St-st-Stotteren
Moderator: Pieten
St-st-Stotteren
Hallo,
Ik heb mij al een paar maanden geleden (lees 5 a 6) een Mr2 gekocht
een 2000cc Gti 16kleppertje en ik ben er zot van, rijd heel goed,mooie lak...verbruikt 1 op 10
Maar sins een paar dagen heb ik het gevoel....alle weet dat er iets mis is.
Ik heb hem in het begin van de week een avond/nacht buiten laten staan...normaal gezien gaat die 's avonds altijd de garage in.
Die nacht had het geregend, ik stap in men auto en wil'm starten.....Niks!
2e keer.....Niks.....na zo een paar keer 5 a 10 seconden te staan demareren ging ie uiteindelijk toch starte
onderweg naar men werk merkte ik wel op dat hij het nietmeer deed zoals ervoor....precies of hij had minder vermogen...
en nu merk ik dat als ik em start....wat hij nu wel trug op 1 2 3 doet,
dat als hij warm of koud is dat als ik volle gas geef....hij Stotterd tot aan 2000-2500 toeren en dan doortrekt
Iemand hier ervaring mee ?
Ik dacht misschien dat de regen er voor iets zou tussen zitte?
maar dan zie ik ook weer niet hoe.....als er water door mijn koelribben van de motorkap loopt raakt dat toch niks van de ontsteking o.i.d?
Ik heb mij al een paar maanden geleden (lees 5 a 6) een Mr2 gekocht
een 2000cc Gti 16kleppertje en ik ben er zot van, rijd heel goed,mooie lak...verbruikt 1 op 10
Maar sins een paar dagen heb ik het gevoel....alle weet dat er iets mis is.
Ik heb hem in het begin van de week een avond/nacht buiten laten staan...normaal gezien gaat die 's avonds altijd de garage in.
Die nacht had het geregend, ik stap in men auto en wil'm starten.....Niks!
2e keer.....Niks.....na zo een paar keer 5 a 10 seconden te staan demareren ging ie uiteindelijk toch starte
onderweg naar men werk merkte ik wel op dat hij het nietmeer deed zoals ervoor....precies of hij had minder vermogen...
en nu merk ik dat als ik em start....wat hij nu wel trug op 1 2 3 doet,
dat als hij warm of koud is dat als ik volle gas geef....hij Stotterd tot aan 2000-2500 toeren en dan doortrekt
Iemand hier ervaring mee ?
Ik dacht misschien dat de regen er voor iets zou tussen zitte?
maar dan zie ik ook weer niet hoe.....als er water door mijn koelribben van de motorkap loopt raakt dat toch niks van de ontsteking o.i.d?
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Het kan zijn dat er water in de gootjes van de bougies is gekomen? ( Iig dit is bij een AW11 zo ). Verder zou ik toch even bij de rotor etc kijken of er niks echt nat is geworden.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
Negatief,bij de bougies is alles inorde ....geen vuil of water oid.... de bougies en bougieschachten wordt ook afgesloten door die bougiekabels he dus zie daar niet echt snel water ofzo inkomen.
Kan ik op een of andere manier kijke of voelen waar er een breuk in misschien een van de bougiekabels is? of Hoe kan je zien dat er iets mis is met de verdeelkap?
Heeft iemand ervaring met dit Probleem?
Kan ik op een of andere manier kijke of voelen waar er een breuk in misschien een van de bougiekabels is? of Hoe kan je zien dat er iets mis is met de verdeelkap?
Heeft iemand ervaring met dit Probleem?
En hoe zou ik da zoal het beste kunnen oplossen? moest het de verdelerkap zijn...of hoe kan ik er zekerheid van krijgen? opengooie? en kijke naar? oxidatie? kuisen? weggooien en nieuwe stukken?
Ik zal morge de verdelerkap er is afnemen...en kijke wat het zegt
mijn bougiekabels heb ik al doorgemeten en die geven allemaal onder de 9k Ohm weer....dus dat zal wel goed zijn, had ergens gelezen dat ze MAX tot 25k Ohm weerstand mogen zijn? zijn wel doorgemeten zonder de verdelerkap...
Ik zal morge de verdelerkap er is afnemen...en kijke wat het zegt
mijn bougiekabels heb ik al doorgemeten en die geven allemaal onder de 9k Ohm weer....dus dat zal wel goed zijn, had ergens gelezen dat ze MAX tot 25k Ohm weerstand mogen zijn? zijn wel doorgemeten zonder de verdelerkap...
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:21
Het jaartal dat erop staat is 1992, maar da is het jaar dat hij gemaakt is dus....voor de rest staat er nog een beetje rommel op...maar geen vervaldatum als je dat bedoeld. Welke autoconstructeur zou nu
vervaldata's op zijn onderdelen gaan zette:huh:
Vandaag, na trug in de garage gestaan/geslapen te hebbe ging hij trug tiptop dus het moet wel zeker iets te maken hebben met het vochtig of Nat worden van....
vervaldata's op zijn onderdelen gaan zette:huh:
Vandaag, na trug in de garage gestaan/geslapen te hebbe ging hij trug tiptop dus het moet wel zeker iets te maken hebben met het vochtig of Nat worden van....
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dan is die kabel dus al vanaf '92 in weer en wind aan het werk. De mantel van die kabel wordt door de jaren heen minder, bougiekabels slijten nu eenmaal door weer en wind en de hitte van de motor. Ik heb een tijdje terug ook veel elektrische problemen gehad met de mr2 en het vervangen van de kabels had een echt positief effect (al was dat niet de hoofdoorzaak van de problemen).
Zorg er gewoon voor dat de onsteking in topconditie is : bougies, bougiekabels (ook die naar de boubine/verdelerkap), verdelerkap en rotor vervangen als je niet weet wanneer dat voor het laatst bij jouw mr2 is gedaan. Haal ook de boubine even los om te kijken of deze niet veroest is en meet deze na.
Zorg er gewoon voor dat de onsteking in topconditie is : bougies, bougiekabels (ook die naar de boubine/verdelerkap), verdelerkap en rotor vervangen als je niet weet wanneer dat voor het laatst bij jouw mr2 is gedaan. Haal ook de boubine even los om te kijken of deze niet veroest is en meet deze na.
Morge Bobine ff nakijken...als ik ni fout ben zit die als je achter de auto staat links onder, onder het zekeringbakje...zal er ook foto's van make als'k ik'm eruit heb.
Het was mij ook ontgaan, toen ik mijn Mr2 gekocht had hing er aan de auto sleutels nog een klein sleuteltje bij...ongeveer 3cm lang en 1 cm breed
en ik heb geen enkel idee waarvoor ik die zou nodig hebbe....
'Kzal morge daarvan ook een foto maken. Op het "handvat" niet de loop dus....staat een cirkel met een streep door....moest iemand deze mss herkennen. zien morge wel.
Het was mij ook ontgaan, toen ik mijn Mr2 gekocht had hing er aan de auto sleutels nog een klein sleuteltje bij...ongeveer 3cm lang en 1 cm breed
en ik heb geen enkel idee waarvoor ik die zou nodig hebbe....
'Kzal morge daarvan ook een foto maken. Op het "handvat" niet de loop dus....staat een cirkel met een streep door....moest iemand deze mss herkennen. zien morge wel.
Ja, rechts achter op de veerpoot;D kheb em ff getest maar doet maar vreemd...en aangezien ik er geen afstandsbediening van heb moet ik het alarm altijd uit gaan zetten met de sleutel morge ook is tegoei nakijken wat hij juist doet waneer en mss dan als het juist werkt ergens een schakelaartje onderin dashbord bouwe:)
- TRD2000
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
- Type MR2: AW11
Bij mij wordt het in en uitgeschakeld door de centrale vergrendeling, ik gebruik het sleuteltje enkel als ik de batterij afkoppel (maakt anders zo'n kabaal;D )Tom schreef:Ja, rechts achter op de veerpoot;D kheb em ff getest maar doet maar vreemd...en aangezien ik er geen afstandsbediening van heb moet ik het alarm altijd uit gaan zetten met de sleutel morge ook is tegoei nakijken wat hij juist doet waneer en mss dan als het juist werkt ergens een schakelaartje onderin dashbord bouwe:)
Groeten
TRD2000 (wim)
Oh ja, als het allarm bij mij lange tijd is uitgeschakeld geweest maakt hij ook rare geluiden, dan is de inwendige batterij wss bijna leeg en moet je hem eerst een tijdje opzetten zodat hij kan opladen (hielp bij mij toch)
'k heb vandaag beetje gepruts met het alarm. Maar het eerst wa mij opviel was dat op de autoruit een stickertje van "Gemini alarm system" hangt en op de bediening waar de Sleutel ook op past staat "LaserLine..." er hangt ook nog een stickertje op met "938b"
Als ik het alarm aanzet met de sleutel Biebt hij 2x , als ik dan eender wat doe zoals deur open of dicht gaat het alarm af
als ik de deur dicht heb en zet het alarm aan doe ze dan vast met de autosleutel....tjah gebeurd er niks....wat normaal is...want je kan de deur dan niet meer opendoen.
Tot je ze trug losmaakt met de sleutel en opendoet, dan gaat het alarm Weer af wat het normaal toch niet zou mogen doen?? of zou er mss een soort van afstandsbediening bij horen? zou ik het mss op de een of de andere manier moeten resetten? How?
Als ik het alarm aanzet met de sleutel Biebt hij 2x , als ik dan eender wat doe zoals deur open of dicht gaat het alarm af
als ik de deur dicht heb en zet het alarm aan doe ze dan vast met de autosleutel....tjah gebeurd er niks....wat normaal is...want je kan de deur dan niet meer opendoen.
Tot je ze trug losmaakt met de sleutel en opendoet, dan gaat het alarm Weer af wat het normaal toch niet zou mogen doen?? of zou er mss een soort van afstandsbediening bij horen? zou ik het mss op de een of de andere manier moeten resetten? How?