Nova's spyder
Moderator: Pieten
Nova's spyder
Hello
Ga me hier ook effe voorstellen.
Mijn naam is kristof en ben altijd al gepassioneerd geweest door japanse sportwagens. Heb zelf 6 jaar met een Integra type R gereden, momenteel rijd ik met een Impreza gtt. Ondertussen staat er dus ook een spyder klaar, deze wordt omgebouwd als trackay en weekend speeltje .
Enigste wijziging aan de auto momenteel is een intrax 1k2 ophanging, deze is op maat gemaakt en toch wel semi prof te noemen.
Momenteel zijn we aan een 2zz swap begonnen, morgen ga ik de motor ophalen, om deze dan komende weken in de spyder te lepelen.
foto's heb ik nog niet, maar die ga ik zo snel mogelijk toevoegen.
ps originele 1zz motor komt trouwens te koop.
Mvg
Nova
Ga me hier ook effe voorstellen.
Mijn naam is kristof en ben altijd al gepassioneerd geweest door japanse sportwagens. Heb zelf 6 jaar met een Integra type R gereden, momenteel rijd ik met een Impreza gtt. Ondertussen staat er dus ook een spyder klaar, deze wordt omgebouwd als trackay en weekend speeltje .
Enigste wijziging aan de auto momenteel is een intrax 1k2 ophanging, deze is op maat gemaakt en toch wel semi prof te noemen.
Momenteel zijn we aan een 2zz swap begonnen, morgen ga ik de motor ophalen, om deze dan komende weken in de spyder te lepelen.
foto's heb ik nog niet, maar die ga ik zo snel mogelijk toevoegen.
ps originele 1zz motor komt trouwens te koop.
Mvg
Nova
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Remmel
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Aan deze Swap heb ik ook gedacht toen mijn originele blok de geest gaf (het beruchte ovale zuiger syndroom...).
Echter de toestanden die ik las op het Engelse forum + dat er geen 2ZZ blok beschikbaar was hebben mij doen besluiten om toch maar weer voor een 1ZZ blok te gaan.
Graag lees ik wat je allemaal tegenkomt en wat het uiteindelijk allemaal gaat kosten, ik zit er namelijk toch nog steeds aan te denken omdat het de enige betrouwbare manier is om een pak extra power te krijgen.
Aanpassen motorsteunen, peilstok aan de verkeerde kant, nieuwe ECU installeren..., SUCCES!!!
Echter de toestanden die ik las op het Engelse forum + dat er geen 2ZZ blok beschikbaar was hebben mij doen besluiten om toch maar weer voor een 1ZZ blok te gaan.
Graag lees ik wat je allemaal tegenkomt en wat het uiteindelijk allemaal gaat kosten, ik zit er namelijk toch nog steeds aan te denken omdat het de enige betrouwbare manier is om een pak extra power te krijgen.
Aanpassen motorsteunen, peilstok aan de verkeerde kant, nieuwe ECU installeren..., SUCCES!!!
Jean-Pierre
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
is idd helemaal geen moeilijke swap.
originele kabelboom blijft behouden enkel een paar draadjes bijtrekken, maar hier zijn conversie harnassen voor te koop, enkel heb je dan nog een andere peilstok nodig, header en motorsteun, deze zijn allemaal als swap kit te koop.
Qua ecu is het gemakkelijkste een apexi power fc deze is plug en play, maar ik ga voor een link stand alone, deze moet wel zelf bekabeld worden maar heeft tig meer opties, wat handig gaat zijn voor de toekomst.
mvg
Nova
originele kabelboom blijft behouden enkel een paar draadjes bijtrekken, maar hier zijn conversie harnassen voor te koop, enkel heb je dan nog een andere peilstok nodig, header en motorsteun, deze zijn allemaal als swap kit te koop.
Qua ecu is het gemakkelijkste een apexi power fc deze is plug en play, maar ik ga voor een link stand alone, deze moet wel zelf bekabeld worden maar heeft tig meer opties, wat handig gaat zijn voor de toekomst.
mvg
Nova
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
klopt maar deze is niet bij de motor bij dus vind ik het wat stom om nog extra gaan te betalen, kan ik beter ineens voor stand alone gaan.
tweede hindernis, celica ecu heeft startonderbreking betekent dus dat ik ook originele sleutels alsook die transponder ring (of hoe dat ook noemt) die aan het contact zit moet hebben.
tweede hindernis, celica ecu heeft startonderbreking betekent dus dat ik ook originele sleutels alsook die transponder ring (of hoe dat ook noemt) die aan het contact zit moet hebben.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
dit is trouwens mijn ophanging
http://www.mr2club.nl/bigindex.php?1&res=1kbhttp://mr2club.nl/forum/showthread.php?t=11905
volgende ga ik is wat foto's nemen om toevoegen aan het topic
http://www.mr2club.nl/bigindex.php?1&res=1kbhttp://mr2club.nl/forum/showthread.php?t=11905
volgende ga ik is wat foto's nemen om toevoegen aan het topic
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
Kom uit op de startpage?Nova schreef:dit is trouwens mijn ophanging
http://www.mr2club.nl/bigindex.php?1&res=1kb
volgende ga ik is wat foto's nemen om toevoegen aan het topic
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ga je het blok zelf nog opfrissen? En je kan het beste via deze link naar het forum gaan, volgens mij word die andere in een frame geopend.
http://mr2club.nl/forum/index.php
http://mr2club.nl/forum/index.php
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
cilinderkop wordt indien nodig gevlakt en dan ineens het onderblok eens inspecteren.Xhermes schreef:Ga je het blok zelf nog opfrissen? En je kan het beste via deze link naar het forum gaan, volgens mij word die andere in een frame geopend.
http://mr2club.nl/forum/index.php