Stormsman z'n mr2

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

Plaats reactie
stormsman
Knop gevonden hoor !
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 mei 2010, 13:15

Stormsman z'n mr2

Bericht door stormsman »

Hallo noorderburen.

Ik kom me hier ook eens voorstellen, ik ben niels storms, 23jaar en trotse belgische Wild Buncher.
Ik heb 3 jaar geleden men MR2 gekocht, dit was een GTI van 91.

Afbeelding

Afbeelding

Deze wagen heb ik kunne overkopen van ne maat van men nonkel. De auto was in goeie staat (dinitrol).

Afbeelding

En heeft dit tijdens dynoday bewezen :applaus-smiley:


Na 2 jaar zo te rijden was het tijd voor iets meer vermogen. Dus heb ik contact gezocht met Ad en een paar weken later zat ik daar thuis voor alles is te bespreken.
Na een leuke namiddag bij Ad was ik overtuigd en zou er een Gen3 in men 2 komen.

Afbeelding

Ik ben zeer tevreden van de swap alles is verlopen zoals het hoort en de motor is top, geen olie verbruik en een leuk vermogen.
Maar ondanks het vermogen goed was, wou ik toch dat kleine extratje.
Er is een 3inch downpipe + uitlaat gekomen,
dikke intercooler (die er nu terug af is, en tekoop staat)
een open luchtfilter
en tenslotten een ballsprint boostcontroller (staat nu op 0.9bar)

Afbeelding


Afbeelding


en tenslotte

Afbeelding

een leuk vermogen van 223wpk


Ziezo, dees was het zo een beetje, voorlopig ben ik tevreden en gaat er niks meer veranderen aan men auto.

Hope you like it
Stormsman
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Welkom hier, en vinden ze dat allemaal goed in Belgie? De verhalen gaan dat ze er nogal moeilijk zijn met wijzigingen.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Mooie wagen!! En je hebt een mooi projectje gehad zie ik zo!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) welkom hier en veel plezier
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
stormsman
Knop gevonden hoor !
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 mei 2010, 13:15

Bericht door stormsman »

Surferdude schreef:Welkom hier, en vinden ze dat allemaal goed in Belgie? De verhalen gaan dat ze er nogal moeilijk zijn met wijzigingen.
Over de uitlaat kunnen ze ni veel zeggen, mijn wagen is van voor 94, mijn co is (redelijk) goed en da ding maakt geen lawaai, wa ik dus wel spijtig vind.

voor de rest steken er dikkere remmen op, van de turbo
dikkere achtere dempers
en verlagings veren.
niks valt op dus daar zeggen ze ook al niets van.

en ivm te turboswap, ze vragen altijd voor de motorkap open te doen, dus ik doe dat, maar alleen de voorste ;D
als die manne het chassisnummer hebben zijn die content. en volgens mij moest ik men achterste motorkap opendoen, dak er nog altijd los door ben, het ziet er allemaal standaard uit.


verder bedankt voor het warme welkom :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
Manuelos
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 184
Lid geworden op: 29 aug 2008, 19:29

Bericht door Manuelos »

stormsman schreef: en ivm te turboswap, ze vragen altijd voor de motorkap open te doen, dus ik doe dat, maar alleen de voorste ;D
als die manne het chassisnummer hebben zijn die content. en volgens mij moest ik men achterste motorkap opendoen, dak er nog altijd los door ben, het ziet er allemaal standaard uit.
Het grote probleem blijft wel natuurlijk moest je ooit een accident tegenkomen, en er een expertise volgt. Dan zou je wel es in de problemen kunnen geraken. Nuja, als je alles heel houd dan is natuurlijk geen probleem ;)
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Je had direct de papieren moeten aanvragen bij Toyota dan was er nooit een probleem geweest met de swap. Spijtig genoeg geeft Toyota die papieren nu niet meer zo gemakkelijk.
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
stormsman
Knop gevonden hoor !
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 mei 2010, 13:15

Bericht door stormsman »

het probleem was de verzekering die ik niet krijg ...
een keer ik 24 ben dan ga ik het toch nog eens proberen.
Gebruikersavatar
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 dec 2007, 18:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door corollaWRC »

Surferdude schreef:Welkom hier, en vinden ze dat allemaal goed in Belgie? De verhalen gaan dat ze er nogal moeilijk zijn met wijzigingen.
Op zich vinden ze dat hier eig. niet zo goed, maar je bent geen Belg als je niet zonder achterpoortjes werkt!:P
Nejezděte rychleji než anděl může létat!!!
Gebruikersavatar
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 dec 2007, 18:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door corollaWRC »

stormsman schreef:het probleem was de verzekering die ik niet krijg ...
een keer ik 24 ben dan ga ik het toch nog eens proberen.
Ik hoop voor u da ge het nog ga klaar krijgen!;) Maar da ga u dan nog een pak geld kosten vrees ik.:-/ Vanaf volgend jaar gaat ge div moeten op basis van uwen uitstoot, en met een motorwijziging moest ge volgens mij ook terug div betalen, ben nie meer 100% zeker. Maar als da zo is, gaat u da nog veel geld kosten vrees ik.

Of anders zulde buitenlandse platen moeten gaan zoeken he, da komt altijd goedkoper en beter uit!!!;D
Nejezděte rychleji než anděl může létat!!!
stormsman
Knop gevonden hoor !
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 mei 2010, 13:15

Bericht door stormsman »

ik zoek een van dees men naftpomp te vervangen, origineel steekt er nog in van de GTI, maar inlijn staat een dikke bosch pomp (die te veel lawaai maakt). dikke gaat weg en er komt een sterkere intank pomp.

zou het tedoen zijn de bezine tank er onder uit te halen zonder put of brug, mr2 gewoon op poten zetten?
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Is wel te doen, maar een brug of put zou makkelijker zijn als je onder de auto moet zijn.
Als je de auto aan de achterzijde voldoende opkrikt dan zal het wel gaan.

Volgensmij heb je met een turbo blok ook niet veel ruimte om bei de leidingen achter de hitteschilden te komen. Maar ik heb zelf geen turbo dus ik kan er naast zitten.

Wellicht heb je hier iets aan: http://www.lovehorsepower.com/MR2_Docs/ ... emoval.htm
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

stormsman schreef:ik zoek een van dees men naftpomp te vervangen, origineel steekt er nog in van de GTI, maar inlijn staat een dikke bosch pomp (die te veel lawaai maakt). dikke gaat weg en er komt een sterkere intank pomp.

zou het tedoen zijn de bezine tank er onder uit te halen zonder put of brug, mr2 gewoon op poten zetten?
Zondag is mijn brug normaal vrij, je mag ze wel gebruiken. Veel helpen zal er niet bijzijn waarschijnlijk, maar ik kan je wel op weg helpen.
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
stormsman
Knop gevonden hoor !
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 mei 2010, 13:15

Bericht door stormsman »

TRD2000 schreef:Zondag is mijn brug normaal vrij, je mag ze wel gebruiken. Veel helpen zal er niet bijzijn waarschijnlijk, maar ik kan je wel op weg helpen.
Groeten
TRD2000 (wim)
zalig, da zou een grote hulp zijn ;D

ik zal nog iets laten weten of ik zondag te tijd heb :)
alvast bedankt :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
corollaWRC
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 dec 2007, 18:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door corollaWRC »

Zondag meeting bij TRD dus!;D
Nejezděte rychleji než anděl může létat!!!
mr2cv
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 apr 2009, 12:48

Bericht door mr2cv »

stormsman schreef: Afbeelding

Mooie wielen onder je 2. Komen me bekend voor...
Afbeelding

Groet, Arjen
MR2 + 2CV = MR2CV
stormsman
Knop gevonden hoor !
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 mei 2010, 13:15

Bericht door stormsman »

hehe, ik vond het mooie velge voor onder een mr2 en goed van prijs ... de bande die er opligge zijn duurder dan de velge zelf ;D
stormsman
Knop gevonden hoor !
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 mei 2010, 13:15

Bericht door stormsman »

omdat er niet veel interesse is in men mr2 heb ik maar besloten om verder te gaan met deze wagen,

ik had een slechte cardan lager, die is al vervangen en nu heb ik ook wiellagers besteld + nog ne hoop ander spul,

Afbeelding

prothane urethane bussen, ball joint, tie rod & droplink
Plaats reactie