Opties voor kentekenplaat voor

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Opties voor kentekenplaat voor

Bericht door El Butre »

De voorbumper gaat er af en krijgt een nieuw laagje verf. Mooie gelegenheid om em strak te laten maken, iig de huidige schroefgaten en de std gaten voor montage van de kentekenplaat weg.

Maar ja, er moet natuurlijk wel een plaat op.

Ik zie 5 opties (waarvan 3 legaal):

1. De originele positie (inclusief adapterplaatje)
Afbeelding

2. Onder de bumper met 2 beugeltjes.

3. De originele plaat, maar dan onder de bumper tegen het gaas aan
Afbeelding

En, in de categorie niet legaal:
4. een kleine nummerplaat onder de bumper.
5. een sticker op de bumper.


What would YOU do?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Onder de bumper met 2 beugeltjes. Zo'n sticker ziet er meestal ook niet uit en een kleine kentekenplaat blijft een kentekenplaat.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Zoals je misschien nog weet had ik aan de voorzijde een sticker, erg illegaal maar erg mooi. Een prent koste toen €95,= (bewust onherkenbaar maken was toen de klacht.., nee ik ben niet indiscussie gegaan).

Tegenwoordig is de prent voor ondeugdelijke kentkenplaten €120,-.

Dennis van Stickerland kan je vast verder helpen. En als je dan toch voor een sticker gaat, neem dan meteen een kleintje..

Oh, en een tip: neem je originele plaat mee die je onder toeziend oog van de diender kan bevestigen, dat kan je een prent schelen... Ik had twee gaatjes geboord door de bumper heen, precies op de plek van een zwarte letter of cijfer en die afgeplakt met een klein stukje zwart tape, je zag het haast niet. Nam de diender genoegen met het acuut monteren van de juiste plaat dan was dat binnen twee minuten geregeld.

Veel Elise's, Exige's, Alfa's en Donkervoort-achtigen hebben het ook.

Zucht...

Afbeelding
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

De mijne zit vast met dubbelzijdig tape en heeft nog nooit losgelaten!
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

dat werk idd als een trein!!
1 nadeel, je moet hem er niet even af willen halen want dan trek je geheid je lak eraf.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

en dat was nou net niet de bedoeling ;D beugeltje+plaat lijkt met het me het minste van de kwaden. zuignappen kan ook nog, maar dan houdt je nog steeds die lelijke plaat midden voorop de bumper.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Op de faceclift zit niet zo'n mooie rand, waar de plaat op kan (zie de foto van je oude franse plaat...) ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Laat je trouwens ook die gekke grijns weghalen ? (Streetfighter heeft nu laten zien hoe het moet...)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Denk ik nog heel even over na. (En probeer ff wat te fotoshoppen om te zien hoe het staat). Streetfighter heeft er nog een heel stuk onderhangen, dat geeft weer een heel ander beeld dan stock met zwart middendeel vermoed ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Da's waar. Vraag anders even of hij de lip even demonteert voor de foto...;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Green Goblin schreef:Op de faceclift zit niet zo'n mooie rand, waar de plaat op kan (zie de foto van je oude franse plaat...) ?
Nee, de facelift heeft dat gedeelte gewoon als onderdeel van de bumper. Op mijn oude blauwe zat de plaat niet veel hoger dan op de grijze, alleen op de grijze zat ie op die rand gemonteerd. Facelift heeft een minder grote 'mond'...
Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Ik zou voor optie 2 gaan onder de bumper.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

ff zitten prutsen in illustrator om te kijken wat een zwart middendeel betekent voor een blauwe '03 bumper zonder aftermarket lip. Ben er al achter dat eigenlijk de enige mogelijkheid is om het hele 'gat' ook mee te spuiten, zodat de lijn netjes doorloopt. En dan nog zal de 'smile' te zien zijn, omdat het licht blijft reflecteren van de onderste rand van het 'gat'. Ik denk eerlijk gezegd dat het verschil bij een lichte kleur (zilver, geel, rood) veel groter is dan op blauw, omdat op 8M6 de onderste rand van de bumper al heel donker is en het contrast dus minder groot, waardoor aandacht weer meer gaat naar de zwartgespoten maar nog steeds reflecterende rand (en dat kreeg ik zo snel niet voor elkaar in illustrator).

Anyway, vanuit 2 verschillende standpunten: voor en na. Benieuwd naar jullie meningen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik ben bang dat je toch een lip moet kopen....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mrgeel
Berichten: 2511
Lid geworden op: 22 dec 2006, 22:39

Bericht door mrgeel »

Wanneer je hem tegen het gaas aan plaatst, gaat dat dan niet ten kosste van de koeling, hij zit dan wel voor je radiateur.::)

Ziet er wel mooier uit hoor!

Groetjes, GEEL8)
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Daar zit hij bij een pre-facelift ook.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Streetfighter
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 213
Lid geworden op: 20 mar 2009, 11:22

Bericht door Streetfighter »

Lastige kwestie blijft het he! Die fucking kentkenplaten!:boos: Dingen zien er niet uit en verpesten de hele aanblik, maar ja ze zijn verplicht. Heb ooit ook 2 jaar lang met een kleinere sticker rond gereden tot ik een bekeuring kreeg(€70,-), daarna een framepje gemaakt onder de bumper zodat de plaat heel laag zat.
Dit wilde ik bij de facelift met lip ook doen, maar dat heb ik alsnog niet gedaan anders zie je niks van de carbonlip en beschadig ik de blanke lag laag wat bij carbon niet verstandig is.
Had voor de facelift bumper zuignappen gehaald, maar de faceliftbumper heeft toch net iets te weinig plakoppervlak voor een nette montage. Heb nu de plaat tijdelijk met een paar zuignapen achter de voorruit geplakt. Wat ik ga doen wat legaal is, is een kleine beugel aan de onderkant van de bovenkant van de bumper maken(klinkt vaag, haha)dan hangt ie voor het gaas. En nee ik ga niet de lip "ff" de lip verwijderen, want die zit vrij strak vast en krijg ik krassen op de lak.;D
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Het was maar een idee.....;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Gewoon "origineel" die andere opties zijn echt afschuwelijk..
Afbeelding
Plaats reactie