1998mr2 schreef:volgens snap jij niet dat je daar wat tegen kunt doen.
en het bla bla bla van iedereen aan horen en mee praten
je moet het modificeren
denk eens logisch na wat moet je doen om snel weg te trekken met
een fwd...
hoorde je iets over gewicht op de achter wielen.. ohoo
nou doe het zelfde met de fwd zorg er voor dat daar het gewicht
op word verplaatst... ehmmm maar dan kan nieeee
dus wel
1 voor lager maken dan achter
2 gewicht van achter leeg maken
3 zorg ervoor dat je vering achter tijdens het optrekken niet inelkaar veert
dus star maken
4 bredere banden met sliks
nou dan wil ik wel eens zien wat dat ding dan doet
oe oeeh oee nee maar maarehh
hoe noemen we dit
jahwel traction
oh not again heh..
Eerst een tip: Google eens 'traagheid van massa'.
Buiten dat vergeet je een klein, maar belangrijk detail. In dit topic maakte jij de vergelijking tussen Ritesh z'n Celica en jou MR2. Allebei mooie apparaten, waar die van Ritesh 300+ pk behaalt heeft op de bank. Jij beweerd dat jij dan hoger haalt omdat je sneller bent (op de weg!!). Er wordt gezegd dat er een verschil zit in het optrekken tussen een FF en een MR aangedreven auto, vervolgens kom jij met extreme voorbeelden (auto's gebouwd voor de sprint) Dat is punt 1.
Punt 2: jij zegt 'voor lager maken dan achter'
Het enige wat je hiermee doet is het zwaartepunt van de auto iets meer naar voor verplaatsen. De auto, bij stilstand, heeft dus inderdaad meer gewicht op zijn voorwielen. Op het moment dat er dan 300Pk op komt te staan komt het zwaartepunt toch iets naar achter te liggen, de tractie drukt dan het gewicht omhoog, dit resulteert in hetzelfde probleem.
Vervolgens zeg je 'gewicht van achter leeg maken'
Hiermee maak je gewoon de auto lichter, zie niet in hoe je daarmee meer tractie krijgt als je slechts de achterkant verlicht. Je wint iets meer, omdat je minder massa hebt dat in beweging gebracht moet worden echter heb je nog steeds dat het zwaarte punt naar achter verplaatst. Daarnaast las ik in het topic van Ritesh dat hij een mooie geluidsinstallatie heeft achterin. Dat weegt ook behoorlijk wat. Dus nogmaals je vergeet wat je met elkaar vergelijkt.
Qua banden hebben de meeste sprintwagens sowieso slicks (lees Ritesh zn auto heeft geen enorm brede slicks voor de sprint)
Ook zeg je 'zorg ervoor dat je vering achter tijdens het optrekken niet inelkaar veert dus star maken '
Nogmaals denk ik niet dat Ritesh een veersysteem heeft dat niet inelkaar veert. (als dat wel zo is dan heb ik het fout?)
Btw ik zie nog geen uitdraai.
groetjes,
Sherwin