Project ZZW30 Hans1982
Moderator: Pieten
Vandaag weer een uurtje aan de mr2 gewerkt, ik ga volgende week een nieuwe radiateur bestellen en heb nu alvast zoveel mogelijk los gemaakt. Op die manier kan ik direct wat steunen stralen en spuiten dan ziet alles er na het vervangen weer netjes uit.
Zoals je op de foto's kan zien is er meer dan voldoende ruimte om de radiateur te vervangen, tot nu toe is het makkelijk klussen aan de auto.
Iemand misschien nog een goede tip welke radiateur ik moet kopen, of gewoon de goedkoopste zoeken?
Zoals je op de foto's kan zien is er meer dan voldoende ruimte om de radiateur te vervangen, tot nu toe is het makkelijk klussen aan de auto.
Iemand misschien nog een goede tip welke radiateur ik moet kopen, of gewoon de goedkoopste zoeken?
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Yellow Dream
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17
Ik heb een openluchtfilter systeem van Green .johnvgent schreef:Heb je een open of een dicht luchtfilter besteld?
zit te denken aan een openluchtfilter :p
Twister genaamd en is met een dichte behuizing .
Persoonlijk het beste systeem voor de ZZW .
Omdat deze rechtstreeks op de zelfde aansluitbuis aangesloten wordt , naar de originele zijinlaat links .
Geeellllll besmettelijkkkkkkk , neee johhhhhhh
Vandaag weer lekker met de mr2 bezig geweest. Van de week had ik de radiateur al vervangen dit verliep soepel.
Vandaag heb ik het blok onder handen genomen. Ben begonnen met een compressietest, dit zag er veelbelovend uit:
1e cylinder 13
2e cylinder 13
3e cylinder 12,5
4e cylinder 13
Dat voor een blok met 270.000 km op de teller, al weet ik dat niet zeker want ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen of hier ooit een ander blok ingegaan is. Maar als ik af ga van de compressietest is het blok nog in zeer goede staat.
Daarna de bougies vervangen dit was ook ook wel noodzakelijk. Tevens het oliefilter en olie vervangen.
Helaas is de pakking van mijn kleppendeksel niet meer in orde hier zal ik maandag even een nieuwe voor bestellen.
Na mijn vakantie zal er ook een nieuwe koppeling geplaatst worden, heb besloten dit maar te laten doen.
Ook heb ik nog een pakketje uit de UK ontvangen, chromen ringen voor het dashboard en de verwarming knoppen deze zal ik van de week eens installeren.
Vandaag heb ik het blok onder handen genomen. Ben begonnen met een compressietest, dit zag er veelbelovend uit:
1e cylinder 13
2e cylinder 13
3e cylinder 12,5
4e cylinder 13
Dat voor een blok met 270.000 km op de teller, al weet ik dat niet zeker want ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen of hier ooit een ander blok ingegaan is. Maar als ik af ga van de compressietest is het blok nog in zeer goede staat.
Daarna de bougies vervangen dit was ook ook wel noodzakelijk. Tevens het oliefilter en olie vervangen.
Helaas is de pakking van mijn kleppendeksel niet meer in orde hier zal ik maandag even een nieuwe voor bestellen.
Na mijn vakantie zal er ook een nieuwe koppeling geplaatst worden, heb besloten dit maar te laten doen.
Ook heb ik nog een pakketje uit de UK ontvangen, chromen ringen voor het dashboard en de verwarming knoppen deze zal ik van de week eens installeren.
- Spyder S.C.01
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57
Luchtinlaat..
Belangrijk is dat de motor zoveel mogelijk koele lucht toegevoerd krijgt, hoe kouder de lucht hoe meer O2 daar in zit hoe beter de motor presteert, helaas is de standaard uitvoering hiervan een zwak punt in het ontwerp van de zzw30Spyder H schreef:Ik heb een openluchtfilter systeem van Green .
Twister genaamd en is met een dichte behuizing .
Persoonlijk het beste systeem voor de ZZW .
Omdat deze rechtstreeks op de zelfde aansluitbuis aangesloten wordt , naar de originele zijinlaat links .
Voor de goede orde, de luchtslang is niet aangesloten op de linker luchthapper, de linker luchtinlaat blaast een deel van de op gevangen koele lucht de motorruimte in via het gat rondom de benzinevulpijp (net voor je accu).De lucht-happer/inlaat is niet specifiek aangesloten op die opening maar geleidt een deel van de lucht in die richting, de rest van de lucht gaat de ruimte in tussen li spatbord en de rest van de carosserie en verdwijnt in het niets. Iets achter de opening van de benzinevulpijp, achter een (metalen) beschermplaatje, zit nog een opening waarop de luchtslang aangesloten is, en dus lucht aan moet zuigen ! uit de motorruimte, welliswaar dichtbij daar waar de koele lucht binnenkomt, maar toch! Om meer koele lucht ri luchtfilter te krijgen heb ik de li luchtinlaat zodanig gemodificeerd dat de lucht nog maar op 1 punt de luchthapper verlaten kan en daar op de luchtslang aangesloten. Daarnaast heb ik om het K&N luchtfilter een "doos" gebouwd van alu plaat om de (warme) lucht inname vanuit de motorruimte te voorkomen. Om die gedachte verder re ondersteunen heb ik het expansievat van li naar rechts verplaatst en dat hangt nu achter het re ipv het li achterlicht.
Inmiddels alle lampjes van de tellers vervangen dit is toch weer een verbetering. Heb gekozen voor originele lampjes totale kosten 6 euro maar het geeft een hoop licht weer.
Helaas ben ik vergeten de lampjes voor de verwarming mee te bestellen, dus dit komt later.
Daarnaast heb ik de chromen ringen geplaatst bij het bedieningspaneel van mijn verwarming. Ook had ik de tweeterkapjes van een facelift mr2 besteld ziet er iets luxer uit.
Ik had ook chromen ringen voor mijn tellers besteld helaas passen deze niet. ik heb een carbon achtige look op dat paneel zitten en waarschijnlijk zijn de ringen daar niet voor gemaakt.
Ik ga nu eerst op vakantie na mijn vakantie zal de koppeling vervangen gaan worden en dan hopen op mooi weer.
Helaas ben ik vergeten de lampjes voor de verwarming mee te bestellen, dus dit komt later.
Daarnaast heb ik de chromen ringen geplaatst bij het bedieningspaneel van mijn verwarming. Ook had ik de tweeterkapjes van een facelift mr2 besteld ziet er iets luxer uit.
Ik had ook chromen ringen voor mijn tellers besteld helaas passen deze niet. ik heb een carbon achtige look op dat paneel zitten en waarschijnlijk zijn de ringen daar niet voor gemaakt.
Ik ga nu eerst op vakantie na mijn vakantie zal de koppeling vervangen gaan worden en dan hopen op mooi weer.
Hoi Hans,helaas is de standaard uitvoering hiervan een zwak punt in het ontwerp van de zzw30
Interessant verhaal over de luchtinlaat. Ik heb er alleen wat twijfels over in die zin dat ik me afvraag of de ontwerpers van Toyota nou werkelijk zo onnozel zouden zijn geweest. Eigenlijk vind ik mijn auto geweldig presteren maar meer vermogen is natuurlijk altijd wel leuk, vooral als het op een slimme manier kan zoals jij beschrijft. Goed idee en ik vraag me af of er nog andere reacties op komen.
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
- Yellow Dream
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17
Ben nog steeds op vakantie maar zo nu en dan hou ik ebay in de gaten. Hierdoor liggen de volgende pakketten op me te wachten als ik thuis kom.
Setje facelift achterlichten
Facelift luchtinlaten
Facelift witte knipperlichten
Facelift originele radio blijf zoeken naar een tns510
Werkende antenne
Nieuwe mafsensor
Dus na mijn vakantie kan ik weer lekker verder met de mr2. Ook zal na de vakantie direct mijn koppeling vervangen gaan worden.
Nu alleen nog opzoek naar de tte pitlane velgen en de tte dubbele uitlaat. Die uitlaat is redelijk zeldzaam denk eroverna om eventueel een uitlaat te laten maken. Iemand hier ervaring mee zijn voldoende aanbieders op marktplaats.
Setje facelift achterlichten
Facelift luchtinlaten
Facelift witte knipperlichten
Facelift originele radio blijf zoeken naar een tns510
Werkende antenne
Nieuwe mafsensor
Dus na mijn vakantie kan ik weer lekker verder met de mr2. Ook zal na de vakantie direct mijn koppeling vervangen gaan worden.
Nu alleen nog opzoek naar de tte pitlane velgen en de tte dubbele uitlaat. Die uitlaat is redelijk zeldzaam denk eroverna om eventueel een uitlaat te laten maken. Iemand hier ervaring mee zijn voldoende aanbieders op marktplaats.
- Yellow Dream
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17
TTE uitlaat is eigenlijk gewoon een Remus uitlaat
Mijn uitlaat is gebouwd door Skytune , in België .
Bjorn is een echte vakman en meer dan 20 jaar ervaring .
Ook de wachttijd om een uitlaat te laten bouwen zegt genoeg daarover .
Onze AW krijg op 11 maart ook een volledig nieuwe uitlaat van Skytune.
Deze afspraak staat al sinds begin december ............. Dus zegt genoeg toch
Bij mij is vanaf het spruitstuk alles vernieuwd.
Bij mij is er nu een sportcatalysator en demper tussen .
Nu ook met aan weerszijde een eindstukken van 105mm rond.
Alles is in het rvs .
Bij hem kun je ook kiezen voor het geluid .
Zelf hebben gekozen voor een mooie donkere brom en niet te luid .
Verder ben je goed bezig en succes met je zoektocht .
Mijn uitlaat is gebouwd door Skytune , in België .
Bjorn is een echte vakman en meer dan 20 jaar ervaring .
Ook de wachttijd om een uitlaat te laten bouwen zegt genoeg daarover .
Onze AW krijg op 11 maart ook een volledig nieuwe uitlaat van Skytune.
Deze afspraak staat al sinds begin december ............. Dus zegt genoeg toch
Bij mij is vanaf het spruitstuk alles vernieuwd.
Bij mij is er nu een sportcatalysator en demper tussen .
Nu ook met aan weerszijde een eindstukken van 105mm rond.
Alles is in het rvs .
Bij hem kun je ook kiezen voor het geluid .
Zelf hebben gekozen voor een mooie donkere brom en niet te luid .
Verder ben je goed bezig en succes met je zoektocht .
Geeellllll besmettelijkkkkkkk , neee johhhhhhh
- Spyder S.C.01
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57
- Yellow Dream
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 11 jun 2012, 22:17
Reken ongeveer op een 1000 Euro .
Dan is echt alles vervangen en heb je de duurste eindstukken die er zelfs bestaan .
Ik heb er in het begin de duurste eindstukken onder gehad en zoals ze zeggen ,
De Porsche eindstukken , ovaal in ovaal en verlopend .
Nu na dat ik de ombouw gedaan heb en geen originele bumper meer heb , heb ik terug voor rond gekozen en 105mm buitenwerks .
De foto's staan ook allemaal op zijn site
http://www.skytune.com/nl/realisaties/toyota#21
Dan is echt alles vervangen en heb je de duurste eindstukken die er zelfs bestaan .
Ik heb er in het begin de duurste eindstukken onder gehad en zoals ze zeggen ,
De Porsche eindstukken , ovaal in ovaal en verlopend .
Nu na dat ik de ombouw gedaan heb en geen originele bumper meer heb , heb ik terug voor rond gekozen en 105mm buitenwerks .
De foto's staan ook allemaal op zijn site
http://www.skytune.com/nl/realisaties/toyota#21
Geeellllll besmettelijkkkkkkk , neee johhhhhhh
Deze week weer terug gekomen van vakantie en was deze week nog vrij. Hierdoor heb ik weer een paar uurtjes aan de mr2 kunnen klussen. Heb de volgende zaken kunnen doen:
-Nieuwe MAF sensor wereld van verschil rijd weer een stuk beter
-Facelift achterlichten
-Facelift luchtrooster in de nieuwe kleur zilver, steekt mooi af vind ik zelf
-Facelift radio, werkt nog niet zie topic maar gaat goed komen
-Originele antenne werkt ook nog niet maar eerst maar de radio in orde maken
De auto staat nu bij Rob voor een nieuwe koppeling, zaterdag kan ik hem weer ophalen.
-Nieuwe MAF sensor wereld van verschil rijd weer een stuk beter
-Facelift achterlichten
-Facelift luchtrooster in de nieuwe kleur zilver, steekt mooi af vind ik zelf
-Facelift radio, werkt nog niet zie topic maar gaat goed komen
-Originele antenne werkt ook nog niet maar eerst maar de radio in orde maken
De auto staat nu bij Rob voor een nieuwe koppeling, zaterdag kan ik hem weer ophalen.