Slecht starten en onregelmatig stationair bij koude motor

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
MaartenT
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011, 13:00

Slecht starten en onregelmatig stationair bij koude motor

Bericht door MaartenT »

Ik heb een nieuwe motor gebouwd voor mijn AW11 crossauto.
Nu is het zo dat de motor slecht start en staionair onregelmatig loopt. Dit is het geval als de motor koud is.
Zodra de motor op temperatuur is start hij met 1x rondgaan en loopt hij mooi stationair.
Wat kan dit zijn?
Ik heb een paar foto's toegevoegd. Wellicht dat jullie iets geks zien.


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

MaartenT schreef:Wellicht dat jullie iets geks zien.

Ja! De radiateur zit op de verkeerde plek ;D
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

En nog een paar dingen.
Een gasklep van een amerikaan of '89er.
Een pre 87 inlaatspruitstuk.
Een hoop plakband op je tps (throttle position sensor)

Hoe vaak heb je hem al in koude toestand gestart?
Wellicht dat er nog een hoop lucht in je brandstof sijsteem zat.
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
MaartenT
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011, 13:00

Bericht door MaartenT »

ROB-E schreef:En nog een paar dingen.
Een gasklep van een amerikaan of '89er.
Een pre 87 inlaatspruitstuk.
Een hoop plakband op je tps (throttle position sensor)

Hoe vaak heb je hem al in koude toestand gestart?
Wellicht dat er nog een hoop lucht in je brandstof sijsteem zat.
Zoals ik mijn eerste post al aangaf is Toyota nieuw voor mij.
Moeten de zaken die je noemt dan vervangen worden door types van andere bouwjaren? En wat zijn de verschillen?

Plakband op tps is omdat er een scheurtje het rubber omhulsel zat.
Ik heb de motor al wel vaker gestart. Lucht moet dus inmiddels wel uit het brandstofsysteem zijn.

En ja, de koeler zit op de verkeerde plek......
Ik heb er ook al aan gedacht om de motor voorin te bouwen:P :P
martien
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 181
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:38

Bericht door martien »

ik denk aan de "automatische choke"........
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Die motortjes hebben vast al een Lambda?
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Nee hoor dat kan je lekker laten zitten.
Je hebt de 4 slangetjes afgedopt. dus dat lijkt mij goed.
Zal ik het weekeind wel even een blik werpen onder de kap van de 87er.
Hoe het daar zit met de slangetjes.
Ga nu ff geen foto's zoeken van onze blokjes, maar daar kan je wel wat verschillen zien in de 87er en de 89er.

Enne een extra motor voorin zou niet verkeerd wezen voor in de cross :P

En wat Martien zegt: Automatiche choke zou heel goed kunnen. Dat die die geen signaal krijgt voor de koude start. Hoeveel toeren maakt de motor bij een koude start?

En ja die 4A-GEtjes hebben een lambda, maar bij de 89er merk je er niks van als deze kapot is... Kom je pas achter bij de APK, dat je Co te hoog is...

P.S, jij krijgt wel een pluim voor je KLEPPENDEKSELS ;D ;)
Zien er goed uit!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

ROB-E schreef:P.S, jij krijgt wel een pluim voor je KLEPPENDEKSELS ;D ;)
Zien er goed uit!
Hij is een liefhebber.
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

True!

Maar, kan het topic niet weer terug vinden :huh:
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Boeie, zulke kleppendeksels heb ik ook nog wel op de kast liggen !
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Wat is onregelmatig lopen? Stotteren, schommelen van toeren? Hoeveel toeren/min loopt ie bij koud start?

Wat mij het meest logische lijkt: Cold start injector, tps, of onstekingstiming. Zijn de nokkenassen goed getimet?

Verder geen foutcodes in de ecu?
MaartenT
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011, 13:00

Bericht door MaartenT »

Al weer een tijdje bezig geweest met het klaarmaken van de auto voor het nieuwe seizoen. het onregelmatig stationair lopen is verleden tijd. ik heb de tps vervangen en deze nieuw afgesteld.
hij start nog steeds slecht. Ik heb de juiste weerstand, stroom en benzine op de koudstart injector maar hij spuit geen benzine als ik hem test. Kan het zijn dat deze door ouderdom vast komen te zitten?
Ik laat er nu een paar ultrasoon reinigen. Kijken of dat helpt.
jullie nog andere suggesties?
MaartenT
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011, 13:00

Bericht door MaartenT »

Ook het slechte starten is verleden tijd;D . Hoe het kan??? Geen idee.
Plaats reactie