht hoor;D
Nu laat ik gisteren een deuken tovenaar hier op bezoek hebben. grote tas had die bij wat leek op een golftas. Imposant dat wel maar had er een hard hoofd in eigenlijk. Na een klein uurtje.....scherm weer helemaal strak.....een echte tovenaar dus en dat zonder ook maar iets te demonteren.....had ik niet gedacht hoor;D
Gisteren “operatie remschijven en blokken”
Duizend en een boel keer gezien. Zelf ook al vaker gedaan. Dan denk je, dat klusje klaren we wel ff. Whhhhaaaaaa NOT.
Met een te gammel lijf en te kleine garage gaan we vol goede moed vanmorgen beginnen. Links voor heeft de primeur. Emmertje opkrikken, wiel los en sleutelen maar. Lekker op het gemakkie want zo lang duurt die klus niet, dacht ik dan. Meteen even dat zwarte scherm achter de schijf mooi bij gespoten. Nieuwe schijf mooi ingespoten met remmenreiniger. Boutjes en zo in gesmeerd met keramisch vet. Dan kan ik de boel in elkaar zetten. Ola…zuiger moet terug geduwd worden. Doen met een lijmtang. Dat gaat goed en weldra heb ik de eerste schijf erop zitten. Jaha en dan gaan we naar achter. Zelfde ritueel. Alleen ik krijg die klote zuiger niet terug geduwd. Wat ik ook doe. Zelfs de ontluchtingsnippel wat losser gedraaid.
Mmmm…ik doe wat verkeerd lijkt het wel. Een berichtje op facebook en…voila meester MR2 Peter Lok heeft antwoord. Ik deed dus wat verkeerds. Maar zo iets had ik ook nog nooit gezien. Met een pomptang en sleutel van de slijptol, tips van Peter, lukte het me dan eindelijk om die zuiger zover terug te draaien zodat de klauw past.
Remblokkies erin, ook ingesmeerd met keramisch vet natuurlijk. En weldra zit de achterste schijf ook erop. Wiel erop en klaar, kan ik de andere kant gaan doen. Gelukkig kijk ik even op fb. Tip van Rob Bieleveld om op te letten dat de zuiger wel goed staat ivm een nokje op de remblok. Aaarggghhhhh….niet op gelet dus in onwetendheid. De boel weer los en blijkt dat die toevallig goed zat. Wat een leer momenten zeg.
Emmer naar buiten, fase twee. Zelfde verhaal dus. Alleen die achterste zuiger nekte me weer. Nu ging het niet zo goed met pompentang en slijptol sleutel. Mmmm….en nu dan? In de garage gaan zitten, stoemel aan gestoken….uuuhhh…. húúp húúp, Barba truuk. In de rommelbak vind ik oud stuk pijp. Men zagen daar wat stukjes af zodat er twee nokjes blijven staan. Aan de andere kant boren men twee gaten zodat er schroevendraaier door gestoken kan worden. En heb ik m’n eigen special tool gemaakt. En dat werkt ook nog eens goed.
Tijdens het demonteren viel me op dat ik nog een foutje had gemaakt. Betekende dus dat ik de andere kant, achterwiel, voor de derde keer los kon gaan halen. Maarja dat was zo gebeurt hahahaha……
Al met aal een hele dag in Stoffel de Schildpad modus de klus geklaard. En het resultaat mag er zijn hoor, ben helemaal in m’n nopjes.
Oud
Nieuw
De oude schijven en blokken waren op zich nog best wel goed. Niet nieuw meer natuurlijk na 15 jaar want zo oud is de MR2 inmiddels. Die gaan we eens op marktplaats zetten.
Duizend en een boel keer gezien. Zelf ook al vaker gedaan. Dan denk je, dat klusje klaren we wel ff. Whhhhaaaaaa NOT.
Met een te gammel lijf en te kleine garage gaan we vol goede moed vanmorgen beginnen. Links voor heeft de primeur. Emmertje opkrikken, wiel los en sleutelen maar. Lekker op het gemakkie want zo lang duurt die klus niet, dacht ik dan. Meteen even dat zwarte scherm achter de schijf mooi bij gespoten. Nieuwe schijf mooi ingespoten met remmenreiniger. Boutjes en zo in gesmeerd met keramisch vet. Dan kan ik de boel in elkaar zetten. Ola…zuiger moet terug geduwd worden. Doen met een lijmtang. Dat gaat goed en weldra heb ik de eerste schijf erop zitten. Jaha en dan gaan we naar achter. Zelfde ritueel. Alleen ik krijg die klote zuiger niet terug geduwd. Wat ik ook doe. Zelfs de ontluchtingsnippel wat losser gedraaid.
Mmmm…ik doe wat verkeerd lijkt het wel. Een berichtje op facebook en…voila meester MR2 Peter Lok heeft antwoord. Ik deed dus wat verkeerds. Maar zo iets had ik ook nog nooit gezien. Met een pomptang en sleutel van de slijptol, tips van Peter, lukte het me dan eindelijk om die zuiger zover terug te draaien zodat de klauw past.
Remblokkies erin, ook ingesmeerd met keramisch vet natuurlijk. En weldra zit de achterste schijf ook erop. Wiel erop en klaar, kan ik de andere kant gaan doen. Gelukkig kijk ik even op fb. Tip van Rob Bieleveld om op te letten dat de zuiger wel goed staat ivm een nokje op de remblok. Aaarggghhhhh….niet op gelet dus in onwetendheid. De boel weer los en blijkt dat die toevallig goed zat. Wat een leer momenten zeg.
Emmer naar buiten, fase twee. Zelfde verhaal dus. Alleen die achterste zuiger nekte me weer. Nu ging het niet zo goed met pompentang en slijptol sleutel. Mmmm….en nu dan? In de garage gaan zitten, stoemel aan gestoken….uuuhhh…. húúp húúp, Barba truuk. In de rommelbak vind ik oud stuk pijp. Men zagen daar wat stukjes af zodat er twee nokjes blijven staan. Aan de andere kant boren men twee gaten zodat er schroevendraaier door gestoken kan worden. En heb ik m’n eigen special tool gemaakt. En dat werkt ook nog eens goed.
Tijdens het demonteren viel me op dat ik nog een foutje had gemaakt. Betekende dus dat ik de andere kant, achterwiel, voor de derde keer los kon gaan halen. Maarja dat was zo gebeurt hahahaha……
Al met aal een hele dag in Stoffel de Schildpad modus de klus geklaard. En het resultaat mag er zijn hoor, ben helemaal in m’n nopjes.
Oud
Nieuw
De oude schijven en blokken waren op zich nog best wel goed. Niet nieuw meer natuurlijk na 15 jaar want zo oud is de MR2 inmiddels. Die gaan we eens op marktplaats zetten.
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Mooi dat de ervaringen nu al goed zijn.Het originele systeem is al niet zo verkeerd (in vergelijking met de oude meuk).
Best kans dat de schijven ook positief werken.
Ziet er prima uit. Ik bedenk me dat ik een keer zo'n setje met remklauwterugzetdingen nog moet laten komen. Tot op heden nog gered met houtjetoutje manier, maar werkt niet altijd.
Best kans dat de schijven ook positief werken.
Ziet er prima uit. Ik bedenk me dat ik een keer zo'n setje met remklauwterugzetdingen nog moet laten komen. Tot op heden nog gered met houtjetoutje manier, maar werkt niet altijd.
Inmiddels kan ik meer zeggen over de remmen. Voldoen prima. Beter als origineel. Zeker na een weekendje knallen in het Harz gebied, Germany
Verder weer productief geweest vandaag. Als eerste condens uit de koplamp gehaald.....Wille Wortel oan de geng. Lampje eruit, slang erin die op een stofzuigerke zit. Dan de koplamp verwarmen...werkt als een tierelier.
In het derde remlicht zat ook wat vocht. Die ook eraf gehaald en ontvocht....dan heb je die plaat er ook af. Dan m'n creativiteit maar eens aanspreken aangezien de binnenkant niet helemaal mooi meer was.....
Verder weer productief geweest vandaag. Als eerste condens uit de koplamp gehaald.....Wille Wortel oan de geng. Lampje eruit, slang erin die op een stofzuigerke zit. Dan de koplamp verwarmen...werkt als een tierelier.
In het derde remlicht zat ook wat vocht. Die ook eraf gehaald en ontvocht....dan heb je die plaat er ook af. Dan m'n creativiteit maar eens aanspreken aangezien de binnenkant niet helemaal mooi meer was.....
Laatst gewijzigd door jaapio op 19 jul 2017, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.