electro probleempjes Deur en raam

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:13
Type MR2: AW11

electro probleempjes Deur en raam

Bericht door MRspeed »

Kan iemand mij even wat helpen.

Ik zal het probleem omschrijven:
Betreft de deur: Ik kan van links(bestuurder) de centrale vergrendeling niet schakelen op de rechterdeur(wil niet open en niet dicht). Dit kan andersom wel dus van rechts kan je wel beide deuren doen. Je hoort hem wel schakelen naar het relais!.
Ik heb de schanieren vervangen en heb geen kabelbeschadigingen of breuk aangetroffen.
Ik ben nu dan maar opzoek naar het volgende: Welke kabel stuur het signaal naar rechts voor open en dicht?(kleur etc) Desnoods trek ik zelf wel nieuwe erbij zolang ik maar weet welke draad hij op moet.

Tevens het raam rechts gaat wel naar beneden, maar niet naar boven. Naar boven kan wel vanaf bestuurdersdeur. Iemand een idee welke dan deze stekker dat schakelen dan trek ik daar ook wel draden voor bij want ook hier nergens breuk of beschadiging te vinden.(schakelaar getest en is goed)

Ik word er een beetje moedeloos van. Graag iemand die verstand heeft van welke kleur wat is! Alvast bedankt voor alle hulp!
Nadat je in afrika bent geweest weet je dat Alles kan gemaakt worden en nee is geen optie:mini:
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Ik heb iets vergelijkbaars gehad en ben er mee naar Willie gereden. Die kwam achter een draadbreuk bij het scharnier van de rechterdeur, vraag me niet welke kleur, maar dan weet je waar je moet zoeken..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:13
Type MR2: AW11

Bericht door MRspeed »

deuren zijn eruit geweest. Hele boom bekeken in de beide deuren maar geen breuk helaas zou fijn zijn als zo was. Dan ben je tenminste gelijk klaar.
Nadat je in afrika bent geweest weet je dat Alles kan gemaakt worden en nee is geen optie:mini:
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Even tussendoor..

Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt afgelopen weekend.
Heb mijn linkerdeur eruit gehaald, toen een andere deur erin gezet (RHD met dus de passagier raambediening)

Toen wou het raam alleen nog naar beneden, niet meer omhoog.. Rechts deed toen ook niets meer.

Ik dacht dat het lag aan het bedieningspaneel van de bestuurdersdeur, maar ook nadat mijn eigen deur er weer in kwam willen de ramen niets meer.

Is er een zekering kapot? iets anders?..

J_MR2
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Dit klinkt als een gewone kabelbreuk. Een kabelbreuk is vaak niet eens van buiten te zien.
De bescherming is flexibeler als de kern, dus na verloop van tijd breekt de kern dan terwijl de buitenkant intact blijft.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

J_MR2 schreef:Even tussendoor..

Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt afgelopen weekend.
Heb mijn linkerdeur eruit gehaald, toen een andere deur erin gezet (RHD met dus de passagier raambediening)

Toen wou het raam alleen nog naar beneden, niet meer omhoog.. Rechts deed toen ook niets meer.

Ik dacht dat het lag aan het bedieningspaneel van de bestuurdersdeur, maar ook nadat mijn eigen deur er weer in kwam willen de ramen niets meer.

Is er een zekering kapot? iets anders?..

J_MR2
Dat gaat niet lukken denk ik. Normaal loopt de bediening van je rechterdeurraam en vergrendeling, via de schakelaar in je linker deur. Ik had precies hetzelfde probleem als jij hebt, enkele draden in de linkerdeur door.
Overigens is dit best door te meten. Heb je geen schema? Anders wil ik je die wel mailen
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Heb ik weer :(

Schematje zou je idd we'll even mogen mailen anders, we'll zo makkelijk.
Vreemd dat die het met beide deuren had?
Want inderdaad de rechterraam gaat via het linkerraam (master-paneel toch) dacht dat die nadat mijn LHD deur erin gezet was het weer zou doen..

Zoiets is verder niet gezekerd of wat dan ook?
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

Pm gestuurd met link naar sw20 info inclusief schemas

Alles is gezekerd maar dat moet je zo kunnen meten.
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Heb je ff terug gemaild Marcel ;)

Heb de kabelboom uit me linkerdeur gehaald nu, en ff een kabelboom van me donor RHD aangesloten.

Met mijn oude kabelboom geen stroom op de motor, met de RHD kabel wel. Alleen werkt het geheel dan niet omdat het in spiegelbeeld is (kan mijn LHD bestuurderspaneel niet aansluiten)

Ga nu de stekkers netjes overzetten, zodat ik mijn LHD bedieningspaneel kan aansluiten.. Dit omdat mijn kabelbomen niet erg netjes zijn (verlengd toen der tijd voor de vleugeldeuren)

Dan zou het moeten werken, heb ook nog gekeken waar de ramen nou gezekerd zijn, kan het niet vinden..


J_MR2
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
mvdheide
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 410
Lid geworden op: 21 aug 2010, 21:25

Bericht door mvdheide »

J_MR2 schreef:Heb je ff terug gemaild Marcel ;)

Heb de kabelboom uit me linkerdeur gehaald nu, en ff een kabelboom van me donor RHD aangesloten.

Met mijn oude kabelboom geen stroom op de motor, met de RHD kabel wel. Alleen werkt het geheel dan niet omdat het in spiegelbeeld is (kan mijn LHD bestuurderspaneel niet aansluiten)

Ga nu de stekkers netjes overzetten, zodat ik mijn LHD bedieningspaneel kan aansluiten.. Dit omdat mijn kabelbomen niet erg netjes zijn (verlengd toen der tijd voor de vleugeldeuren)

Dan zou het moeten werken, heb ook nog gekeken waar de ramen nou gezekerd zijn, kan het niet vinden..


J_MR2
Voor de zekerheid je even de 2 documenten over ramen en voeding gemaild.
Daarin heb je het schema en zie je de samenwerking tussen linker en rechter schakelaars, ook een trouble shooting lijstje van wat je kunt controleren.
Zekeringen zitten in dit geval links onder bij je bestuurdersdeur, waar de bedrading binnenkomt. Volgens mij zekering 7 van 20 A
Marcel van der Heide
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Mijn ramen werken weer, was een draadbreuk ter hoogte van 'het schanierpunt' in mijn oude kabelboom icm wat corrosie op de zekeringen 20-30 amp..

Thanks Chris voor de hulp! :)
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Plaats reactie