Turbo swap vragen!!!!

Alles over de SW20 turbo + V6. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20 turbo + V6.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Turbo swap vragen!!!!

Bericht door Gidon-V6 »

Wat moet er precies allemaal aangepast worden voor een turbo swap (van 3sge naar 3sgte). Motor komt orgineel uit een mr2. Mijne is van '91.
De ecu en de kabelboom moeten omgelegd worden, de koppeling moet van een turbo zijn. De versnellingsbak kan blijven zitten? De uitlaat moet aangepast worden. Hoe zit het me het koelsysteem? Motersteunen zijn hetzelfde?

Ik heb twee keer een swap gedaan (alleen niet van turbomotoren, crx en ae86). Zou het dan goed te doen zijn?

Wat is het preciese verschil tussen gen1 en gen2?
Heeft iemand ervaring met een schipping uit u.s.a? Prijzen zijn daar aanzienlijk lager.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

gebruik de zoekfunctie eens ;)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Er is echt ontzettend veel over te vinden. Op deze site maar vooral ook op:

www.mr2oc.com
www.mr2board.com
www.twobrutal.com
en anderen..

Om antwoord te geven op je vragen:
Versnellingsbak kan in principe blijven zitten maar de turbo bak is beduidend sterker.
Zover als ik begrepen heb heeft de turbo dezelfde radiateur maar nu met twee fans in plaats van 1. Verder is het koelsysteem gelijk.
Motorsteunen zijn eigenlijk baksteunen. De steunen van een turbo bak zijn niet helemaal gelijk aan die van de n/a bak. Andere steunen als je de turbo bak neemt dus.
Ik heb nog nooit een swap gedaan en doe (probeer :p) een v6 swap wat iets meer werk is als een turbo swap. Er is echter zoveel informatie te vinden dat ik het wel aandurf. Het lijkt me dat je met eerdere swap ervaring zeker een voorsprong hebt.

Ik heb geen ervaring met het verschepen van motoren uit amerika. Maar de beste tip die ik je kan geven is ga voor een zgn. swapkit of half cut. Je hebt dan ineens alles wat je nodig hebt.
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Het voordeel van een halfcut is natuurlijk ook dat je al kunt zien, fotograferen en nummeren waar alles zit. Als je al kan zien hoe het gezeten heeft...... Niet alle leidingen zijn dan doorgesneden, er zit in princiepe ook een verpakkng om et blok zodat minder kan beschadigen.
Afbeelding
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Bedankt voor de tip.
Ik haal eerst eens de kop van mijn blok eraf. Kijken waarom hij zoveel olie verbruikt. Wil dit niet helpen, dan ga ik voor een turbo swap.
Afbeelding
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Dat is een nogal radicale manier om olieverbruik op te lossen he?! :)
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Ik breng hem naar een rivisiebedrijf. Als ze daar niks kunnen vinden in de kop, kijken ze naar het onderblok. Kosten zijn bij het zelf demonteren en monteren niet erg hoog.
Diezelfde adverteerder heeft trouwens ook een blacktop beams te koop.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Netjes! Radicale manier van olie verbruik oplossen? Een fatsoenlijke revisie van een gti kost je ook al tegen de 3000-3500 euro. Daarvoor kun je ook een heel stuk op weg gaan met de swap. Ok, je weet dan nog steeds niet of het blok wat je koopt niks verbruikt, maar ik vond het een goeie smoes om over te stappen op turbo ;D
Gebruikersavatar
Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 jun 2007, 13:38
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Gidon-V6 »

Goede smoes he:D Ik moet mijn vrouwtje ook wat wijsmaken;D
Je weet inderdaad niet wat voor blok je krijgt, beloven allemaal zo weinig miles, maar kan net zo goed gaar zijn. En dan heb je er een heleboel geld ingeduwd. Nu weet je wat je hebt. En mijn gti'tje trekt ook gemakkelijk tot de 240 (op de klok) hoor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Daar gaat het niet om, het gaat er om hoe snel je 240 kan rijden ;D
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

het verschil is.. met een beetje turbo zit je in 40 sec aan de 240.. de gti doet daar vlug 1.30 min over ::)
Plaats reactie