Motor swap talk
Moderator: Pieten
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
Swap en RDW II
roald schreef:ergens heb je wel gelijk... maar zodra ik ga swappen blijf ik waarschijnlijk bij de 4cilinder, wil er een genIII turbo in hebben
als je die gaat tunen en er 2x zoveer vermogen uit gaat halen zullen ze na een ongeval toch niet gaan meten lijkt mij?
Er zijn richtlijnen voor, indien je een totaal andere motor in je auto hangt moet je typegoedkeuring aanvragen ook al ga je van bijvoorbeeld een 3S-GE naar een 3S-FE dat zijn allebei 2.0 liter motoren, he word dan op je kenteken vermeld
Ga je het motoervermogen met meer dan 20% verhogen, moet je ook een geluids- en weggedragtest laten nemen, hierbij wordt gekeken of je auto nog op de weg te houden is bij noodsituatie's en of het remvermogen voldoende is voor het motorvermogen. Ook wordt gekeken of hij niet te veel kabaal maakt........allemaal belangrijk dus!
John / TettjTRDtw8)
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Volgens de informatie die ik van de RDW kreeg moet de geluidstest sowieso afgelegd worden, evenals keuring. Eventueel kan er een weging nodig zijn. De wegliggingstest zou alleen uitgevoerd moeten worden indien het motorvermogen met meer dan 40% toegenomen is. Ze kunnen je vragen om het motorvermogen aan te tonen. Heb geen idee of ze hierbij genoegen nemen met de getallen van de auto waar de motor uit kwam of dat je hem een keer op een rollenbank moet zetten.
Wat ik me wel afvraag is waarom die geluidstest zo duur is. 348 euro lijkt me wat veel om een keer met een decibelmeter erachter te gaan staan.
Ik neem ook liever het zeker voor het onzekere. Die swap kost toch al geld zat, die paar honderd euro kunnen er ook nog wel bij.
Wat ik me wel afvraag is waarom die geluidstest zo duur is. 348 euro lijkt me wat veel om een keer met een decibelmeter erachter te gaan staan.
Ik neem ook liever het zeker voor het onzekere. Die swap kost toch al geld zat, die paar honderd euro kunnen er ook nog wel bij.
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
20 of 40% ??
decipherer schreef:Volgens de informatie die ik van de RDW kreeg moet de geluidstest sowieso afgelegd worden, evenals keuring. Eventueel kan er een weging nodig zijn. De wegliggingstest zou alleen uitgevoerd moeten worden indien het motorvermogen met meer dan 40% toegenomen is. Ze kunnen je vragen om het motorvermogen aan te tonen. Heb geen idee of ze hierbij genoegen nemen met de getallen van de auto waar de motor uit kwam of dat je hem een keer op een rollenbank moet zetten.
Wat ik me wel afvraag is waarom die geluidstest zo duur is. 348 euro lijkt me wat veel om een keer met een decibelmeter erachter te gaan staan.
Ik neem ook liever het zeker voor het onzekere. Die swap kost toch al geld zat, die paar honderd euro kunnen er ook nog wel bij.
wijs besluit...als je jezelf met dit soort projecten bezighoud, dan mag je gewoonweg niet op een paar knaken kijken, ik bedoel, je moet eens kijken wat het je kost als je een flinke schuiver maakt en je moet de schade zelf betalen omdat de verzeklering zijn handjes er vanaf trekt....ik ben er niet zeker van. je maakt me aan het twijfelen en ik zal het eens uitzoeken, ik heb er volgens mij iets over op het starletforum ( het WAT??) ja, het starletforum, daar stond iets over dergelijke projecten en keuringen.....bij mijn weten ging het om 20% maar kanb evengoed 40 zijn......ik zoek het wel eens op!
John / TettjeTRDtw8)
enneh.........NEE!!! het is geen 8 cilinder!
Jongens, RDW werkt met typegoedkeuringen. Ze kijken voornamelijk naar carosserievorm en motorcode. Dus, komt erop neer dat 3s-gte en mr2 wel samen gaan en wat ever anders dus niet, behalve dus 3s-fe, 3s-ge, 5s-fe enz, maar dat wil je niet. Staat de combinatie merk, type, carosserievorm en motorcode niet in hun systeem, gaat het feestje niet door. Een 6 cilinder krijg je zowieso al niet door de APK, hiervoor moet brandstoftype en aantal cilinders in orde zijn. Volgende mogelijkheid is lelystad, maar daar heb ik geen ervaring mee. Daar doen ze een weggedragtest en geluidstest en kost veel geld. Veel succes. O, en als ze hem afkeuren krijg je je kenteken niet terug maar moet eerst goedgekeurt worden.
ik wil niet eigenweis;D zijn maar naar het aantal cilinders hoef je niet te kijken met apk, alleen brandstofsoort en chassisnr. kenteken en eventuele milieu code,DennisH schreef:Jongens, RDW werkt met typegoedkeuringen. Ze kijken voornamelijk naar carosserievorm en motorcode. Dus, komt erop neer dat 3s-gte en mr2 wel samen gaan en wat ever anders dus niet, behalve dus 3s-fe, 3s-ge, 5s-fe enz, maar dat wil je niet. Staat de combinatie merk, type, carosserievorm en motorcode niet in hun systeem, gaat het feestje niet door. Een 6 cilinder krijg je zowieso al niet door de APK, hiervoor moet brandstoftype en aantal cilinders in orde zijn. Volgende mogelijkheid is lelystad, maar daar heb ik geen ervaring mee. Daar doen ze een weggedragtest en geluidstest en kost veel geld. Veel succes. O, en als ze hem afkeuren krijg je je kenteken niet terug maar moet eerst goedgekeurt worden.
groeten mr2black
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
verzekeringskwestie
Ik geloof ook niet dat de RDW er echt moeilijk over doet, alleen de verzekering grijpt echt ELKE kans aan om in geval van een (serieus) ongeluk, (en dan bedoel ik geen schutting;) ) onder betalen uit te komen, de auto heeft een TYPE-goedkeuring, als je er dus een andere dan de standaard op dat type gekeurde motor inhangt dus: met turbo, extra cilinders of grotere inhoud/meer vermogen, klopt de typegoedkeuring niet meer. Een simpel voorbeeld is: waarom moet je voor een BMW 318 minder premie betalen dan voor eenzelfde auto maar dan met een 3.5 liter 6pijper er in?? gewoon omdat het risico groter is bij die auto (en dan heb ik het over de WA, en niet over diefstal verzekering!) er zal harder en soms ook onvoorzichtiger gereden worden met de 2e variant dan met de "basis" uitvoering.....Ik zie mijn keuring met vertrouwen tegemoed, bij de RDW werken ook autofreaks die dit soort projecten prachtig vinden, ze kijken of de auto veilig is dus of je met het motorvermogen ook het remvermogen hebt aangepast, en of de auto nog een beetje normaal op de weg te houden is, en het niet bij elke bocht een raadspelletje is hoe deze zal uitbreken.......
Geloof me verzekeraars zijn dieven, en het is heel erg moeilijk stelen van een dief, en alleen daarom overweeg ik die keuring, de auto is niet meer standaard......( op geen enkel vlak!) .......het moet dus op de papieren en met die papieren laat ik hem verzekeren......
John / TettjeTRDtw8)
Geloof me verzekeraars zijn dieven, en het is heel erg moeilijk stelen van een dief, en alleen daarom overweeg ik die keuring, de auto is niet meer standaard......( op geen enkel vlak!) .......het moet dus op de papieren en met die papieren laat ik hem verzekeren......
John / TettjeTRDtw8)