Turbo zz1
Moderator: Pieten
Turbo zz1
Beste mr2 rijders,
Rijdt met veel plezier al jaren met mijn mr2 uit 2004, facelift model dus.
Is er een van jullie die een turbokit heeft laten plaatsen op de zz1 motor?
Hoor veel tips richting swap naar zz2.
Mij lijkt turbo prettiger ivm koppel.
Hoor graag en groet
Hans
Rijdt met veel plezier al jaren met mijn mr2 uit 2004, facelift model dus.
Is er een van jullie die een turbokit heeft laten plaatsen op de zz1 motor?
Hoor veel tips richting swap naar zz2.
Mij lijkt turbo prettiger ivm koppel.
Hoor graag en groet
Hans
Re: Turbo zz1
Hi Hans,
Heb zelf een jaar of 7 geleden ook die afweging moeten maken, info over voors en tegens vind je hier. Heb zelf uiteindelijk voor de 2zz gekozen en dat bevalt me prima. Tip daarbij: Swap gelijk de bak mee, 2zz achter een C66 (die standaard in jouw spyder ligt) werkt wel maar geeft je niet alle potentie die een 2zz heeft omdat eindoverbrenging vrij lang is. Theoretische topsnelheid komt op boven de 260 uit, en in zijn 3 haal je de 180, maar als je doortrekt tot het gebied waarin de 'lift' aktief is (en de vermogenswinst tov van de 1ZZ zit) val je bij elke keer schakelen net 500 toeren te veel terug.
1ZZ turbo heb ik geen ervaring mee maar is ook al eerder gedaan. Voordeel daarvan is dat je prima je huidige bak kunt blijven gebruiken, nadeel zit em vooral in koeling.
Als je een keer 2zz wil ervaren, laat maar weten, valt vast iets te regelen.
Heb zelf een jaar of 7 geleden ook die afweging moeten maken, info over voors en tegens vind je hier. Heb zelf uiteindelijk voor de 2zz gekozen en dat bevalt me prima. Tip daarbij: Swap gelijk de bak mee, 2zz achter een C66 (die standaard in jouw spyder ligt) werkt wel maar geeft je niet alle potentie die een 2zz heeft omdat eindoverbrenging vrij lang is. Theoretische topsnelheid komt op boven de 260 uit, en in zijn 3 haal je de 180, maar als je doortrekt tot het gebied waarin de 'lift' aktief is (en de vermogenswinst tov van de 1ZZ zit) val je bij elke keer schakelen net 500 toeren te veel terug.
1ZZ turbo heb ik geen ervaring mee maar is ook al eerder gedaan. Voordeel daarvan is dat je prima je huidige bak kunt blijven gebruiken, nadeel zit em vooral in koeling.
Als je een keer 2zz wil ervaren, laat maar weten, valt vast iets te regelen.
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
Re: Turbo zz1
En als je naar 2zz swapt, heb ik nog wel een adres voor een c64 versnellingsbak
Re: Turbo zz1
Wil je de jouwe kwijt Jeroen? ;-)
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
Re: Turbo zz1
...Dan gelijk die 6 vervangen voor een langere, dan heb je een overdrive voor de snelwegkilometers. Bevalt mij prima iig.
Re: Turbo zz1
Dank mannen.
De turbo is niet veel toegepast.
Ik hoor ook veel over de swap.
Gevoelsmatig vind ik het jammer van de 1zz motor;
die heeft er nog maar 70.000 opzitten; is van de facelift uitvoering en geen problemen. Bij turbo heb je het sterkere koppel. Is uiteraard ook wat je prettig vind.
Kennen jullie mr2 rijders met een turbo aanpassing?
Groet
Hans
De turbo is niet veel toegepast.
Ik hoor ook veel over de swap.
Gevoelsmatig vind ik het jammer van de 1zz motor;
die heeft er nog maar 70.000 opzitten; is van de facelift uitvoering en geen problemen. Bij turbo heb je het sterkere koppel. Is uiteraard ook wat je prettig vind.
Kennen jullie mr2 rijders met een turbo aanpassing?
Groet
Hans
Re: Turbo zz1
Kijk ff op Facebook in de wild bunch groep, daar zijn er iig 2 (Juan Pablo Verkade en Robert van Logtestijn) waarvan ik weet dat ze een zzw30 turbo hebben.
- jpv98
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:01
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Re: Turbo zz1
Ha kerels
Ik heb idd en 1zzw en volgens de vorige eigenaar +- 180 pk!
Het is een low boost turbo 0,35 bar, maar rijd naar mijn zin lekker vlot.
Heb nog 1 meter liggen,en ga proberen om hem te instaleren in de auto dan weet ik wat meer
MVG JUAN PABLO
Ik heb idd en 1zzw en volgens de vorige eigenaar +- 180 pk!
Het is een low boost turbo 0,35 bar, maar rijd naar mijn zin lekker vlot.
Heb nog 1 meter liggen,en ga proberen om hem te instaleren in de auto dan weet ik wat meer
MVG JUAN PABLO