Project full-turbo upgrade

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

franksmits

Bericht door franksmits »

Tududu, Auto staat nu bij de garage voor een complete check + apk. Er zat een gaatje in de uitlaat waardoor de CO net iets te hoog was, hopelijk is dat nu in orde!

Nog even geduld dus, ze hadden het erg druk. (Helaas is het de laatste dagen erg mooi weer om te rijden..)
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Hier regent het alleen maar :(
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
franksmits

Bericht door franksmits »

hier vanochtend weer heel even... :(
franksmits

Bericht door franksmits »

Nou.. We hebben het voor elkaar. De garage had een fout gemaakt door een verkeerd type Mr2 te gebruiken om de waardes mee te vergelijken. Ze zijn er eindelijk achter dat een 90-91 mr2 turbo geen Katalysator heeft/hoeft en dus niet hoeft te voldoen aan de emissie / 4-gas meting. Hij is dus qua emissie veel schoner dan dat hij hoort te zijn!

De complete mr2 is nagelopen, er moeten nog 2 hoesjes vervangen worden (zijn besteld) namelijk 1 van de fussee en 1 van de schokbreker.

Leuk om achteraf reacties te ontvangen op de mr2, alle medewerkers waren erg onder de indruk en vonden hem in sublieme staat (zou eens tijd worden inmiddels).
Ik ben er nu van overtuigd dat Joshma erg goed zijn werk heeft gedaan (wel wat losse schroefjes, maar dat kan gebeuren) en daarbij heeft auto-WZ de auto echt super mooi bewerkt en gespoten. Volgendeweek mag hij nog 1x terug naar de spuiter, daarna naar de taxatie en vervolgens zijn winterslaap in! (jajaja, zodra hij klaar is komen de foto's, ik zal een sneak preview schieten wanneer hij terug komt van de garage).
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Waarom heb je die stofhoezen (gelijk allebei doen!) niet gelijk mee vervangen toen de boel los lag?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

niet op gelet toen der tijd, er zit een klein scheurtje in aan de achterkant. Ben wel blij dat het in ieder geval naar voren is gekomen. Daar vind ik het ook wel fijn dat er meerder mensen een inspectie hebben uitgevoerd, en dat ze hem niet zomaar door de keuring hebben gepropt.
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

Losse schroefjes????:::| :*( dat zal bij mij niet gebeurd zijn...maar het is de oude mr2 van Peter (turboPePe) en dan verbaasd me het weer niet ::)
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
franksmits

Bericht door franksmits »

hydraMR2 schreef:Losse schroefjes????:::| :*( dat zal bij mij niet gebeurd zijn...maar het is de oude mr2 van Peter (turboPePe) en dan verbaasd me het weer niet ::)

Is gebeurt met het overzetten van de remmen. Van mijn 92+ sw20 naar de 91 turbo. Het kan ook zijn dat het schroefje van de caliper los is getrild, omdat de schijven niet meer helemaal in orde waren.
Het zit nu in iedergeval goed vast :dux-blij_thumb-up:

P.s. bereid jij je nou maar voor op de 2GR ;D
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

hydraMR2 schreef:maar het is de oude mr2 van Peter (turboPePe) en dan verbaasd me het weer niet ::)

Dus daar is hij gebleven....;D
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

Wat weten jullie dat ik niet weet :o
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Was hij eerst grijs of rood metallic?
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

het was de steel mist grey us turbo
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
franksmits

Bericht door franksmits »

Inderdaad (op kenteken nogsteeds BTW)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

hydraMR2 schreef:het was de steel mist grey us turbo

De motorloze dus.;D

De andere was de kromme.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

Inderdaad de motorloze, daar zit nu een vers torretje in :).
Ik probeer al een aardige poos meer info te krijgen over de tubby. Weet jij er meer vanaf Marco ?
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Niet veel, wel dat hij bij Tovami op de dyno na veel tuningwerk (...) iets van 62 pk ofzo scoorde.

Wat ik weet, is dat er veel aan gedaan is en uiteindelijk veel problemen had om alles goed draaiende te krijgen(?) en alles los verkocht heeft.

Niet veel dus. Van hun 2004 1.8 wist ik meer (inclusief het roestplekje).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
franksmits

Bericht door franksmits »

Zijn er toevalig nog ergens foto's van ?
Gebruikersavatar
brain1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 feb 2007, 21:53
Type MR2: AW11

Bericht door brain1 »

Ik heb alleennog wat foto's van de motor toen ie er nog in zat. zal eens even me archief in duiken frank.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

En dat filmpje van het ongeluk, waarbij die Mercedes sprinter in de flank gereden was, heb jij dat filmpje nog Brian?














;D
franksmits

Bericht door franksmits »

Thnx brian! Dan heb ik wat meer info wat er gebeurt is met de turbo.
Plaats reactie