Knuckles Turbo Project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Het staat er misschien wat onduidelijk, maar het komt er op neer dat ik die draad gewoon tijdelijk met de massa heb verbonden. Dus dat is wel goed gegaan. Alleen de wijzer bewoog geen mm. De bedrading heb ik ook nagekeken tot de stekkers voor in. Dus ik ben bang dat ik het dashboard weer fijn kan gaan uitbouwen en daar de boel weer eens gaan bekijken :S


Owja de APK heb ik maar weer even verschoven. Vanuit mijn werk stond de oprit A9 al helemaal dicht. En op de radio hoorde ik dat er 6 km file stond. Dus ben gewoon lekker richting huis gereden.
Volgende x beter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

En de APK is weer wat langer uit gesteld :boos:

Kom ik vanmiddag, na lang zoeken, bij een APK garage in Zwanenburg.
Zegt die ouwe zak daar dat ze maar APK doen tot 14.30 :huh:
Dat omdat hij anders niet op tijd thuis zou wezen als hij na die tijd een steekproef zou krijgen. Blijkbaar zijn er toch nog garages die geen geld willen verdienen :-/
Maar het was wel weer zo'n hond dat ie niet wilde zeggen waar ik nog wel terecht zou kunnen voor een APK.
Ik moest morgen ochtend maar terug komen. Wat een grapjas die vent.
Dus van de week Haarlem maar even in om daar een APK te scoren.

Wordt dus vervolgd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: AW11

Bericht door BST »

Dat lijkt me idd wel een garage waar je dus NOOIT meer terugkomt.. dat soort dingen kunnen ze vantevoren aangeven, kleine moeite, dan weet je dat je niet voor niets komt.
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Vandaag weer een dagje lekker buiten met de MR2 bezig geweest.
Binnen stond alles vol met Laguna's waar aan gesleuteld werd, dus de MR2 is naar buiten verbannen. Geen ramp met dit schitterende weer 8)

Ben ik daar lekker bezig komt 1 van de Laguna rijders naar buiten. Die overigens zelf al 12 jaar automonteur is.
Op dat moment rij ik net een stukje achter uit en zag hij de lichten aanspringen.
Ik het verhaal een beetje uit gelegd.
Hij trekt de kofferbak open. Kijkt ff naar de draadjes van de achterlichten. Haalt een schuifstekkertje los.
"Zet hem nog eens in zijn achteruit" werd er gebruld. Dus ik de auto in zijn achteruit en zie ineens geen dashboard lampjes meer branden. Gelijk daarna luidde de kreet "Oke dat is ook opgelost" van achter de MR2.

Nou dan ben je toch wel even met stomheid geslagen kan ik je vertellen :-/
Maargoed ben blij dat het gewoon weer normaal werkt.
Het was inderdaad een massa foutje.
Had perongeluk een massa draadje aan een draadje van de verlichting gekoppeld :*( :*( :*( :*(

Dus de enige problemen zitten nog in de metertjes en de airbag. Dat van de meters is waarschijnlijk ook een massa probleempje. Dus dat wordt nog even zoeken. En de airbag is hopelijk een kwestie van resetten. Maar moet nog steeds even die airbag tool maken.

Maar al met al toch weer een nuttig dagje en 1 probleempje minder ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Het moest er afgelopen donderdag toch eens van komen. Ik de MR2 aangeslingerd en richting een APK station gereden.
Daar de auto netjes voor de deur geparkeerd en even op de persoon voor me gewacht tot die klaar was.
Toen was het tijd om de MR2 naar binnen te zetten. Ik starte de MR2 en nog geen 5 meter gereden en springt ineens het Afbeelding lampje aan. Heel vreemd. Maargoed de APK ging verder.
Alles netjes na gelopen en zag er allemaal prima uit. Alleen rechts voor liep wat remolie uit de remklauw vandaan. Dat was dus het enige APK afkeurpuntje. Dus ben helaas niet door de APK gekomen, maar dat moet volgende week donderdag geen probleem meer zijn. Vandaag namelijk even de remmen opnieuw gedaan. Om ze testen een stuk gereden vandaag en dat zag er allemaal goed uit.

Alleen na een minuut of 20 gereden te hebben spring ineens dat lampje weer aan. Ik rustig terug naar mijn garage gereden en de foutcodes uitgelezen. HELEMAAL NIETS !!!
Dus ik snap er geen hout meer van waarom dat lampje aan gaat.

Heeft iemand hier een idee?
Dan hoor ik dat graag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

motormanagement
Gebruikersavatar
mr. toyota
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 254
Lid geworden op: 31 dec 2006, 13:15
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door mr. toyota »

Volgens mij is dat het lampje die aangeeft dat de ventilator onder de motorkap niet werkt.
Er zit een voeler onder de motorkap, wellicht zit deze niet aangesloten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Ja de sensor is wel gewoon aangesloten en werkt ook.
Als de sensor niet aangesloten is, dan zou de vin juist moeten gaan draaien als ik mij niet vergis. Dus dat moet ik nog ff proberen. Maar je kan wel eens gelijk hebben dat de vin gewoon niet draad.

bedankt voor het meedenken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Als het de fan is op je intercooler, dan kun je stekkertje gewoon loslaten. Zo draait het fannetje altijd, dus "iets" meer koelere lucht tegen je intercooler bijvoorbeeld bij stoplichten.

Het relais hiervan zit naast je ECU. kan ook best zijn dat die fan aan zijn eind is, maar ik kan me niet herinneren dat bij mij toen een lampje ging branden eigenlijk.

Maak eens wat foto's van je oto :P
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

WHOEHOE !!!!
Sinds dinsdag zit er dan eindelijk APK op de MR2 :adhd:
De laatste APK kwaaltjes even verholpen en hij kwam er nu gewoon door heen. Toch een heerlijk gevoel.

Nu alleen nog even naar de intercoolerfan kijken, want deze draait niet als de motor (te) warm wordt. Zodra dat gefixt is kan ik eindelijk rijden :D


@ wouter
Foto's komen pas als de auto helemaal klaar is. Tis nu echt een beetje een lapjeskat. Dus niet echt foto waardig ::)
Eerst naar de spuiter. Daarna de foto's
Afbeelding
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

gefeliciteerd met de APK, laat nu de foto's maar komen ;D
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Heeft iemand heel toevallig nog een intercoolerfan liggen?
Ik heb alleen maar het motortje nodig. Kep 2 intercoolers met fans liggen, maar helaas zijn van beide de motortjes defect.
Verklaard natuurlijk wel gelijk het niet draaien van de fan.

Dus als iemand er nog 1 (te leen) heeft liggen dan hoor ik dat graag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

Knuckles schreef: Dus als iemand er nog 1 (te leen) heeft liggen dan hoor ik dat graag.


Voor test doeleinden weet je me te vinden toch ;) :P ?
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Zeker dat het de Fan is ? Kan ook het relais zijn, zit naast je ECU
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Als je de 2 draadjes van het motortje direct op de accu houdt en er gebeurt niets. Dan is het zeker niet het relais. Dan zijn ze gewoon stuk :D
Afbeelding
Niels
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 92
Lid geworden op: 29 apr 2007, 14:13

Bericht door Niels »

Ik heb nog 1
http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... Bc%3D&df=1

pm me maar met een bod
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

je hebt een PM
Afbeelding
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Goed, tijd om dit topic weer even een schop om hoog te geven.
En wel met positief nieuws dit keer. De MR2 staat reeds voor de deur en heb er zo juist al de nodige kilometers mee gereden. Wat een genot is dat zeg 8)
Dit heb ik heel lang moeten missen, maar het is toch wel de moeite waard geweest.
Helaas nog wel een klein probleem met de remmen dat nog wel even gemaakt moet worden. Maar voor de rest gaat alles super in dat ding.

Mijn weekend kan niet meer stuk in ieder geval :D
Afbeelding
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

ein-de-lijk klaar! :P Nu nog wel eventjes een paar fotootjes plaatsen he ;D
Gefeliciteerd en dat je er vele plezierige kilometers mee mag maken!
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Re: Knuckles Turbo Project

Bericht door Knuckles »

Ruim 13 jaar verder ;)
Kwam toevallig m'n topic weer eens tegen en zag dat ik nog niet eens wat foto's had geplaatst. Onder het mom van...beter laat dan nooit...hier een paar pics van de MR2

Na jaren zo rond gereden te hebben
https://ibb.co/xC2qPdN

Is de MR2 een aantal jaar geleden naar de spuiter geweest en ziet er inmiddels zo uit:
https://ibb.co/HBd9Vrq
https://ibb.co/r6yH1vL

Ik hoop dat de linkjes naar de foto's werken, anders moet ik nog even wat anders verzinnen om de foto's hier te krijgen.

Inmiddels al vele kilometers gereden met de MR2. Blijft toch wel genieten om erin te rijden.
De MR2 staat nu weer (lekker) in de garage. Helaas ook noodgedwongen omdat ik met een te hoog CO niet door de APK kom.
Heb gelukkig nog de hele winter de tijd om dat op te lossen.
Plaats reactie