Project full-turbo upgrade

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

franksmits

Bericht door franksmits »

De Mr2 is helemaal gespoten, inclusief de bumpers. Ze mogen nu beginnen aan de opbouw van de tubster.

Gisteren een bestelling geplaatst voor de CRN gegroefde remschijven met een zilvere zinc coating er overheen. Daarbij komen er EBC Redstuff remblokken. Ik ben wel benieuwd wat voor verbetering dit heeft in vergelijking met de OEM remschijven/blokken.

Ook komt er een set heldere bumperlichten van de clubshop aan!
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Ah, heb je ze ook genomen?

Zelfde prijskaartje?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

Heb ze ook genomen idd. Wil nu wel eens weten hoeveel verschil het maakt.

Prijskaartje is net wat duurder helaas. "De koerier is duurder geworden"
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 jul 2007, 19:17

Bericht door TychoMR2 »

Heb je al wat meer fotos van de vorderingen :foto-ani: ??
franksmits

Bericht door franksmits »

Komen er aan! In het weekend ga ik er weer langs!
franksmits

Bericht door franksmits »

Tubby staat weer in elkaar! Het is nu alleen nog even wachten op de 4 nieuwe 'drains' van de targa daken. Dit zijn de afvoergootjes die door het chassis heen lopen van de mr2, om het water af te voeren wat tussen de targa rubbers komt.

Daarna kunnen de nieuwe schijven & blokken er op (zijn onderweg vanuit de UK) en kan hij voor zijn APK'tje :).

Het eerstvolgende is een Taxatie door een beëdigd taxateur voor de verzekering.

EINDELIJK NA RUIM 1,5JAAR WEER RIJDEN IN DE TUBBY!
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

franksmits schreef:Heb ze ook genomen idd. Wil nu wel eens weten hoeveel verschil het maakt.

Prijskaartje is net wat duurder helaas. "De koerier is duurder geworden"

Mmm bij mij scheelde het ook al 10 pond met een eerdere bestelling niet echt lang daar voor.
Uiteindelijk een mooi totaalplaatje weten te maken (hebben ze een speciale deal online gezet op ebay).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

Idd, ik heb die deal genomen die je had doorgestuurd in de PM. Komt neer op 310,80 ofzo.
franksmits

Bericht door franksmits »

Remblokken & schijven binnen! Erg sexy!
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1789193.html

De Mr2 is zo goed als klaar.... Nog even wachten op de nieuwe voorruit (woensdag). Ook ben ik vandaag naar Chris Bernhards geweest voor wat speciale onderdelen. Heb ik er weer eens 1 in zijn auto laten liggen! Konden we de mr2 nog niet afbouwen... Gelukkig doet Chris hem ff op de TPG.

Woensdag de Mr2 ophalen, hopelijk donderdag of vrijdag keuren!

Foto's volgen uiteraard tegen die tijd...
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

mooie schijfjes :dux-blij_thumb-up:
Brum

Bericht door Brum »

Mooi dat je na ruim 1,5 weer in je mr2 kunt rijden!
Ben benieuwd naar het eind resultaat.:foto-ani:
franksmits

Bericht door franksmits »

Kan zelf ook echt niet meer wachten. Hij is zoooo mooi!
Helaas moeten er nog wel wat dingetjes aan de lak gebeuren. Ze waren helaas het tussenpaneel vergeten. De spuiter was op vakantie dus heeft iemand anders het even geprobeerd, kleur verschilll! Ook moet de kofferbak nog gedaan worden & de 98 spoiler moet nog iets bijgespoten worden.

Nu nog opzoek naar een setje mistlampen in perfecte staat! (met schakelaar) en dan is hij echt af!
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

franksmits schreef:Idd, ik heb die deal genomen die je had doorgestuurd in de PM. Komt neer op 310,80 ofzo.

Dan is de koers wat gestegen, ik was iets van 292 kwijt.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

Allright. Vandaag voor het eerst weer gereden in de MR2! Echter niet lang, want hij heeft nog geen apk keuren en er moet nog het een en ander vervangen worden!

- Rubbertjes van de pedalen
- De nieuwe kentekenplaten waren nog niet binnen, ze deden moeilijk over het speciale nummertje dat gedrukt moest worden op de platen wat bij 18.2 niet mogelijk is.. duurt dus even wat langer helaas!
- Monteren van Schijven & pads, echter heb ik de verkeerde pads thuis gestuurd gekregen, dit gaat dus ook langer duren...
- 18.2 kentekenplaat houders moeten nog geregeld worden, misschien had joshma er nog 1 liggen voor mij.
- Het clipje wat Chris op de post heeft laten doen is helaas nog niet binnen gekomen, deze moet ik dus ook nog even vast zetten als hij binnen is


Ook heb ik inmiddels wel wat plaatsen gevonden die bijgewerkt moeten worden van de lak, dit gebeurt over 2 weken wanneer auto w-z weer terug is van vakantie. Daarom wil ik eerst even 2 weken goed kijken naar de mr2, omdat je in de loop van de tijd toch wat plekjes tegen komt. Dit is uiteraard kort gesloten met de spuiter en volgens hun de normaalste zaak van de wereld!

Uiteindelijk wordt hij getaxeerd. Tot het moment dat hij getaxeerd is en verzekerd is voor deze waarde zal ik ook niet in de mr2 rijden! (Op het ritje naar de apk toe na dan). De mr2 is me op dit moment echt te heilig.

De foto's komen er snel aan, alhouwel ik liever wil wachten totdat hij echt "af" is... Vooruit... een paar spypics zijn heus wel toegestaan :D
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

:foto-ani:
Afbeelding
PRick

Bericht door PRick »

Word het niet eens tijd voor een update met foto's :P ben benieuwd!
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Ja, waar blijven de fotos?
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

Komen er aan :)

Remmen zitten er op. Kentekenplaten zijn binnen, remmen hebben een revisie gehad en hij mag nu dus voor de APK.

Moet nog even tijd vinden om alles te regelen!
franksmits

Bericht door franksmits »

Vandaag de papieren afgegeven. Wat een plaatjes is het geworden zeg!

Ik wil graag hierbij ook definitef vermelden dat het plaatsen van gegroefde schijven icm redstuff remblokken echt een wereld van verschil is! Dat ding remt 100x beter dan eerst. Echt een aanrader! Ik heb samen met Marco wat foto's gewisseld in welke volgorde de schijven nou geplaatst moesten worden. Op het forum in de UK hebben ze er een discussie over gehad over wat de beste manier van plaatsen was. Ik heb ze gewoon op de normale manier er op zitten. Dit werkt bij mij prima!

Vandaag een afspraak gemaakt bij de spuiter om de laatste punten bij te werken, nog een paar weekjes geduld voordat hij af is!
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Kom maar op met de foto's. ;)
Afbeelding
Plaats reactie