MR2 2.2 (5S-FE) Turbo Project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

FlyingDutchMan

Bericht door FlyingDutchMan »

Helaas gisteren en vandaag niks gedaan, in ieder geval niet aan de MR... Wel aan de Ford Puma van m'n vriendin, de Berlingo van m'n neef... Intussen gezocht naar koppelingsset (en de huidige Stage 2 Set dus te koop gezet..), top feed injectoren,..

Wel nog een paar plaatjes geschoten.

PU Mounts:
Afbeelding

Ouwe Zuigertjes
Afbeelding

Kiekeboe
Afbeelding

Toch nog ff helemaal:
Afbeelding

Ik heb ooit een CRX gehad met van die kachelpijpen eronder.. dat leverde soms situaties op dat mensen spontaan opzij sprongen of de neiging hadden plat tegen de muur te gaan staan azzie een beetje gas bijgaf... maar als dit gaat brullen gaat Rijnmond TV op pad!!... Wee degenen met 'n 'cheap ass' autoalarm die al afgaan als je je auto ernaast start :-)


en een gepolijst kleppendeksel
Afbeelding

Morgen weer een dag.. nog ff doorhalen..
vanaf maandag weer werken, dus dan blijven de weekenden over. In ieder geval duurt het nog 10 dagen voordat de nieuwe zuigers binnen zijn en het blok naar het hoonbedrijf kan..

Grtz!
R.
xplorer

Bericht door xplorer »

FlyingDutchMan schreef:Geen gezeik met kabelboom?!? Die moet ik waarschijnlijk opnieuw aanleggen, want er komt een Megasquirt II ECU in... Da's zo'n beetje HET gezeik waar ik straks tegenop ga zien..

sorry dan heb ik helemaal niks gezegd :D veel succes ermee dan maar zo te merken ben je wel kundig dus zal dat wel gaan lukken 8)
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Ik ben wel benieuwd naar de MS
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

tilma800 schreef:Ik ben wel benieuwd naar de MS


kwa software en uitrusting lijkt die erg op de tec3 en de microtech en 1 van de wolf ems systemen , software is gebaseerd op hetzelfde platform als de storm op gebouwd is.

voor het geld koop je zonder enige twijfel een mooie ems ! en veel opties :kus: .

@ Roald. als je tegen het bekabelen opzit .. NP , ik zou toch langs komen als die motor er weer in hing , wil hem eventueel wel voor je bekabelen en opstarten.

Groetjes:
Peter
FlyingDutchMan

Bericht door FlyingDutchMan »

Turbo_PePe schreef: @ Roald. als je tegen het bekabelen opzit .. NP , ik zou toch langs komen als die motor er weer in hing , wil hem eventueel wel voor je bekabelen en opstarten.

Groetjes:
Peter


Toppie!!!
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

vraagje je heb ook ballansassen erin zitten ik heb ook een 5sfe 91in mijn org blok had ik er geen ,blok is toen vastgelopen. heb toen er een 5sfe 92 uit een camry gehaald en dat blok er in gezet die had ballansassen wel ,heb ik er uit gehaald anders pasde de voorpijp niet .kan dat kwaad ? weet iemand dat alvast bedankt
FlyingDutchMan

Bericht door FlyingDutchMan »

Voor zover ik weet maakt het het blok rustiger.. geen idee of dit vastlopen veroozaakt als je ze verwijderd... Ik zet ze in ieder geval weer netjes terug.
Doet mij nu wel afvragen of een 3sgte oliepan gaat passen?
NB. binnenkort weer een update en fotoos, er is een hoop gebeurd, maar heb ook lang moeten wachten op onderdelen..
Be back soon!
Grtz,
Ronald
Antimorian

Bericht door Antimorian »

vet projectje

Doe mij die maar :)

maarja ben heel onkundig kwa auto dus ik blijf er maar lekker vanaf :)
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

ik zie het wel kom maar op met die fotos, het cartner van een =sw21 pas niet. ik had dan van een camry moeten nemen ik heb nog foto er van alleen ik krijg ze nog niet op de pc
FlyingDutchMan

Bericht door FlyingDutchMan »

ullmaster schreef:ik zie het wel kom maar op met die fotos, het cartner van een =sw21 pas niet. ik had dan van een camry moeten nemen ik heb nog foto er van alleen ik krijg ze nog niet op de pc


Ehh, een MR2 2.2L is toch een SW21?
Ik wil juist een pan van een 3SGTE plaatsen ivm de olieretourleiding.
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

ik weet niet zekers,
de pan op het blok 2.2l/5sfe/sw21) dat vast is gelopen is kleiner. dan pan van 5sfe uit een camry en een sw21 heeft normaal geen ballansassen bij mijn weten, aleen de camry heeft ze ik zou goed kijken naar het binnen werk van de pan een pan kost 150 #
kan het niet zijn dat je ook een anderblok in zit
xplorer

Bericht door xplorer »

hey dutchman... hoe gaat hte met je project...we hebben al een tijd niks meer van je vernomen...
@ullmaster waar woon je ergens in tegelen?? en wat voor een kleur mr heb je??
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

ehe in het maasveld tussen die kakers hier;D heb een zwarte sw21 hoe zo kom je ook uit de buurt?
FlyingDutchMan

Bericht door FlyingDutchMan »

Zow, na lange tijd eindelijk weer eens een update. Een hoop gebeurd intussen, positieve en negatieve ellende.. Kortom, zo'n projectje heeft meestal meer om t lijf dan je vooraf verwacht.

Afbeelding

Na enige tijd wachten zijn de JE Turbo-zuigers binnengekomen. Het onderblok en krukas naar het hoon-bedrijf voor een maatje meer en het polijsten van de krukas. Zowiezo vervang je alle schaallagers,

Afbeelding

dus dan is een polijst noodzakelijk als je niet wilt dat dezelfde groeven in je nieuwe lagers komen!.
Uiteindelijk na een weekje op kunnen halen. Puik werk!

Intussen besteld; schaallagers, distributieriem, lichtgewicht vliegwiel en een nwe koppelingsset (tot 300pk). Het blok ook schoongemaakt met afbijt en een fles Dreft. Afspuiten met een hittebestendig lakje tot 700c.

Cylinderkop was al in de spoelbak geweest en dus kon die ook weer gevuld worden met nwe klepseals, veren en kleppen (licht gepolijst).
ARP trekbouten en een 1,4mm Cometic stalen koppakking om de boel bij elkaar te houden en tesamen met de JE zuigers een lagere compressieverhouding te creëren.

Ook zijn een set 440cc top-feed injectoren uit een Supra Turbo MkIV geinstalleerd op de bestaande fuel-rail.
De complete pakkingset heeft tot nu toe in alles voorzien, zelfd de o-ringen voor om de injectoren boven én onder!

Ook is een grotere versie van de warmte-wisselaar gemonteerd, maar dit betekende dat met de sandwich-adapter voor de oliekoeler het oliefilter dus niet meer paste als uitlaat, turbo en downpipe gemonteerd zijn!
Besloten om de Racimex oliekoeler en adapter te laten vallen (verkopen!) en alleen de grotere OEM-wisselaar te gaan gebruiken.

Afbeelding
Hier zit de adapter er nog op... helaas history nu!

En zo staat het blok er momenteel bij!

Afbeelding

En i.v.m. meten=weten, toch maar even uitlaatspruitstuk en turbo eraan gehangen.

Afbeelding

Toch wel leuk om daar dan een gepolijst kleppendeksel bij te hebben
:-)

A.s. zaterdag weer verder, en volgende week zaterdag komen de hulptroepen; Turbo-PePe!! Thnx man!

Wordt vervolgd!!
Laterz!
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

ziet er heel netjes uit. ben benieuwd hoe dat loopt, heb de zelfde plannen volgend jaar of eerst spuiten
heb je de spullen uit nl of van waar, heb je het zelf samen gesteld .alvast bedankt
xplorer

Bericht door xplorer »

Ziet er inderdaad netjes uit...wanneer verwacht je het rijdend te hebben?? @ullmaster.. ik woon in blerick in de vossener
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

ziet er goed uit, ben benieuwd hoe dat gaat lopen
suc6 verder
Danny0677

Bericht door Danny0677 »

Leuk project! Ik zie allerlei leuke dingen die ik ook wel aan mijn hobbyblok wil doen. Heb m alleen nog niet geheel uit de donor auto gesloopt en ik denk dat ik er, onervaren als ik ben, minstens een half jaar over doe voordattie in mn mr2 zit en loopt::)
FlyingDutchMan

Update! (eindelijk)

Bericht door FlyingDutchMan »

Nou, eindelijk weer eens een update... t heeft even geduurd.. en ja, er is wel een hoop gebeurd, maar ook ligt het tempo wat lager als je alleen nog de weekenden hebt om te klussen..

De motor zit weer in elkaar. Na enig geklooi met de aanschaf van het lichtgewicht vliegwiel is een constructie bedacht waarbij een drukgroep van een 3sgte is gebruikt en een frictieplaat van een 5sfe. Daarna kon de bak weer gemonteerd worden.
Afbeelding

Ook de benzinedrukregelaar is nu netjes gemonteerd.
Afbeelding

Het totaalplaatje:
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

en dan komt het moment om em weer in de auto te gaan hangen. Ditmaal van onderuit.. viel vies tegen om de auto zo hoog te krijgen.

Afbeelding

Momenteel ligt de motor nu op de grond om in de auto gehesen te worden.

Afbeelding


Een nieuwe radiateur en consensor zijn geinstalleerd. Een oliekoeler hangt voor de zij-luchtinlaat en ook het oliefilter is verplaatst. Helaas kunnen de slangen daarvoor pas gemeten en besteld worden als de motor hangt.

En nog een blije vriend (Ton):

Afbeelding

En dan maar weer snel verder....
Grtz,
Ronald
FlyingDutchMan

Update! (eindelijk)

Bericht door FlyingDutchMan »

Nou, eindelijk weer eens een update... t heeft even geduurd.. en ja, er is wel een hoop gebeurd, maar ook ligt het tempo wat lager als je alleen nog de weekenden hebt om te klussen..

De motor zit weer in elkaar. Na enig geklooi met de aanschaf van het lichtgewicht vliegwiel is een constructie bedacht waarbij een drukgroep van een 3sgte is gebruikt en een frictieplaat van een 5sfe. Daarna kon de bak weer gemonteerd worden.
Afbeelding

Ook de benzinedrukregelaar is nu netjes gemonteerd.
Afbeelding

Het totaalplaatje:
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

en dan komt het moment om em weer in de auto te gaan hangen. Ditmaal van onderuit.. viel vies tegen om de auto zo hoog te krijgen.

Afbeelding

Momenteel ligt de motor nu op de grond om in de auto gehesen te worden.

Afbeelding


Een nieuwe radiateur en consensor zijn geinstalleerd. Een oliekoeler hangt voor de zij-luchtinlaat en ook het oliefilter is verplaatst. Helaas kunnen de slangen daarvoor pas gemeten en besteld worden als de motor hangt.

En nog een blije vriend (Ton):

Afbeelding

En dan maar weer snel verder....
Grtz,
Ronald
Plaats reactie