Ik heb een set Koni s gekocht. De installatie van de voorkant verliep vlekkeloos. Je maakt de strut open en haalt de oude demper eruit, gooit de nieuwe demper er in en klaar is Kees.
Maar achter kan de strut niet open?? hij is fabrieks af dicht gelast. Iemand ervaring hier mee? De strut is volledig standaard voor zover ik weet.
Probleem installatie Koni cartridge achter
Moderator: Pieten
Probleem installatie Koni cartridge achter
Laatst gewijzigd door baka op 15 apr 2017, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Probleem installatie Koni cartridge achter
op google vond ik dit:
http://www.mr2oc.com/64-mk2-suspension- ... oblem.html
daaron wordt onder andere dit gezegd: If you've got a stock USDM car, Larry is right. If you've got a later JDM car or a car with rear struts that have been replaced it could have Bilstiens or other sealed rear struts.
zijn er meerdere types struts in omloop? zo ja, welk type (USDM, EUDM, JDM, bouwjaren?) moet ik dan hebben waar de bovenkant los geschroefd kan worden om een andere demper te plaatsen?
http://www.mr2oc.com/64-mk2-suspension- ... oblem.html
daaron wordt onder andere dit gezegd: If you've got a stock USDM car, Larry is right. If you've got a later JDM car or a car with rear struts that have been replaced it could have Bilstiens or other sealed rear struts.
zijn er meerdere types struts in omloop? zo ja, welk type (USDM, EUDM, JDM, bouwjaren?) moet ik dan hebben waar de bovenkant los geschroefd kan worden om een andere demper te plaatsen?
Re: Probleem installatie Koni cartridge achter
klopt
je moet de oude veerpoot leeg halen ( door het los schroeven van de topmoer )
is het systeem gesloten aan de bovenkant heb je eigenlijk maar een optie andere veerpoten
of een beun de haas oplossing :
flinterdun de bovenkant er afslijpen ( bovenkant bewaren )
veerpoot leeg maken en insert invetten en plaatsen
de dunne schijf er overheen en vast lassen op diverse plekken
zorg dat je nieuwe insert niet warm wordt ivm de afdichtingen boven in
let wel een beun de haas oplossing
maar door koni gedeeltelijk gebruikt standaard bij de zzw 30 maar dan zonder laswerk
je moet de oude veerpoot leeg halen ( door het los schroeven van de topmoer )
is het systeem gesloten aan de bovenkant heb je eigenlijk maar een optie andere veerpoten
of een beun de haas oplossing :
flinterdun de bovenkant er afslijpen ( bovenkant bewaren )
veerpoot leeg maken en insert invetten en plaatsen
de dunne schijf er overheen en vast lassen op diverse plekken
zorg dat je nieuwe insert niet warm wordt ivm de afdichtingen boven in
let wel een beun de haas oplossing
maar door koni gedeeltelijk gebruikt standaard bij de zzw 30 maar dan zonder laswerk
Re: Probleem installatie Koni cartridge achter
Ik ben niet zo van de beun oplossing. Las op dat Amerikaanse forum dat door lassen het binnenwerk te heet wordt en ie stuk gaat. Ik zoek liever andere poten, maar de vraag is: welke moet ik hebben? Welk jaar of uitvoering?
Re: Probleem installatie Koni cartridge achter
91 schokdempers kan je zoiezo gebruiken maar denk dat elke europese schokdemper kan gebruiken zolang t maar originele zijn. Alleen de turbo's zijn met bilsteins geleverd.
Re: Probleem installatie Koni cartridge achter
Ik zie wel wat op eBay Engeland. Eens kijken of ik daar wat kan scoren. Bilsteins zijn dus het dichte type als ik het goed begrijp.