Aankoop ZZW30 200/1/2

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
rovermgfan

Aankoop ZZW30 200/1/2

Bericht door rovermgfan »

Hoi,

Ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik wil voor mijn vrouwtje een leuke cabrio aanschaffen.
Ik zat nu te denken aan een MG TF::) of een MR2.
Daar ik zelf al jaren lang Rover rij, ken ik de probleempjes van deze motoren een beetje.
Vandaag warschuwde mij iemand dat ik moet opletten voor de MR2's van voor 2004. Deze zouden nl nogal wat problemen hebben met het olie verbruik en eigenlijk rij rond de 100000km (als ze dit al halen) op zijn.
Klopt dit?
Wie kan mij dit bevestigen?

Alvast bedankt, Dirk
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

rovermgfan schreef:Hoi,

Ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik wil voor mijn vrouwtje een leuke cabrio aanschaffen.
Ik zat nu te denken aan een MG TF::) of een MR2.
Daar ik zelf al jaren lang Rover rij, ken ik de probleempjes van deze motoren een beetje.
Vandaag warschuwde mij iemand dat ik moet opletten voor de MR2's van voor 2004. Deze zouden nl nogal wat problemen hebben met het olie verbruik en eigenlijk rij rond de 100000km (als ze dit al halen) op zijn.
Klopt dit?
Wie kan mij dit bevestigen?

Alvast bedankt, Dirk
Ik kan dit bevestigen, net zoals elke ZZW30 (MR2 Spyder) rijder hier op het forum. Echter ben ik wel een slachtoffer van het euvel geweest. Ik raad je aan om een +2003 versie te halen, hierbij zijn de problemen aangepakt en is de kans aanzienlijk lager!

succes bij het zoeken van een mooi '2-tje en welkom bij de club!

gr. Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

En ik kan dit ontkrachten !

- Ja, je kunt een probleem krijgen met olieverbruik met een blok van voor 2003/2004
- nee, dit is niet afhankelijk van de km-stand. Je kunt pech hebben, en olieverbruik krijgen bij 40.000 km, je kunt geluk hebben en probleemloos draaien tot 200.000 km.

Dat zo'n blok dus bij 100.000 km "op" is, is onjuist.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Green Goblin schreef:En ik kan dit ontkrachten !

- Ja, je kunt een probleem krijgen met olieverbruik met een blok van voor 2003/2004
- nee, dit is niet afhankelijk van de km-stand. Je kunt pech hebben, en olieverbruik krijgen bij 40.000 km, je kunt geluk hebben en probleemloos draaien tot 200.000 km.

Dat zo'n blok dus bij 100.000 km "op" is, is onjuist.
true... het kan zo gebeurd zijn bij mij was dit 60.000km ;)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

145.000 km and still going strong !
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

9 jaar in bezit, perfecto!
niet alle fabels geloven, maar als je "problemen" wilt kies je de MG;D
Afbeelding
90ZzV
Knop gevonden hoor !
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2008, 23:10

Bericht door 90ZzV »

Heren, even concreet aub. Wat is de oorzaak van die "plotselinge" olie problemen? Wat is de oplossing in de +2003 motoren - de specs zijn toch hetzelfde.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Andere zuigers, andere zuigerveren. Ander onderblok ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Bericht door longjohn »

Ik heb een 10-2002 van het nieuwe type met 6 bak en 140.000 km op de teller. Deze motor is geweldig, geen olieverbruik en 1 op 15 benzineverbruik.
(De oudere motoren verbruiken veel meer benzine.)
Heb je een zesbak, heb je ook de nieuwe motor, denk ik...
Sommige dwaallichten kwalificeren het als damesauto maar je rijdt de meeste sportauto's het snot voor de ogen zodra er ook maar iets van een bocht in de buurt is...

8)
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Toyota NL heeft onder garantie 7jr lang de motoren vervangen van de eerste serie.
Hier is al véééél over gepost, gebruik de zoekfunctie maar eens.
Dus als je een oudere MR2 koopt type ZZW30 even checken of er een nieuwe motor in ligt, zoals bij mij.
Dan koop je zelfs een bétere!
'Voor je vrouwtje' brrrr, voor jezelf!
Jean-Pierre

Afbeelding
Plaats reactie