Nova's spyder

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Nova
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mar 2011, 20:31

Nova's spyder

Bericht door Nova »

Hello

Ga me hier ook effe voorstellen.

Mijn naam is kristof en ben altijd al gepassioneerd geweest door japanse sportwagens. Heb zelf 6 jaar met een Integra type R gereden, momenteel rijd ik met een Impreza gtt. Ondertussen staat er dus ook een spyder klaar, deze wordt omgebouwd als trackay en weekend speeltje ;D.

Enigste wijziging aan de auto momenteel is een intrax 1k2 ophanging, deze is op maat gemaakt en toch wel semi prof te noemen.

Momenteel zijn we aan een 2zz swap begonnen, morgen ga ik de motor ophalen, om deze dan komende weken in de spyder te lepelen.

foto's heb ik nog niet, maar die ga ik zo snel mogelijk toevoegen.

ps originele 1zz motor komt trouwens te koop.

Mvg
Nova
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Welkom.

Bouwjaar ? Km's ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Welkom!

Kleur ,velgen etc..?
Afbeelding
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) welkom en suc6 ;D
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Sjerief schreef:Welkom!

Kleur ,velgen etc..?
Van het blok ? ;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Aan deze Swap heb ik ook gedacht toen mijn originele blok de geest gaf (het beruchte ovale zuiger syndroom...).
Echter de toestanden die ik las op het Engelse forum + dat er geen 2ZZ blok beschikbaar was hebben mij doen besluiten om toch maar weer voor een 1ZZ blok te gaan.
Graag lees ik wat je allemaal tegenkomt en wat het uiteindelijk allemaal gaat kosten, ik zit er namelijk toch nog steeds aan te denken omdat het de enige betrouwbare manier is om een pak extra power te krijgen.

Aanpassen motorsteunen, peilstok aan de verkeerde kant, nieuwe ECU installeren..., SUCCES!!!
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Op zich is het geen moeilijke swap hoor, alles is er voor te krijgen, je hoeft zelf niets te maken eigenlijk. Alleen investeren dan.

Maar in NL liggen de 2zz's niet voor het oprapen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nova
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mar 2011, 20:31

Bericht door Nova »

Green Goblin schreef:Op zich is het geen moeilijke swap hoor, alles is er voor te krijgen, je hoeft zelf niets te maken eigenlijk. Alleen investeren dan.

Maar in NL liggen de 2zz's niet voor het oprapen.
Mijn 2zz ga ik morgen in NL ophalen:P,hier in Belgie zijn die helemaal niet te vinden
Nova
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mar 2011, 20:31

Bericht door Nova »

is idd helemaal geen moeilijke swap.

originele kabelboom blijft behouden enkel een paar draadjes bijtrekken, maar hier zijn conversie harnassen voor te koop, enkel heb je dan nog een andere peilstok nodig, header en motorsteun, deze zijn allemaal als swap kit te koop.
Qua ecu is het gemakkelijkste een apexi power fc deze is plug en play, maar ik ga voor een link stand alone, deze moet wel zelf bekabeld worden maar heeft tig meer opties, wat handig gaat zijn voor de toekomst.

mvg
Nova
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Qua ecu is het gemakkelijkst toch de Celica ecu ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nova
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mar 2011, 20:31

Bericht door Nova »

klopt maar deze is niet bij de motor bij dus vind ik het wat stom om nog extra gaan te betalen, kan ik beter ineens voor stand alone gaan.

tweede hindernis, celica ecu heeft startonderbreking betekent dus dat ik ook originele sleutels alsook die transponder ring (of hoe dat ook noemt) die aan het contact zit moet hebben.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ok, logisch.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Welkom dan maar!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Nova
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mar 2011, 20:31

Bericht door Nova »

dit is trouwens mijn ophanging ;D

http://www.mr2club.nl/bigindex.php?1&res=1kbhttp://mr2club.nl/forum/showthread.php?t=11905

volgende ga ik is wat foto's nemen om toevoegen aan het topic
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Nova schreef:dit is trouwens mijn ophanging ;D

http://www.mr2club.nl/bigindex.php?1&res=1kb

volgende ga ik is wat foto's nemen om toevoegen aan het topic
Kom uit op de startpage?
Nova
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mar 2011, 20:31

Bericht door Nova »

Sherwin schreef:Kom uit op de startpage?
linken naar het forum blijkt niet te lukken
Nova
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mar 2011, 20:31

Bericht door Nova »

volgende onderdelen zijn inmiddels onderweg voor de spyder.
swap kit bestaande uit:
header
conversie harnas
dipstick
motorsteun

en ineens ook een apexi power fc besteld
alsook datalogit zodat ik op laptop kan mappen
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Ga je het blok zelf nog opfrissen? En je kan het beste via deze link naar het forum gaan, volgens mij word die andere in een frame geopend.

http://mr2club.nl/forum/index.php
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Nova
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mar 2011, 20:31

Bericht door Nova »

Xhermes schreef:Ga je het blok zelf nog opfrissen? En je kan het beste via deze link naar het forum gaan, volgens mij word die andere in een frame geopend.

http://mr2club.nl/forum/index.php
cilinderkop wordt indien nodig gevlakt en dan ineens het onderblok eens inspecteren.
Nova
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mar 2011, 20:31

Bericht door Nova »

Sherwin schreef:Kom uit op de startpage?
heb de link verandert, nu lukt het wel ;)
Plaats reactie