Carputer

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

nee ;) geen ATX maar ITX, mini-itx om precies te zijn :D
ter vergelijking, de onderste is gewoon atx en de bovenste mini itx ;)

Afbeelding

zal eens een foto maken van mijn houten computerkast :P

Dit is em ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En die kant en klare dingen van bv pioneer ed zijn mij te beperkt ;)
base86 schreef:1 din computerbehuizing don ? jij hebt een mini mini mini ATX board :P ?

Heb je toevallig wat foto's van de spullen, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.


Iets duurdere oplossing, maar een kant en klaar (bijv. pioneer) touchscreen dvd/radio/nav id. Dan gebruik je meer je carputer als media-center (lees: divx/mp3/internet/toch nav als je die interface makkelijker vind) Of vinden jullie dat niets ?

Uiteraard is dit wel een veel duurdere oplossing.
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Roland

Bericht door Roland »

Leuk spul. Vandaag heb ik toevallig mijn netwerk servertje op een plankje geschroefd en in de meterkast gezet, ook zo'n donkerblauw VIA bordje. Ook een Epia, alleen dan een 500Mhz modelletje, aardig oud, wel fanless. Maar doet het perfect, en verbruik onder de 10 watt!
Mini-ITX is leuk, ik heb naast die VIA ook nog twee andere Intel boardjes liggen (Atom met fan en Celeron fanless).

De HDD wil je vervangen zeg je. Hoezo eigenlijk? Bang dat ie toch teveel trillingen etc krijgt? Want opzich doet zo'n 2.5 inch ding het prima, en kan redelijk wat hebben. Ook zijn ze best zuinig.
Niks mis met flash hoor (ik heb zelfs een SSD in m'n laptop) maar in dit geval zou ik het misschien niet zo snel doen.
Oh trouwens, volgens mij zijn er nu vrij goedkope OCZ Core SSD's in de aanbieding, iets van 70 euro voor een 32GB SSD. Dat is dan wel een budget ssd die wat probleempjes kent, maar daar zul jij niet tegenaan lopen met jou toepassing verwacht ik.

Er zijn trouwens ook IDE flash modules (van transcend bijvoorbeeld), te kiezen van 32MB t/m 8GB, daar werk ik ook mee.
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

is ook een idee, ik had op ebay zo'n sata=>CF converter besteld en een 4GB cf kaart op t werk, maar hij wil nie werken.. vaag ding. maargoed, ik heb 5 laptop schijven dus prop er wel 1 in en zie wel wat er gebeurd.

ik heb nog een itx mobootje (800mhz) maar die vond ik te traag :P
Helaas ondersteund me huidige geen 2GB ddrII modules :(
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

Wat vind je te beperkt aan zon scherm ? Als je je pc aansluit op een aux/composite ingang ? dan kan je alsnog gewoon je carpc aansturen ? Beetje best of both worlds lijkt mij ? Of zie ik iets over het hoofd waar jij al wel over nagedacht hebt schat :P whaha ?

Dit is gewoon zomaar iets wat me te binnen was geschoten hoor :)
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Uhh.. beperkt.. gewoon, er staat geen windows op, dus kan ook niet ff een leuk spel erop zetten, of een dvd branden, of een cardreader erop..
en een carpc via composite is bagger, ziet er niet uit.. vandaar, schat ;)
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

Volgensmij zien alle spellen ect. er via composite hetzelfde uit als via D-Sub oid. Omdat dit toch full screen is. De windows omgeving is daarintegen wel bagger! dat ben ik met je eens schat ;)

Dvd branden -> Feit ;)
Cardreader -> Feit ;)
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Ik moet dit ook maar weer eens oppakken ;D
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Roland

Bericht door Roland »

base86 schreef:Volgensmij zien alle spellen ect. er via composite hetzelfde uit als via D-Sub oid.
Nou niet bepaald, de resolutie van composiet is veeeeel lager. Dat zul je ook zeker met spellen merken. Met films zul je het niet zo zeer merken nee, resolutie van de meeste DVD films is ook niet bijster hoog.
jvlierop

Bericht door jvlierop »

Surferdude schreef:Deze jongen is iets verder met z'n car-PC --> KLIKKIE Doe je best Dennis!;D
Dat linkje werkt niet meer maar was dat soms deze carputer?

http://www.autoblog.com/2008/09/11/foru ... car-puter/

Kwam deze net tegen en wist eigenlijk niet of ie hier al eens gepost was dus ik zocht hier even op carputer en toen kwam ik in dit topic terecht. Maar respect voor de man die dat gemaakt heeft hoor.:dux-blij_thumb-up:

Is alles trouwens helemaal klaar nu Dennis en werkend zoals je het in gedachten had voor je er aan begon?
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

jvlierop schreef:Dat linkje werkt niet meer maar was dat soms deze carputer?

http://www.autoblog.com/2008/09/11/foru ... car-puter/

Kwam deze net tegen en wist eigenlijk niet of ie hier al eens gepost was dus ik zocht hier even op carputer en toen kwam ik in dit topic terecht. Maar respect voor de man die dat gemaakt heeft hoor.:dux-blij_thumb-up:

Is alles trouwens helemaal klaar nu Dennis en werkend zoals je het in gedachten had voor je er aan begon?
Deze heb ik zelf ook al een paar keer voorbij zien komen. Netjes gemaakt! :dux-blij_thumb-up: Elke keer als ik het zie vraag ik me af wat voor software hij daarvoor gebruikt heeft? Of zou dat ook custom-made zijn...
Gebruikersavatar
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 303
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:45
Type MR2: AW11

Bericht door The Elementz »

Deze had ik al gezien. Na mijn vakantie en hopelijk met een vaste baan, ben ik van plan om een carputer te bouwen.

Setup (Ben nog wel wat aan het spelen):
behuizing
Mobo Intel D945GCLF2 80,-
CPU Atom 330 Dual Core 0,-
Radiokaart HQCT-e 149,-
GPS USGlobalSat BU-353 55,-
Monitor 7inch 200,-

De monitor is een geschat bedrag en maakt totaal 429,-. In plaats van een radiokaart, kan je ook kiezen voor een tv/radiokaart. Er moet ook nog kosten gemaakt worden voor een stroomregelaar en dergelijk accessoires.

GreetZ
Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

ik heb ondertussen beslag weten te leggen op een HP pavilion slimline behuizing. Past een m-itx bord perfect in en heb nog ruimte voor andere onderdelen. Enige nadeel is dat de behuizing wat aan de grote kant is.

Scherm moet ook nogsteeds in me dash :( k*twerk
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
bernhards
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 21 feb 2007, 10:34
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door bernhards »

de software die gebruikt is met die carputer van larocroft is grotendeels visual basic.
maar alleen daarvoor is al 4 a 5 jaar programmeerwerk nodig geweest om het goed werkend te krijgen.
heb een copy van het systeem hier liggen aangezien ik heb geholpen bij de ontwikkeling.
Gebruikersavatar
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 303
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:45
Type MR2: AW11

Bericht door The Elementz »

Dat is zeker een leuke behuizing. Zelf wil ik alles graag in 1-din plaatsen, zodat ik de pc makkelijk kan meenemen.

link voor case (review van vandaag):
http://www.epiacenter.com/modules.php?n ... page&pid=2

Gezien ik de onderdelen niet nader heb onderzocht, ben ik bang dat dit niet gaat werken :(. Een andere optie is de carpc wegwerken en de cd/dvd-rom en het scherm op 1-din inbouwen, maar ook hier heb ik mijn twijfels.

Ik had wel al enige software, maare zal ook eens een kijkje nemen naar Larocroft.

GreetZ
Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
jvlierop

Bericht door jvlierop »

bernhards schreef:de software die gebruikt is met die carputer van larocroft is grotendeels visual basic.
maar alleen daarvoor is al 4 a 5 jaar programmeerwerk nodig geweest om het goed werkend te krijgen.
heb een copy van het systeem hier liggen aangezien ik heb geholpen bij de ontwikkeling.
Goed bezig :dux-blij_thumb-up:

Maar ik vind het knap hoor. Zoiets kun je volgens mij echt niet maken zonder er voor gestudeerd te hebben.
Gebruikersavatar
bernhards
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 21 feb 2007, 10:34
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door bernhards »

ik heb ict en electro gestudeerd dus mij ging het aardig af :)
maar wil niet beweren dat het een ander niet lukt.
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Ik ben afgestudeerd systeembeheerder, maar programmeren heb ik nooit gehad en heb ik ook geen behoefte aan, kan niet stilzitten voor dat soort dingen ;) vind t wel knap.
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Dennis is wel stil...





Zeker nog druk bezig...
Gebruikersavatar
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 303
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:45
Type MR2: AW11

Bericht door The Elementz »

tweakmaster schreef:Ik ben afgestudeerd systeembeheerder, maar programmeren heb ik nooit gehad en heb ik ook geen behoefte aan, kan niet stilzitten voor dat soort dingen ;) vind t wel knap.
Heb je dan geen ervaring met scripten dan? Tijdens mijn opleiding maakte ik een scripts die alles voor me automatiseerde voor windows. Verder met VB.net studio gewerkt tijdens de opleiding. Daarnaast heb ik ook kennis in diverse programmeertalen. Ook mijn afstudeeropdracht bevat programmeren.

GreetZ
Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

nope, heb ik niet gehad, wel een beetje met dos klooien, af en toe html/php/javascript.. maar das erg marginaal.. Vind t niet zo boeiend :P zoals ik al zei: ik kan niet stil zitten ;)
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Plaats reactie