Turbo swap vragen!!!!
Moderator: Pieten
- Gidon-V6
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Turbo swap vragen!!!!
Wat moet er precies allemaal aangepast worden voor een turbo swap (van 3sge naar 3sgte). Motor komt orgineel uit een mr2. Mijne is van '91.
De ecu en de kabelboom moeten omgelegd worden, de koppeling moet van een turbo zijn. De versnellingsbak kan blijven zitten? De uitlaat moet aangepast worden. Hoe zit het me het koelsysteem? Motersteunen zijn hetzelfde?
Ik heb twee keer een swap gedaan (alleen niet van turbomotoren, crx en ae86). Zou het dan goed te doen zijn?
Wat is het preciese verschil tussen gen1 en gen2?
Heeft iemand ervaring met een schipping uit u.s.a? Prijzen zijn daar aanzienlijk lager.
De ecu en de kabelboom moeten omgelegd worden, de koppeling moet van een turbo zijn. De versnellingsbak kan blijven zitten? De uitlaat moet aangepast worden. Hoe zit het me het koelsysteem? Motersteunen zijn hetzelfde?
Ik heb twee keer een swap gedaan (alleen niet van turbomotoren, crx en ae86). Zou het dan goed te doen zijn?
Wat is het preciese verschil tussen gen1 en gen2?
Heeft iemand ervaring met een schipping uit u.s.a? Prijzen zijn daar aanzienlijk lager.
![Afbeelding](http://i48.tinypic.com/692ej8.jpg)
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Er is echt ontzettend veel over te vinden. Op deze site maar vooral ook op:
www.mr2oc.com
www.mr2board.com
www.twobrutal.com
en anderen..
Om antwoord te geven op je vragen:
Versnellingsbak kan in principe blijven zitten maar de turbo bak is beduidend sterker.
Zover als ik begrepen heb heeft de turbo dezelfde radiateur maar nu met twee fans in plaats van 1. Verder is het koelsysteem gelijk.
Motorsteunen zijn eigenlijk baksteunen. De steunen van een turbo bak zijn niet helemaal gelijk aan die van de n/a bak. Andere steunen als je de turbo bak neemt dus.
Ik heb nog nooit een swap gedaan en doe (probeer :p) een v6 swap wat iets meer werk is als een turbo swap. Er is echter zoveel informatie te vinden dat ik het wel aandurf. Het lijkt me dat je met eerdere swap ervaring zeker een voorsprong hebt.
Ik heb geen ervaring met het verschepen van motoren uit amerika. Maar de beste tip die ik je kan geven is ga voor een zgn. swapkit of half cut. Je hebt dan ineens alles wat je nodig hebt.
www.mr2oc.com
www.mr2board.com
www.twobrutal.com
en anderen..
Om antwoord te geven op je vragen:
Versnellingsbak kan in principe blijven zitten maar de turbo bak is beduidend sterker.
Zover als ik begrepen heb heeft de turbo dezelfde radiateur maar nu met twee fans in plaats van 1. Verder is het koelsysteem gelijk.
Motorsteunen zijn eigenlijk baksteunen. De steunen van een turbo bak zijn niet helemaal gelijk aan die van de n/a bak. Andere steunen als je de turbo bak neemt dus.
Ik heb nog nooit een swap gedaan en doe (probeer :p) een v6 swap wat iets meer werk is als een turbo swap. Er is echter zoveel informatie te vinden dat ik het wel aandurf. Het lijkt me dat je met eerdere swap ervaring zeker een voorsprong hebt.
Ik heb geen ervaring met het verschepen van motoren uit amerika. Maar de beste tip die ik je kan geven is ga voor een zgn. swapkit of half cut. Je hebt dan ineens alles wat je nodig hebt.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Netjes! Radicale manier van olie verbruik oplossen? Een fatsoenlijke revisie van een gti kost je ook al tegen de 3000-3500 euro. Daarvoor kun je ook een heel stuk op weg gaan met de swap. Ok, je weet dan nog steeds niet of het blok wat je koopt niks verbruikt, maar ik vond het een goeie smoes om over te stappen op turbo ![Grin ;D](./images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](./images/smilies/grin.gif)
- Gidon-V6
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Goede smoes he:D Ik moet mijn vrouwtje ook wat wijsmaken;D
Je weet inderdaad niet wat voor blok je krijgt, beloven allemaal zo weinig miles, maar kan net zo goed gaar zijn. En dan heb je er een heleboel geld ingeduwd. Nu weet je wat je hebt. En mijn gti'tje trekt ook gemakkelijk tot de 240 (op de klok) hoor.
Je weet inderdaad niet wat voor blok je krijgt, beloven allemaal zo weinig miles, maar kan net zo goed gaar zijn. En dan heb je er een heleboel geld ingeduwd. Nu weet je wat je hebt. En mijn gti'tje trekt ook gemakkelijk tot de 240 (op de klok) hoor.
![Afbeelding](http://i48.tinypic.com/692ej8.jpg)
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer: