Bedrading kleurcode lamdasensor

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
datissnel
Knop gevonden hoor !
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006, 07:51
Type MR2: AW11

Bedrading kleurcode lamdasensor

Bericht door datissnel »

Blijkt, tijdens de APK keuring het CO gehalte te hoog te zijn! :boos:
Blijkt de bedrading van de lamdasensor uit de koppelstekker te zijn gereten. De 4 kabels veschillen echter van kleur. kan dus niet kleur op kleur monteren.:'( Nu komen dus 4 kabels vanaf de sensor en eindigen in de stekker. Hieraan moeten 4 andere kabels aan vast komen...met afwijkende kleuren.
Weet iemand misschien de kleurcode of heeft iemand een andere tip?
Hoeft niet met stekker aan elkaar, heb nog 4 kroonsteentjes.::)
Beestje is uit 94

Help me, plaese...:( :( :(

Grts Rob.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Beestje met 156pk of met 175 pk, zou kunnen dat er verschil in zit.

Zoek maar eens even op www.mr2-tech.com/bgb daar is vast wel wat te vinden ;)

Succes!
Gert

Bericht door Gert »

Voor 3S-GTE in een Celica is het als volgt, misschien dat het voor de jouwe net zo is?

De lambda sensor heeft drie kleuren.
Twee zwarte, die zijn voor de heater van de sonde.
Een witte, en een blauwe.

De stekker vanaf de motor is als volgt:
Zwart/geel is 12 volt, die moet op een zwarte draad van de sensor heater.
Roze/zwart is massa naar de ECU, deze is ook van de sensor heater, dus ook een zwarte draad.
Bruin is massa, die moet op de witte van de lambdasensorstekker.
Wit is het signaal draadje, die moet op de blauwe draad van de lambdasensorstekker.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Gert
Gebruikersavatar
datissnel
Knop gevonden hoor !
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006, 07:51
Type MR2: AW11

Bericht door datissnel »

Allereerst Wouter bedankt voor de link. :D

De toyotadealer had de kleurcombinatie ook niet voor me.
Wel heeft hij me een sensor met bedrading meegeven. (te leen)
Daar zitten inderdaad 2 zwarte, een witte en een blauwe draad aan.
Als mijn nachtdienst erop zit kruip ik er weer onder. De kleuren komen goed overeen met jouw tip, Gert. Ik laat wel weten of het gelukt is.
Maar alvast bedankt. :) :) :)

Grts Rob
jack
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:05
Type MR2: AW11

Bericht door jack »

Mr2-wouter schreef:Beestje met 156pk of met 175 pk, zou kunnen dat er verschil in zit.

Zoek maar eens even op www.mr2-tech.com/bgb daar is vast wel wat te vinden ;)

Succes!

mooie link,maar als ik het goed begrepen heb heeft dit alleen maar betrekking op de 3 sgte,heb je soms ook een link naar het 3 sge blok
mijn dank is dan zeeeer groot :lach: ;)
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Scheelt niet zo ontzettend veel, der is helaas niet zo'n link voor het 3sge blok.

Even werkplaats handboek kopen :P Liggen vast voor het oprapen op marktplaats ;D

zonder gein... die boeken vind je bijna niet. Gewoon vragen als je iets niet weet, of probeer het eerst met die link :)
Gebruikersavatar
datissnel
Knop gevonden hoor !
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006, 07:51
Type MR2: AW11

Update

Bericht door datissnel »

Blijkt dus dat je na een nachtdienst liever onder de dekens kruipt dan onder een emmer. Voor dinsdagavond maar een hefbrug geregeld.
Met de geleende lamdasensor van de daeler bij de hand de zaak bekeken. De contrastekker was nog intact. 4 kroonsteentjes en 4 x knippen en koppelen. Gisteren en vandaag even naar een waardeloze cursus,(gratis gekregen van mijn wergever) en aansluitend snel naar de APK-boer. Slangetje in de pijp en gassen.....:huh: :huh: :huh: ???

Resultaat.....100 % okeeee...::) ::) ::) .
Morgen snel de sensor terug brengen en netjes"dank u wel"zeggen en een paar eurotjes voor de personeelspot. :lach: :lach:

Bye the way, Gert, jou tip kwam aardig in de buurt, een kabeltje met een andere kleurcode. Maar ga jouw schema zeker bewaren.

Thanks voor de geboden hulp
Gebruikersavatar
datissnel
Knop gevonden hoor !
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006, 07:51
Type MR2: AW11

Update

Bericht door datissnel »

Blijkt dus dat je na een nachtdienst liever onder de dekens kruipt dan onder een emmer. Voor dinsdagavond maar een hefbrug geregeld.
Met de geleende lamdasensor van de daeler bij de hand de zaak bekeken. De contrastekker was nog intact. 4 kroonsteentjes en 4 x knippen en koppelen. Gisteren en vandaag even naar een waardeloze cursus,(gratis gekregen van mijn wergever) en aansluitend snel naar de APK-boer. Slangetje in de pijp en gassen.....:huh: :huh: :huh: ???

Resultaat.....100 % okeeee...::) ::) ::) .
Morgen snel de sensor terug brengen en netjes"dank u wel"zeggen en een paar eurotjes voor de personeelspot. :lach: :lach:

Bye the way, Gert, jou tip kwam aardig in de buurt, een kabeltje met een andere kleurcode. Maar ga jouw schema zeker bewaren.

Thanks voor de geboden hulp
Plaats reactie