abs lichtje blijft branden

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
JorisJardin

abs lichtje blijft branden

Bericht door JorisJardin »

Weg
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Als ik het goed heb heeft dat met een sensor te maken.
Ik weet niet of dit het zelfde is, maar er word gezegd dat je best wel vaak ff je contact aan en uit moet zetten. Stuk of 40 keer. Dit bedoel ik niet als grap, maar ik heb dit eerder gelezen als oplossing.
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Timmo Wijker
Zere vingers van het typen..
Berichten: 989
Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door Timmo Wijker »

even testen of de ABS nog echt werkt,en zo nodig repareren. en eventueel lampje verwijderen
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Of even de abs sensoren doormeten. Volgens mij moeten ze tussen de 1 a 2 k ohm zijn. Weet het niet meer exact, alweer een tijdje geleden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Dat 40/50 x je contact aan en uit zetten zonder te starten was bij het uitvallen van de PowerSteering.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
JedY

Bericht door JedY »

Had ik een paar maanden geleden ook, bij dealer uit laten lezen. ABS-sensor was kapot, vervangen ging € 350 kosten maar met 1 kapotte sensor "kon ik best doorrijden, alleen was de vraag of ik um door de keuring heen kreeg".

Uiteraard door blijven rijden (zonder problemen). Met de keuring helaas te horen gekregen dat het afkeur was. Bij de Japanse sloop een 2e handse kunnen scoren en deze in laten bouwen (=knap karwei hoorde ik).

Hopelijk gaat het lampje bij jou vanzelf uit ;)
JorisJardin

Bericht door JorisJardin »

Weg
Robbert83
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:48

Bericht door Robbert83 »

Bij mij was het ook afkeur. Lampje eruit gehaald en naar een ander bedrijf gegaan zonder iets te zeggen. Daar was het prima. Nu wel nog op zoek naar een 2e hands sensor voor links achter. Plus tips over vervangen
JedY

Bericht door JedY »

Hehe zo kan het ook :-) Bij mij was het trouwens ook links achter. Volgens mij zet Toyota daar gewoon een gammel exemplaar in :::|
gohan

Bericht door gohan »

Bij mij is het recht´s achter die stuk is moet je ff cartoyota vragen of ie nog een sensor heeft liggen
herbie65
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 aug 2008, 23:57
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door herbie65 »

Als je de ABS ECU (achter het dashboard) er uit haalt kun je daar de sensoren doormeten.
Ook kun je kijken of alle spanningen aanwezig zijn. (Bij mij was er een draadbreuk, en stond er geen spanning op de ECU)
Alles staat uitgebreid in het BRB.
Kijk even op dit Draadje.
Mocht je ECU stuk zijn; voor weinig heb ik er nog eentje over.
link naar de blog van mijn MR2 --> F360 project.
Afbeelding
JorisJardin

Bericht door JorisJardin »

Weg
Gebruikersavatar
Timo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 821
Lid geworden op: 02 mei 2007, 16:33
Type MR2: AW11

Bericht door Timo »

JorisJardin schreef:TRD2000 heeft stekkertje van de abs uitgetrokken, nu is lampje uit. ABS toch niet nodig.

Ik ben eigenlijk wel blij dat mijn auto ABS heeft..;)

Al een paar keer nodig gehad;)
MR2 maakt rijden geweldig!;D:driving:;D

AfbeeldingAfbeelding
JorisJardin

Bericht door JorisJardin »

Weg
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Word dit wim zijn nieuwe promotietopic? :P
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Nome
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:02
Type MR2: AW11

Bericht door Nome »

Heb 3weken trug precies hetzelfde euvel gehad met mijn 325coupe.

Bij een goeie keurmeester werkt het lampje verwijderen of de stekker loshalen echt niet!

Hij hoort te kijken of er een abs lampje aanwezig is, vervolgens sleutel op contact, dan hoort het lampje te gaan branden, en na het starten hoort hij automatisch weer uit te gaan.

Werkt dit niet naar behoren, is het apk afkeur!

Het makkelijkste is gewoon je auto uit laten lezen!

Je hebt tegenwoordig best veel bedrijven die deze diagnostische werkzaamheden voor een aantrekkelijk tarief gewoon bij je thuis voor de deur doen.

Ik heb het zelf 3weken trug nog aan me bmw laten doen voor 35euro! (incl btw en voor rij kosten)

Het euvel was bij mij mijn abs sensor rechts voor.

Nieuwe sensor was +- 70euro...en zelf vervangen is relatief simpel, of als je niet zo handig bent gewoon lekker bij een garage laten doen!
(+- 1 uur arbijdsloon is hiervoor redelijk)
Plaats reactie