Warning Warning Uitlaatspruitstuk
Moderator: Pieten
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11
Warning Warning Uitlaatspruitstuk
dag mr2 rijders
heb pas een spruitstuk en middenpijp gekocht voor mijn sw20 2.0 NA 175pk 1996
gisteren bij het demonteren van het hele uitlaatsysteem
kwam ik er pas op het laatst achter toen ik het spruitstuk eraf had dat het er niet op past ik heb het volgende besteld zie
LINK http://www.showoffimports.nl/product.ph ... ctid=39044
er staat 3x van 91 tot 95 en onderaan staat 1989 tot 1999
hier klopt dus niks van hij past niet bij mij de boutgaten kwamen niet overeen en de uitlaatpoorten ook niet dit is pas te zien als je het hele uitlaatsysteem gedemonteerd heb
hierbij een paar foto's waar je goed bij moet opletten
heb pas een spruitstuk en middenpijp gekocht voor mijn sw20 2.0 NA 175pk 1996
gisteren bij het demonteren van het hele uitlaatsysteem
kwam ik er pas op het laatst achter toen ik het spruitstuk eraf had dat het er niet op past ik heb het volgende besteld zie
LINK http://www.showoffimports.nl/product.ph ... ctid=39044
er staat 3x van 91 tot 95 en onderaan staat 1989 tot 1999
hier klopt dus niks van hij past niet bij mij de boutgaten kwamen niet overeen en de uitlaatpoorten ook niet dit is pas te zien als je het hele uitlaatsysteem gedemonteerd heb
hierbij een paar foto's waar je goed bij moet opletten
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11
Spijtig. Zonde van je geld, tijd en moeite.
Maar, call me crazy, volgens mij staat er voldoende over in de diverse fora in binnen en buitenland. En ik weet vrij zeker dat altijd de conclusie is dat het niet op een 3S-GE gaat passen.
En dat lijkt me ook te verwachten. Want wat de Amerikanen een N/A motor noemen bij een SW20, is de 5F-SE. De 2.2 liter dus. En daar past het wel op.
Kan je 'm nog terugsturen? Verbouwen is geen optie zeker?
Maar, call me crazy, volgens mij staat er voldoende over in de diverse fora in binnen en buitenland. En ik weet vrij zeker dat altijd de conclusie is dat het niet op een 3S-GE gaat passen.
En dat lijkt me ook te verwachten. Want wat de Amerikanen een N/A motor noemen bij een SW20, is de 5F-SE. De 2.2 liter dus. En daar past het wel op.
Kan je 'm nog terugsturen? Verbouwen is geen optie zeker?
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11
dus met andere woorde
heb ik geen 2.0 maar een amerikaanse versie een 2.2liter
maar ze zeggen toch op de site voor een sw20 van 91 tot 95 en onder aan staat ook voor 1989 tot 1999....?
dus dan zou hij bij mij toch ook moeten passen
dit is gewoon een fout product van hun met te weinig info erover
heb wel 4x goed gekeken
maar toen had ik dat bedrijf gebeld en ene mels die ik aan de telefoon had die zei ook dat moet passen als er staat 1989 tot 1999 dus ik moest foto's sturen en die zouden het uitzoeken dus afwachten nu staat hij zonder uitlaatsysteem op me werk :P:P:P
heb ik geen 2.0 maar een amerikaanse versie een 2.2liter
maar ze zeggen toch op de site voor een sw20 van 91 tot 95 en onder aan staat ook voor 1989 tot 1999....?
dus dan zou hij bij mij toch ook moeten passen
dit is gewoon een fout product van hun met te weinig info erover
heb wel 4x goed gekeken
maar toen had ik dat bedrijf gebeld en ene mels die ik aan de telefoon had die zei ook dat moet passen als er staat 1989 tot 1999 dus ik moest foto's sturen en die zouden het uitzoeken dus afwachten nu staat hij zonder uitlaatsysteem op me werk :P:P:P
Precies, je hebt een spruitstuk in handen voor een 2.2 liter 5F-SE motor.
En wat er op de site staat is niet fout hoor, vanuit een Amerikaans oogpunt dan. Nogmaals, in Amerika is de niet-turbo SW20 altijd de 2.2. Die heet daar dus ook gewoon SW20 N/A. Met natuurlijk grofweg de zelfde model jaren als in Europa.
In Amerika zijn ze nogal zelf ingenomen, en kijken ze niet verder dan hun eigen grenzen. Die denken dus dat er maar 1 type N/A motor is voor de SW20. Daarom nemen ze niet de moeite om even het motor type te vermelden. Pas maar op, dat kom je dus overal tegen, voor alle onderdelen.
Dat gehannes (no offense, Hans) met de jaartallen op de site is storend. En helaas staat er ook een 'onder voorbehoud' bij. Dat geeft te denken, nietwaar?
Om maar te zwijgen van de aanduiding MRS naast MR2, wat daar gewoon niet hoort.
Succes met deze kwestie.
En wat er op de site staat is niet fout hoor, vanuit een Amerikaans oogpunt dan. Nogmaals, in Amerika is de niet-turbo SW20 altijd de 2.2. Die heet daar dus ook gewoon SW20 N/A. Met natuurlijk grofweg de zelfde model jaren als in Europa.
In Amerika zijn ze nogal zelf ingenomen, en kijken ze niet verder dan hun eigen grenzen. Die denken dus dat er maar 1 type N/A motor is voor de SW20. Daarom nemen ze niet de moeite om even het motor type te vermelden. Pas maar op, dat kom je dus overal tegen, voor alle onderdelen.
Dat gehannes (no offense, Hans) met de jaartallen op de site is storend. En helaas staat er ook een 'onder voorbehoud' bij. Dat geeft te denken, nietwaar?
Om maar te zwijgen van de aanduiding MRS naast MR2, wat daar gewoon niet hoort.
Succes met deze kwestie.
Mensen, ik zit net even te kijken naar mijn foto's, van het spruitstuk dat ik er op heb gezet. Ik denk dat ik mijn verhaal even moet verbeteren of aanvullen. En gezien meerdere mensen belangstelling hebben, lijkt het goed om er echt eens in te duiken.
De foto is van het Fujitsubo spruitstuk.
Deze heeft ook de middelste pijpen iets verder uit elkaar. En dit past perfect op mijn 3S-GE, van '91 dus de 156 pk versie.
Het lijk dus dat het spruitstuk van de 175 pk versie van de 3S-GE anders is. En dus dat Crasywheelyboy een exemplaar te pakken heeft voor of de 5S-FE, of voor de 156 pk versie van de 3S-GE.
Kan iemand meer duidelijkheid brengen?
Edit, deze is er af gekomen. En mijn aantekeningen erbij noemen hier 3S-GE Gen I en Gen II (Gen I nooit op SW20 geleverd (Celica) en Gen II is de 156 pk versie. Gen III is dan de 175 pk versie.
De foto is van het Fujitsubo spruitstuk.
Deze heeft ook de middelste pijpen iets verder uit elkaar. En dit past perfect op mijn 3S-GE, van '91 dus de 156 pk versie.
Het lijk dus dat het spruitstuk van de 175 pk versie van de 3S-GE anders is. En dus dat Crasywheelyboy een exemplaar te pakken heeft voor of de 5S-FE, of voor de 156 pk versie van de 3S-GE.
Kan iemand meer duidelijkheid brengen?
Edit, deze is er af gekomen. En mijn aantekeningen erbij noemen hier 3S-GE Gen I en Gen II (Gen I nooit op SW20 geleverd (Celica) en Gen II is de 156 pk versie. Gen III is dan de 175 pk versie.
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11
de uitlaat poorten van mijn staan dichter op elkaar dan op de foto van jou zoals je ziet is er eigenlijk wel een spruitstuk voor te krijgen vraag ik me nu af als deze al niet past.....?
heb wel 4x gekeken op showoff imports en het leek me de juiste te zijn tot ik hem erop wou zetten en er pas op het laatst achter kwam dat de boutgaten en de uitlaatkanalen niet overeen kwamen
zou ik hem ombouwen is dat een optie ....?
heb wel 4x gekeken op showoff imports en het leek me de juiste te zijn tot ik hem erop wou zetten en er pas op het laatst achter kwam dat de boutgaten en de uitlaatkanalen niet overeen kwamen
zou ik hem ombouwen is dat een optie ....?
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Als ik het zo lees heeft hij hem gekocht bij Showoff Imports.NL. Oftewel, in Dongen. Als ik een spruitstuk koop bij een Nederlandse firma, en er staat niet specifiek vermeld dat het voor een ander motortype is, dan verwacht ik toch dat het spruitstuk op een in Nederland geleverde SW20 past.ErikV schreef:Spijtig. Zonde van je geld, tijd en moeite.
Maar, call me crazy, volgens mij staat er voldoende over in de diverse fora in binnen en buitenland. En ik weet vrij zeker dat altijd de conclusie is dat het niet op een 3S-GE gaat passen.
En dat lijkt me ook te verwachten. Want wat de Amerikanen een N/A motor noemen bij een SW20, is de 5F-SE. De 2.2 liter dus. En daar past het wel op.
Kan je 'm nog terugsturen? Verbouwen is geen optie zeker?
Wat zegt Show Off Imports zelf ? Ik neem aan dat je al contact met ze hebt opgenomen ?
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11
Green Goblin schreef:Als ik het zo lees heeft hij hem gekocht bij Showoff Imports.NL. Oftewel, in Dongen. Als ik een spruitstuk koop bij een Nederlandse firma, en er staat niet specifiek vermeld dat het voor een ander motortype is, dan verwacht ik toch dat het spruitstuk op een in Nederland geleverde SW20 past.
Wat zegt Show Off Imports zelf ? Ik neem aan dat je al contact met ze hebt opgenomen ?
ik heb ze al een email gestuurd alleen heb nog niks gehoord van hun dus moet bericht afwachten
ben benieuwd met wat voor alternatief ze zullen komen
ik moest foto's maken en opsturen dus
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Mijn ervaring is dat de gemiddelde Automaterialen zaken werken met standaard systemen en inkoop kanalen en de informatie rechtstreeks uit het systeem komt. (Vandaar dat ze altijd een onderdelennummer, kenteken of frame nummer willen)
Ze weten dus eigenlijk niet wat ze bestellen en "bestellen dus maar wat".
Wanneer je wat via internet bestelt kun je het sowieso binnen 7 werkdagen zonder reden van opgave terug sturen. Een degelijk bedrijf neemt met een verklaring zoals die van jou normaal gesproken ook na die zeven dagen zonder problemen een product terug. (Mits onbeschadigd, binnen redelijke tijd, etc.)
Ik verwacht dus eigenlijk geen problemen met terug nemen.
Het blijft vervelend maar wel een goede les, je kunt niet blind op alle informatie af gaan.
Ze weten dus eigenlijk niet wat ze bestellen en "bestellen dus maar wat".
Wanneer je wat via internet bestelt kun je het sowieso binnen 7 werkdagen zonder reden van opgave terug sturen. Een degelijk bedrijf neemt met een verklaring zoals die van jou normaal gesproken ook na die zeven dagen zonder problemen een product terug. (Mits onbeschadigd, binnen redelijke tijd, etc.)
Ik verwacht dus eigenlijk geen problemen met terug nemen.
Het blijft vervelend maar wel een goede les, je kunt niet blind op alle informatie af gaan.
Don't shoot the messenger!
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11
nu in de mail die ik gestuurd heb daar in heb ik alle gegevens plus kenteken van de auto in gezet dus nu maar afwachten heb nog geen reactie van hun gehad dat het in behandeling was of iets dus afwachten maar het vervelende is dat de originele uitlaat nu eraf ligt op me werk en me auto daar ook staat en ik niet naar de meetings ken enzoMMaddict schreef:Mijn ervaring is dat de gemiddelde Automaterialen zaken werken met standaard systemen en inkoop kanalen en de informatie rechtstreeks uit het systeem komt. (Vandaar dat ze altijd een onderdelennummer, kenteken of frame nummer willen)
Ze weten dus eigenlijk niet wat ze bestellen en "bestellen dus maar wat".
Wanneer je wat via internet bestelt kun je het sowieso binnen 7 werkdagen zonder reden van opgave terug sturen. Een degelijk bedrijf neemt met een verklaring zoals die van jou normaal gesproken ook na die zeven dagen zonder problemen een product terug. (Mits onbeschadigd, binnen redelijke tijd, etc.)
Ik verwacht dus eigenlijk geen problemen met terug nemen.
Het blijft vervelend maar wel een goede les, je kunt niet blind op alle informatie af gaan.
ik grijp steeds mis met overal waar ik heen wil dus baal echt als een stekker het duurde al 1 week voordat ik me spullen binnen had omdat er gezeik was over een luchtfilter en nu dit weer ondertussen ben ik al 2 weken verder gaat weer lekker met showoff imports mijn geduld raakt ook een beetje op
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11
donny_s schreef:Bij showoff slaan ze vaker de plank mis, toen ik mijn sideskirts ging halen gaven ze me een pakketje mee met 2 linker skirts ipv een linker en een rechter... jammer dat ik er pas thuis achter kwam, gelijk gebeld en kunnen ruilen en wat cash back gehad voor de benzine
kijk dat is nog eens netjes afhandelen
dus het zijn geen moeilijke mensen bij showoff imports gelukkig maar
moet nog steeds op een email wachten van hun dus
en ik kom zelf uit amsterdam dus er even heen rijden doe ik ook niet zo
mijn auto staat nu in de garage zonder uitlaatsysteem
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Het gaat vooral om de afstand van het traject, die "nieuwe" had iets beter op elkaar afgestemde lengtes. Maar Denk dat je het überhaupt niet gaat merken.krijger schreef:Gezien de afwerking aan de binnenkant van het spruitstuk zal hij niet beter zijn dan de originele, dus lijkt mij dat je beter kunt zoeken naar een van betere kwaliteit i.p.v. wat meestal " merkloze" op "tuning" sites voorkomt.
Mijn Advies, neem/ hou een originele. Scheelt je een hoop geld.
Wil je er echt op vooruitgaan dan kom je op zo iets (3sgte voorbeelden):
http://www.racerxfabrication.com/exhaust_manifolds.html
Don't shoot the messenger!
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 okt 2012, 20:57
- Type MR2: AW11
MMaddict schreef:Het gaat vooral om de afstand van het traject, die "nieuwe" had iets beter op elkaar afgestemde lengtes. Maar Denk dat je het überhaupt niet gaat merken.
Mijn Advies, neem/ hou een originele. Scheelt je een hoop geld.
Wil je er echt op vooruitgaan dan kom je op zo iets (3sgte voorbeelden):
http://www.racerxfabrication.com/exhaust_manifolds.html
maar daar staat geen spruitstuk en middenpijp tussen voor mij
ik heb een 2.0 NA 175pk heb geen turbo