St-st-Stotteren

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Tom

St-st-Stotteren

Bericht door Tom »

Hallo,

Ik heb mij al een paar maanden geleden (lees 5 a 6) een Mr2 gekocht :D
een 2000cc Gti 16kleppertje en ik ben er zot van, rijd heel goed,mooie lak...verbruikt 1 op 10
Maar sins een paar dagen heb ik het gevoel....alle weet dat er iets mis is.
Ik heb hem in het begin van de week een avond/nacht buiten laten staan...normaal gezien gaat die 's avonds altijd de garage in.
Die nacht had het geregend, ik stap in men auto en wil'm starten.....Niks!
2e keer.....Niks.....na zo een paar keer 5 a 10 seconden te staan demareren ging ie uiteindelijk toch starte :applaus-smiley:
onderweg naar men werk merkte ik wel op dat hij het nietmeer deed zoals ervoor....precies of hij had minder vermogen...
en nu merk ik dat als ik em start....wat hij nu wel trug op 1 2 3 doet,
dat als hij warm of koud is dat als ik volle gas geef....hij Stotterd tot aan 2000-2500 toeren en dan doortrekt :-/
Iemand hier ervaring mee ?
Ik dacht misschien dat de regen er voor iets zou tussen zitte?
maar dan zie ik ook weer niet hoe.....als er water door mijn koelribben van de motorkap loopt raakt dat toch niks van de ontsteking o.i.d?
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Het kan zijn dat er water in de gootjes van de bougies is gekomen? ( Iig dit is bij een AW11 zo ). Verder zou ik toch even bij de rotor etc kijken of er niks echt nat is geworden.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Tom

Bericht door Tom »

Negatief,bij de bougies is alles inorde ....geen vuil of water oid.... de bougies en bougieschachten wordt ook afgesloten door die bougiekabels he dus zie daar niet echt snel water ofzo inkomen.
Kan ik op een of andere manier kijke of voelen waar er een breuk in misschien een van de bougiekabels is? of Hoe kan je zien dat er iets mis is met de verdeelkap?
Heeft iemand ervaring met dit Probleem?
mr2eddy

Bericht door mr2eddy »

Vocht in de verdelerkap (oxidatie )is een van de grootste oorzaken van het stotteren bij een mr2 !!
Tom

Bericht door Tom »

En hoe zou ik da zoal het beste kunnen oplossen? moest het de verdelerkap zijn...of hoe kan ik er zekerheid van krijgen? opengooie? en kijke naar? oxidatie? kuisen? weggooien en nieuwe stukken?
Ik zal morge de verdelerkap er is afnemen...en kijke wat het zegt
mijn bougiekabels heb ik al doorgemeten en die geven allemaal onder de 9k Ohm weer....dus dat zal wel goed zijn, had ergens gelezen dat ze MAX tot 25k Ohm weerstand mogen zijn? zijn wel doorgemeten zonder de verdelerkap...
eaglez_mr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:21

Bericht door eaglez_mr2 »

bobine kan ook veroest en verrot zijn
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Wat is het jaartal wat op de bougiekabels staat? Ze kunnen namelijk ook doorslaan en wel goed meten.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Tom

Bericht door Tom »

Het jaartal dat erop staat is 1992, maar da is het jaar dat hij gemaakt is dus....voor de rest staat er nog een beetje rommel op...maar geen vervaldatum als je dat bedoeld. Welke autoconstructeur zou nu
vervaldata's op zijn onderdelen gaan zette:huh:
Vandaag, na trug in de garage gestaan/geslapen te hebbe ging hij trug tiptop dus het moet wel zeker iets te maken hebben met het vochtig of Nat worden van....
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Dan is die kabel dus al vanaf '92 in weer en wind aan het werk. De mantel van die kabel wordt door de jaren heen minder, bougiekabels slijten nu eenmaal door weer en wind en de hitte van de motor. Ik heb een tijdje terug ook veel elektrische problemen gehad met de mr2 en het vervangen van de kabels had een echt positief effect (al was dat niet de hoofdoorzaak van de problemen).
Zorg er gewoon voor dat de onsteking in topconditie is : bougies, bougiekabels (ook die naar de boubine/verdelerkap), verdelerkap en rotor vervangen als je niet weet wanneer dat voor het laatst bij jouw mr2 is gedaan. Haal ook de boubine even los om te kijken of deze niet veroest is en meet deze na.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Tom

Bericht door Tom »

Morge Bobine ff nakijken...als ik ni fout ben zit die als je achter de auto staat links onder, onder het zekeringbakje...zal er ook foto's van make als'k ik'm eruit heb.
Het was mij ook ontgaan, toen ik mijn Mr2 gekocht had hing er aan de auto sleutels nog een klein sleuteltje bij...ongeveer 3cm lang en 1 cm breed
en ik heb geen enkel idee waarvoor ik die zou nodig hebbe....
'Kzal morge daarvan ook een foto maken. Op het "handvat" niet de loop dus....staat een cirkel met een streep door....moest iemand deze mss herkennen.::) zien morge wel.
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Die van mij zag er destijds zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Tom

Bericht door Tom »

Voila, 'k heb al even een foto gemaakt van de sleutel waarvan ik niet weet wat ik er mee doe? Uiteraard 'iets' openen/sluiten maar wat?
Het bobine eruit slopen zal voor dinsdag zijn.
Intussen kan mij mss al iemand iets meer zegen over die sleutel :huh: ::)

Afbeelding
hubomr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:38
Type MR2: AW11

Bericht door hubomr2 »

misschien sleuteltje voor kleppie achter je stoel?
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Bij mij dient het kleine sleuteltje om mijn alarm uit te schakelen.
Groeten
TRD2000 (wim)
Tom

Bericht door Tom »

aahzo maar waar zit het contactslot van het alarm dan?:*(
Heb er ook nog niet echt achter gezocht eigelijk want was vanplan om het alarm eruit te gooie omdat het toch niet ging....verklaard wel veel :lach:
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Bij mij zit het alarm in de motorruimte het slot zit op het alarm zelf.
Mss even sirene zoeken en daar zal je het slot wel op vinden
Groeten
TRD2000 (wim)
franksmits

Bericht door franksmits »

ik heb een rond sleuteltje voor mijn alarm, die zit in het opberg vakje tussen de stoelen.
Tom

Bericht door Tom »

Ja, rechts achter op de veerpoot;D kheb em ff getest maar doet maar vreemd...en aangezien ik er geen afstandsbediening van heb moet ik het alarm altijd uit gaan zetten met de sleutel :( morge ook is tegoei nakijken wat hij juist doet waneer en mss dan als het juist werkt ergens een schakelaartje onderin dashbord bouwe:)
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Tom schreef:Ja, rechts achter op de veerpoot;D kheb em ff getest maar doet maar vreemd...en aangezien ik er geen afstandsbediening van heb moet ik het alarm altijd uit gaan zetten met de sleutel :( morge ook is tegoei nakijken wat hij juist doet waneer en mss dan als het juist werkt ergens een schakelaartje onderin dashbord bouwe:)
Bij mij wordt het in en uitgeschakeld door de centrale vergrendeling, ik gebruik het sleuteltje enkel als ik de batterij afkoppel (maakt anders zo'n kabaal;D )
Groeten
TRD2000 (wim)
Oh ja, als het allarm bij mij lange tijd is uitgeschakeld geweest maakt hij ook rare geluiden, dan is de inwendige batterij wss bijna leeg en moet je hem eerst een tijdje opzetten zodat hij kan opladen (hielp bij mij toch)
Tom

Bericht door Tom »

'k heb vandaag beetje gepruts met het alarm. Maar het eerst wa mij opviel was dat op de autoruit een stickertje van "Gemini alarm system" hangt en op de bediening waar de Sleutel ook op past staat "LaserLine..." er hangt ook nog een stickertje op met "938b"
Als ik het alarm aanzet met de sleutel Biebt hij 2x , als ik dan eender wat doe zoals deur open of dicht gaat het alarm af :huh:
als ik de deur dicht heb en zet het alarm aan doe ze dan vast met de autosleutel....tjah gebeurd er niks....wat normaal is...want je kan de deur dan niet meer opendoen.
Tot je ze trug losmaakt met de sleutel en opendoet, dan gaat het alarm Weer af wat het normaal toch niet zou mogen doen?? of zou er mss een soort van afstandsbediening bij horen? zou ik het mss op de een of de andere manier moeten resetten? How?
Plaats reactie