Perre's AW11

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22

Re: Perre's AW11

Bericht door CelicaTwinCAm »

NIce!
Perre
Knop gevonden hoor !
Type MR2: AW11

Bericht door Perre »

APRIL - vervolg

Eenmaal de auto terug thuis was, zijn we direct begonnen met smering van plaatsen waar je niet aankan. We gebruiken hiervoor Dynax S50. Een Brits product tegen roestvorming.
AfbeeldingAfbeelding

Dan kan het inbouwen beginnen. Kabels, buizen, elektronica, de radiator met ventilatoren ...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

In tussentijd ben ik ook bezig geweest met het propermaken van de bodem. Dit in stukken, want je wordt het echt wel beu.
Afbeelding

Ook aan de buitenkant gaan we wat verder. Achterruit en kleine zijruitjes, delen om de T-tops vast te zetten + dakhemel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En thuis gaat het gewoon verder. Daar worden alle kunststof onderdelen proper gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

En zo staat die er bij op het einde van de maand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Perre
Knop gevonden hoor !

Bericht door Perre »

MEI

We zijn begonnen met het inbouwen van het dashboard. jammer genoeg een kleine scheur in de hoek. We hebben heel wat verschillende dashboards bekeken en dit is veruit de mooiste in onze omgeving.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De rek van het handschoenenkastje is volgens mij bij elke AW11 verduurd. Na kort even te kijken tot de conclusie gekomen dat het exact dezelfde rek is dan die in kleding is te vinden, dus bij een kledingmaker een zwarte rek van 2cm breed gaan halen en alles weer mooi aangespannen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gordels en kabels
Afbeelding
Afbeelding

De vorige eigenaar heeft in de middenconsole gehakt voor deze lelijke knop. Tijdelijke oplossing wordt deze oldskool button. Ik 3Dprint een houder waar die in past. Niet perfect, maar veel beter.
Waarschijnlijk maken we als de auto klaar is een roadtrip naar Neil Jones in de UK. Daar kopen en vervangen we dan de stukken die ik in België en omgeving niet kan vinden.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

We hebben ook ontdekt dat de vloermatten van een AW11a en AW11b anders zijn. Van beiden hebben we er nochtans wel wat rondrijden, maar tijdens het zoeken naar de beste matten kwamen we tot de conclusie dat de AW11a matten heeft van hetzelfde materiaal dan de mat achter de stoelen, en de AW11b heeft een andere stof. Daarnaast heeft een a ook een gat in de mat waar de voetsteun zit. De voetsteun is een plastic steun die op het metalen deel in het chassis wordt vastgevezen. De b heeft gewoon een rubberen deel op de mat gestikt die boven het metaal zit. Dit is ons nooit eerder opgevallen.
De matten zijn geborsteld, gestofzuigd en aangepakt met stoom.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De wielholtes en de bodem zijn aangepakt met een underbody protector. Als die van de kar komt krijgt die nog wel eens een extra laag.
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

De deurruiten zijn ook opnieuw proper gemaakt. Helaas staan er veel krassen op de bestuurderskant. We zijn nu nog even op zoek naar een beter exemplaar, maar die zijn niet makkelijk te vinden. De passagierskant zit er al in. Hiervoor hadden we een stroombron nodig, want in tegenstelling tot handmatige ramen, krijg je deze niet zomaar naar boven en naar beneden.
Afbeelding
Afbeelding

Kort daarna hadden we al spijt van de ruitinstallatie. We hadden de deurhendel er veel makkelijker ingekregen moest die ruit er nog niet inzitten.
Aan de passagierskant zat een slot van een andere wagen, waardoor er 2 sleutels nodig waren. We hadden deze 2de sleutel niet, en ik wil maar 1 sleutel. We hebben deze sleutelcilinder, en nog 3 cilinders van Corolla's die nog in de werkplek lagen uit elkaar gehaald en gepuzzeld met de plaatjes tot de sleutel van de auto paste. We hebben maar aan 1 plaatje moeten veilen. De sleutel gaat nu heel soepel.
Afbeelding
Afbeelding

De stuurkolom zit ook op zijn plaats. Het begint er weer uit te zien als een auto!
De sportpedaaltjes worden ook nog terug vervangen door gewone pedalen.
Afbeelding

GRAAG JULLIE MENING!
Ik ben ook begonnen met het proper maken van de deurkaarten. Ik weet echter nog niet goed wat ik hiermee ga doen. Houd ik ze zoals ze nu zijn, of laat ik ze bekleden (een minder mooie set dan). Uiteindelijk zou ik graag mijn zetels opnieuw laten bekleden met leer. Dit met gele punten zoals op de afbeelding hieronder (de foto van het gele interieur komt van het internet en is niet van mij!) Ik vrees dat de deurkaarten niet mooi gaan staan met deze zetels. Wat denken jullie?
Eerste foto zijn mijn deurkaarten, tweede foto zijn gele zetels zoals ik ze graag zou hebben (maar dan in leder)
Afbeelding
Afbeelding
De achterbank
Ik lul al aardig mee !

Bericht door De achterbank »

Begint nu echt op te schieten :applaus-smiley:

Voor wat betreft de stoelen:
Mijn mening, geen geel gebruiken. Na zo'n grondige en prachtige restauratie, lijkt het net of er een Autostyle budgetstoel in is gezet. Denk dat de auto wel wat mooiers waard is ;)
Perre
Knop gevonden hoor !

Bericht door Perre »

Geel is wel een originele kleur.
Ik kan ze ook donkerblauw maken, maar dat lijkt me niet beter.
Ik kan eens kijken, we hebben volgens mij ook nog de blauwe zetels met het patroon van de deurkaart (maar dan blauw).
Plaats reactie