Even voorstellen en gezocht
Moderator: Pieten
Even voorstellen en gezocht
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Hans en kom uit Scheveningen. Heb al in het verleden de volgende auto's gehad
-Starlet P7
-Corolla 1.6 GXI E10
-Avensis liftback 1.8 Sol 1999
-Avensis liftback 1.8 Sol 2003
-Avensis Station 2.0 d4d 2009
-Yaris 1.5 TS 2003 facelift als 2e auto TTE uitgevoerd
Op dit moment heb ik een Volvo V40 uit 2014 full option en als 2e auto hebben we een Yaris 1.8 TS facelift uit 2009 met climate control, tns510 en camera.
Door mijn vorige auto's heb ik me al op diverse toyota forums aangemeld waaronder het corolla en yaris forum.
Ik loop al een langere tijd met het idee om een 2 zitter cabrio aan te schaffen en dit als echte hobby auto te zien. De auto zal echt gebruikt worden voor de fun en zal dus niet veel km maken. Ik heb me oog laten vallen op een mr2 spyder vandaar dat ik me ook aangemeld heb op het forum om te kijken waar ik op moet letten en wat er allemaal aangepast kan worden.
Waar ik naar opzoek ben is een mr2 spyder voor niet al teveel geld, hier mag best wat werk aanzitten want het opknappen is ook onderdeel van de hobby. Als het motorisch maar in orde is en de auto niet helemaal in mekaar zit. Km stand is verder geen probleem want verwacht er geen 100.000 km op te zetten komende jaren aangezien het echt een 3e auto gaat worden voor de mooie zomerdagen. Kleine schades zijn ook geen probleem want heb al gezien dat er volop onderdelen beschikbaar zijn.
Dit is wel een beetje mijn verhaal, hoop een hoop info van het forum te kunnen halen en eventueel ook mijn kennis te delen. Mocht iemand nog een leuke mr2 hebben staan dan hou ik me aanbevolen. Het heeft verder geen haast, een leuke aanbieding nu is leuk maar word het december is het ook geen probleem.
Groeten
Hans
-Starlet P7
-Corolla 1.6 GXI E10
-Avensis liftback 1.8 Sol 1999
-Avensis liftback 1.8 Sol 2003
-Avensis Station 2.0 d4d 2009
-Yaris 1.5 TS 2003 facelift als 2e auto TTE uitgevoerd
Op dit moment heb ik een Volvo V40 uit 2014 full option en als 2e auto hebben we een Yaris 1.8 TS facelift uit 2009 met climate control, tns510 en camera.
Door mijn vorige auto's heb ik me al op diverse toyota forums aangemeld waaronder het corolla en yaris forum.
Ik loop al een langere tijd met het idee om een 2 zitter cabrio aan te schaffen en dit als echte hobby auto te zien. De auto zal echt gebruikt worden voor de fun en zal dus niet veel km maken. Ik heb me oog laten vallen op een mr2 spyder vandaar dat ik me ook aangemeld heb op het forum om te kijken waar ik op moet letten en wat er allemaal aangepast kan worden.
Waar ik naar opzoek ben is een mr2 spyder voor niet al teveel geld, hier mag best wat werk aanzitten want het opknappen is ook onderdeel van de hobby. Als het motorisch maar in orde is en de auto niet helemaal in mekaar zit. Km stand is verder geen probleem want verwacht er geen 100.000 km op te zetten komende jaren aangezien het echt een 3e auto gaat worden voor de mooie zomerdagen. Kleine schades zijn ook geen probleem want heb al gezien dat er volop onderdelen beschikbaar zijn.
Dit is wel een beetje mijn verhaal, hoop een hoop info van het forum te kunnen halen en eventueel ook mijn kennis te delen. Mocht iemand nog een leuke mr2 hebben staan dan hou ik me aanbevolen. Het heeft verder geen haast, een leuke aanbieding nu is leuk maar word het december is het ook geen probleem.
Groeten
Hans
- SpeedDevil
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
- Type MR2: AW11
Grappig; we hebben een aantal autos beide gehad:
de mijne:
Nissan Sunny 2.0 d Liftback 1992
Nissan Micra 1.0 (voor mijn vrouw)
Toyota Carina E 2.0d XL 1993
Toyota Corolla E10 2.0 GX 1996
Toyota MR2 SW 20 GTI-16 1992
Toyota Corolla E12 Break 2.0 D4D 2002
Toyota Avensis T25 Break 2.0 D4D 2008
Toyota Land Cruiser 3.0 D4D Executive 5 deurs 2011
Wat was konkreet het probleem met de Avensis?
Ik heb een 2008 D4D (laatste T25), of spreek je van een T27? --> een van de eerste "nieuwe"?
Bullitproof als de oude Toyota's misschien niet, maar ik heb ik 160.000 km niet echt grote problemen gehad!
Ik heb wel "slordigheden" gehad:
-Raamomlijstingen in de deuren op garantie spuiten laten (lichte korrosie onder lak)
-ruitesproeier pomp op garantie nieuw
-Water in het lampje van de hemel (lek via de roofrails) op garantie
-EGR vuil (sinds dat bij elke beurt dit gereinigt wordt: i.o.)
--> konklusie: de 5 jaar en 150.000 km garantie uit Belgie zijn veel waard; & ik wil enkel nog Toyota's welke in JAPAN gebouwd werden.
Omdat mijn E12 en Carina E uit het eerste produktiejaar waren, waren deze ook japans. Mijn enige niet Japanner: de Avensis.
de mijne:
Nissan Sunny 2.0 d Liftback 1992
Nissan Micra 1.0 (voor mijn vrouw)
Toyota Carina E 2.0d XL 1993
Toyota Corolla E10 2.0 GX 1996
Toyota MR2 SW 20 GTI-16 1992
Toyota Corolla E12 Break 2.0 D4D 2002
Toyota Avensis T25 Break 2.0 D4D 2008
Toyota Land Cruiser 3.0 D4D Executive 5 deurs 2011
Wat was konkreet het probleem met de Avensis?
Ik heb een 2008 D4D (laatste T25), of spreek je van een T27? --> een van de eerste "nieuwe"?
Bullitproof als de oude Toyota's misschien niet, maar ik heb ik 160.000 km niet echt grote problemen gehad!
Ik heb wel "slordigheden" gehad:
-Raamomlijstingen in de deuren op garantie spuiten laten (lichte korrosie onder lak)
-ruitesproeier pomp op garantie nieuw
-Water in het lampje van de hemel (lek via de roofrails) op garantie
-EGR vuil (sinds dat bij elke beurt dit gereinigt wordt: i.o.)
--> konklusie: de 5 jaar en 150.000 km garantie uit Belgie zijn veel waard; & ik wil enkel nog Toyota's welke in JAPAN gebouwd werden.
Omdat mijn E12 en Carina E uit het eerste produktiejaar waren, waren deze ook japans. Mijn enige niet Japanner: de Avensis.
Ik had een van de laatste t25 avensis wel met het nieuwe diesel blok erin. De problemen die ik had
-Raamomlijsting spuiten
-Hoog olieverbruik
Bij 100.000 km compleet nieuw motorblok nadat deze bij 60.000km al eens opengeweest was voor het olieverbruik.
-Turbo defect
Voor mij nu inderdaad ook alleen nog maar japanse toyota's dat is ook de reden dat ik echt een Yaris 1.8 TS wilde hebben.
-Raamomlijsting spuiten
-Hoog olieverbruik
Bij 100.000 km compleet nieuw motorblok nadat deze bij 60.000km al eens opengeweest was voor het olieverbruik.
-Turbo defect
Voor mij nu inderdaad ook alleen nog maar japanse toyota's dat is ook de reden dat ik echt een Yaris 1.8 TS wilde hebben.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Japans is tegenwoordig ook niet altijd heilig meer.
Tot een jaar geleden was ALLES hier afkomstig uit Japan (productie).
Vroeger ook EU gehad (NedCar) en dat was op een paar kleinigheden probleemloos (lamda sonde en een deurrubber onder garantie).
Met de laatste JDM, geen Toyota, maar Mitsubshi is lange tijd van Toyota achtige problemen verschoond gebleven en nog altijd... (van ná de start bij NedCar zelfs) daily binnen korte tijd (voor de 100k) een nieuwe aandrijfas moeten hebben (homokineet maakte geluiden), weer een lamdasonde..... en een jaar later ging (eerste APK) op diezelfde as de ashoes kapot, geen garantie meer (ook niet van het 'werk').
Bij die 2.4 bleek de cilinderkop ook niet LPG geschikt te zijn (nooit verteld, ook niet van de regelmatige klepstelacties a 300 euro per keer, wat de jaarlijkse onderhoudskosten verdubbelde) met een cilinderkoprevisie in aantocht toch maar afscheid genomen een jaar geleden.
Toyota's durfde ik al járen niet aan sinds die VVT-i motoren debacle. En over de Aygo's hoef ik het helemaal niet te hebben (zelfs het weinig gebruikte Sportje van mijn moeder had snel een complete rubberswap nodig, waterpomp na 20.000 km ofzo en nog wat meer kleinigheden.
Japanse Daihatsu: na 7 jaar uit voorzorg (bij weinig gebruik met vrieskou en buiten staan, had de accu te weinig capaciteit meer) de accu vernieuwd.
Er bleek een Yuasa uit te komen, die ik nu nog altijd gebruik voor het oliepompje (bak/diff olie er in pompen).
Ook Japans: na 4 jaar (8 jaar oud ruim nu) S2000: nul komma niets, op een terugroepactie controle na (niets aan de hand) van de hoofdremcilinder.
Accu: nu dik 8(!) jaar oud en ondanks 2 keer een winter maanden lang LEEG gestaan te hebben (na 1 keer een week kan een accu al onbruikbaar/dood zijn), eigen schuld... vergeten druppellader er op te zetten en toen ik er aan dacht, stond hij letterlijk onbereikbaar in de lucht met een MR2 er onder met een defecte accu (mét lader...).
Na de winter: druppellader er op en vriep...lopen en bijladen. Merk: Yuasa.... = Japans. I rest my case.
Varta is ook niet meer wat het geweest is, de laatste in de witte MR2 ging stukken korter mee dan voorheen (ondanks betere verzorging) en de huidige Berga... na volladen is die na een week compleet leeg en niet meer vol te krijgen (binnen een half jaar)... ondanks losse accupool. Zelfs een oude Varta hield dat een half jaar in de 'Surferdude' garage op die manier vol.
Mijn pa zijn Pajero Sport is ook Aziatisch, volgens mij Thailand produktie ofzo. Ondanks het zware werk: tractorbrandstof, nog de eerste accu en verder niets. Heeft sinds 2005 ook nog maar 130.000 km ofzo gereden.
Maar toch best zwaar werken en naar mijn idee te lange (15.000 km, een paar maanden ouder en het stond op 7.500 km) service intervallen.
Tot een jaar geleden was ALLES hier afkomstig uit Japan (productie).
Vroeger ook EU gehad (NedCar) en dat was op een paar kleinigheden probleemloos (lamda sonde en een deurrubber onder garantie).
Met de laatste JDM, geen Toyota, maar Mitsubshi is lange tijd van Toyota achtige problemen verschoond gebleven en nog altijd... (van ná de start bij NedCar zelfs) daily binnen korte tijd (voor de 100k) een nieuwe aandrijfas moeten hebben (homokineet maakte geluiden), weer een lamdasonde..... en een jaar later ging (eerste APK) op diezelfde as de ashoes kapot, geen garantie meer (ook niet van het 'werk').
Bij die 2.4 bleek de cilinderkop ook niet LPG geschikt te zijn (nooit verteld, ook niet van de regelmatige klepstelacties a 300 euro per keer, wat de jaarlijkse onderhoudskosten verdubbelde) met een cilinderkoprevisie in aantocht toch maar afscheid genomen een jaar geleden.
Toyota's durfde ik al járen niet aan sinds die VVT-i motoren debacle. En over de Aygo's hoef ik het helemaal niet te hebben (zelfs het weinig gebruikte Sportje van mijn moeder had snel een complete rubberswap nodig, waterpomp na 20.000 km ofzo en nog wat meer kleinigheden.
Japanse Daihatsu: na 7 jaar uit voorzorg (bij weinig gebruik met vrieskou en buiten staan, had de accu te weinig capaciteit meer) de accu vernieuwd.
Er bleek een Yuasa uit te komen, die ik nu nog altijd gebruik voor het oliepompje (bak/diff olie er in pompen).
Ook Japans: na 4 jaar (8 jaar oud ruim nu) S2000: nul komma niets, op een terugroepactie controle na (niets aan de hand) van de hoofdremcilinder.
Accu: nu dik 8(!) jaar oud en ondanks 2 keer een winter maanden lang LEEG gestaan te hebben (na 1 keer een week kan een accu al onbruikbaar/dood zijn), eigen schuld... vergeten druppellader er op te zetten en toen ik er aan dacht, stond hij letterlijk onbereikbaar in de lucht met een MR2 er onder met een defecte accu (mét lader...).
Na de winter: druppellader er op en vriep...lopen en bijladen. Merk: Yuasa.... = Japans. I rest my case.
Varta is ook niet meer wat het geweest is, de laatste in de witte MR2 ging stukken korter mee dan voorheen (ondanks betere verzorging) en de huidige Berga... na volladen is die na een week compleet leeg en niet meer vol te krijgen (binnen een half jaar)... ondanks losse accupool. Zelfs een oude Varta hield dat een half jaar in de 'Surferdude' garage op die manier vol.
Mijn pa zijn Pajero Sport is ook Aziatisch, volgens mij Thailand produktie ofzo. Ondanks het zware werk: tractorbrandstof, nog de eerste accu en verder niets. Heeft sinds 2005 ook nog maar 130.000 km ofzo gereden.
Maar toch best zwaar werken en naar mijn idee te lange (15.000 km, een paar maanden ouder en het stond op 7.500 km) service intervallen.
Dan was dat dezelfde motor, als ik heb; de 126 pk, 300 Nm Diesel met "Alu" blok.
Ik had van begin (met 19.000 km en 1 jaar oud gekocht als ex- dienstauto van Toyota Belgie) 2 liter olieverbruik per 15.000 km.
Is/was naar mijn mening geen groot probleem, mede omdat het verbruik zeer gelijk bleef.
Bij 130.000 km een nieuwe motor gekregen. Ik zie het als een kado van Toyota, omdat ik me datbij andere merken na meer dan 5 jaar en 130.000 km niet voorstellen kan, dat dit kostenvrij gebeurd.
In Belgie is de garantie op deze motor uitgebreid naar 170.000 en 7 jaar (naar informatie van mijn dealer)
Gehele Motorblok nieuw, injekteurs, distributie, enz enz. nieuw. Alleen de inlaat en uitlaat en aanbouwdelen zoals Aircopomp, dynamo, startmotor nog de oude (omgezet).
Nu nog steeds een beetje olieverbruik (ong. 1 liter/15.000 km), maat een beter brandstofverbruik. (beter ingereden?)
Bij 950 km/week met veel kilometers in Frankrijk (115 km/h op cruise controle) echte 1 op 20 (volgetankt, zelfde pomp, kilometers, berekend).
Onder de streep ben ik tevreden (nu 160.000 km op de teller), de auto blijft als prive-auto bij ons (liep op onze firma). Met 6000-8000 km/jaar zal mijn vrouw hopelijk nog vele jaren zonder problemen rijden.
Nu kun je dit op 2 manieren zien:
1) slechte kwaliteit
2) een fout, welke correct gecompenseerd wordt van Toyota
Ik zie het als versie 2).
De voorwaarden zijn wel "dealer onderhouden" en een behulpzame dealer.
Ik had van begin (met 19.000 km en 1 jaar oud gekocht als ex- dienstauto van Toyota Belgie) 2 liter olieverbruik per 15.000 km.
Is/was naar mijn mening geen groot probleem, mede omdat het verbruik zeer gelijk bleef.
Bij 130.000 km een nieuwe motor gekregen. Ik zie het als een kado van Toyota, omdat ik me datbij andere merken na meer dan 5 jaar en 130.000 km niet voorstellen kan, dat dit kostenvrij gebeurd.
In Belgie is de garantie op deze motor uitgebreid naar 170.000 en 7 jaar (naar informatie van mijn dealer)
Gehele Motorblok nieuw, injekteurs, distributie, enz enz. nieuw. Alleen de inlaat en uitlaat en aanbouwdelen zoals Aircopomp, dynamo, startmotor nog de oude (omgezet).
Nu nog steeds een beetje olieverbruik (ong. 1 liter/15.000 km), maat een beter brandstofverbruik. (beter ingereden?)
Bij 950 km/week met veel kilometers in Frankrijk (115 km/h op cruise controle) echte 1 op 20 (volgetankt, zelfde pomp, kilometers, berekend).
Onder de streep ben ik tevreden (nu 160.000 km op de teller), de auto blijft als prive-auto bij ons (liep op onze firma). Met 6000-8000 km/jaar zal mijn vrouw hopelijk nog vele jaren zonder problemen rijden.
Nu kun je dit op 2 manieren zien:
1) slechte kwaliteit
2) een fout, welke correct gecompenseerd wordt van Toyota
Ik zie het als versie 2).
De voorwaarden zijn wel "dealer onderhouden" en een behulpzame dealer.
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
Erg goed geregeld daar inderdaad.
De hellingen in Frankrijk beïnvloeden het verbruik wel aardig, denk ik?
Tegenwoordig is het niet meer zó zuinig met alle lage CO2 bolides. In het vlakke Nederlandje zit ik er dicht tegenaan (snelheid vergelijkbaar op de cruise, formaat minimaal hetzelfde, nog wat breder, maar wel lichter), alleen dan op benzine.
De hellingen in Frankrijk beïnvloeden het verbruik wel aardig, denk ik?
Tegenwoordig is het niet meer zó zuinig met alle lage CO2 bolides. In het vlakke Nederlandje zit ik er dicht tegenaan (snelheid vergelijkbaar op de cruise, formaat minimaal hetzelfde, nog wat breder, maar wel lichter), alleen dan op benzine.
Na een lange zoektocht heb ik eindelijk een MR2 gevonden die voldoet aan mijn eisen. Het is een zilveren zzw30 geworden uit 2001 met maar liefst 270.000km op de teller.
Uiterlijk ziet hij er prima uit en het blok klonk ook nog prima. Zoals ik al aangaf zal het echt een project auto worden waarmee ik komend jaar graag wat km maak met mooi weer.
De plannen tot nu toe zijn rechterscherm vervangen, onderhoud en de koplampen netjes krijgen. Verder zal ik het de komende tijd wel zien. Ik verwacht de auto over ongeveer 2 weken in bezit te hebben.
Uiterlijk ziet hij er prima uit en het blok klonk ook nog prima. Zoals ik al aangaf zal het echt een project auto worden waarmee ik komend jaar graag wat km maak met mooi weer.
De plannen tot nu toe zijn rechterscherm vervangen, onderhoud en de koplampen netjes krijgen. Verder zal ik het de komende tijd wel zien. Ik verwacht de auto over ongeveer 2 weken in bezit te hebben.
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22