Storing in Dab+ antenne

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

RizkySly
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2011, 21:33
Type MR2: AW11
Contacteer:

Storing in Dab+ antenne

Bericht door RizkySly »

De display van mijn autoradio was al een tijdje kapot, en de radio viel de laatste tijd steeds vaker uit. Dus tijd voor een nieuwe autoradio. Mooi klusje voor de zondag.

Ik heb gekozen voor de Pioneer MVH-X580DAB vooral voor de bluetooth mogelijkheden en dab+. En de Pioneer CA-AN-DAB.001 (actieve) dab+ antenne.

De antenne heb ik bevestigd tegen de linker achterraam, zodat die een beetje uit het zicht is.

Alles werkt perfect. Uitstekend dab signaal. Draadloze audio vanaf telefoon werkt ook prima. Maar dan, ga je een stukje rijden, valt het radio signaal constant weg. Elke keer een halve seconde, soms snel achter elkaar, maar soms ook niet. Alleen als je de dab radio aan heb staan. Analoge radio en vanaf telefoon geen problemen.

Eerst dacht ik aan de bebouwing en bomen. Maar hij doet dat ook als je stilstaat met de motor aan. Signaal sterkte is bijna altijd uitstekend. (5 van de 5 streepjes). Wanneer de motor uit staat werkt alles zoals het hoort.

Nu moet die antenne geaard zijn, dat heb ik ook netjes gedaan. Met een voltmeter gekeken of er spanningspieken zijn. Maar de voltmeter geeft netjes 14,47 aan +/- 0,01 volt.

Nu moet ik in het motor compartiment gaan kijken. Dynamo, startmotor wellicht?!? Maar wat zijn de grote boosdoeners, en hoe meet ik wat de echte boosdoener is?

Ingebouwd in een MR2 SW20, 1994. Dynamo is 5 jaar terug vervangen. Laatste reparatie betrof de multiriem, die slipte als het weer goed nat werd. Is nu als het goed is definitief gemaakt.
Plaats reactie