Pagina 2 van 6

Geplaatst: 19 mei 2007, 23:04
door hydraMR2
welke draad bomen gebruik je nu in je mr2?

JAP op de motor en voor de rest US?

lampje van de olie is vrij simpel op te lossen maar moet je eerst de vragen beantwoorden...

Geplaatst: 19 mei 2007, 23:13
door Knuckles
Jap op de motor inderdaad en de rest is US.
Het betreft wel het oranje olie lampje en niet de rode. Dit even voor de duidelijkheid :D

Geplaatst: 20 mei 2007, 15:36
door Niels
lampje is voor olie niveau. jdm blokken zijn niet met die sensors uitgevoerd. Even doorverbinden en klaar is kees. suc6

Geplaatst: 20 mei 2007, 16:21
door Knuckles
Dat het voor het niveau was wist ik al.
Maar dit klinkt op zich wel logisch dat ie dan brand.

Maar ergens begrijp ik het ook niet. Het lampje geeft aan als je oliepeil te laag is. Hoe gebeurt dit dan met een JDM blok? Lijkt me stug dat er zo iets niet op zit. Tis toch een soort beveiliging.

Geplaatst: 20 mei 2007, 17:46
door tilma800
Die sensoren zijn ook wel redelijk vaak kapot als het er wel op zit.

Geplaatst: 20 mei 2007, 18:44
door Niels
jdm is gewoon niet met een oliepeil lampje uitgevoerd net als zoveel auto's.
Maar gelukkig zijn ze allen van een peilstok voorzien ;D .
Vertrouw nooit altijd op de lampjes, meten is weten.

oo ja hij brande bij mij ook na de swap toen heb ik gewoon het lampje er uit gehaald. Heb verder geen problemen met de ecu gehad
Sensor zit gewoon met een stekker bij de carterpan aan de linker kant

Geplaatst: 20 mei 2007, 21:50
door Knuckles
Dank je voor de info Niels. Ga van de week gelijk ff kijken bij de MR2. Dat zou al weer 1 probleempje minder zijn.

Geplaatst: 21 mei 2007, 15:12
door BlackMR2
mijn lampje van het oliepeil brand ook, moet eigenlijk vervangen worden
maar die krengen zijn zo duur :(
af en toe oliepeilen is ook geen probleem

Geplaatst: 21 mei 2007, 17:28
door tilma800
Of olie bijvullen, wil ook wel eens helpen :P

Geplaatst: 21 mei 2007, 19:03
door BlackMR2
als het oliepeil goed is hoef je niet bij te vullen ;D

Geplaatst: 21 mei 2007, 19:12
door tilma800
Die van mij gaat al vrij vroeg branden, terwijl er volgens de stok nog genoeg in zit.

Geplaatst: 21 mei 2007, 19:43
door BlackMR2
bij mij gaat ie branden als de motor warm is

Geplaatst: 21 mei 2007, 20:42
door Knuckles
BlackMR2 schreef:mijn lampje van het oliepeil brand ook, moet eigenlijk vervangen worden
maar die krengen zijn zo duur :(
af en toe oliepeilen is ook geen probleem


Waarom een lampje vervangen als ie het gewoon doet :huh: :lach:

Geplaatst: 22 mei 2007, 15:10
door BlackMR2
Knuckles schreef:Waarom een lampje vervangen als ie het gewoon doet :huh: :lach:

;D ;D het lampje niet, de oliepeilsensor

Geplaatst: 22 mei 2007, 20:21
door Knuckles
Ahh toch wel ;)
Maar van zo'n constant brandend lampje zou ik echt gek worden. Dan maar doorverbinden die handel. Dan is ie tenminste uit.

Maargoed het olielampje is dus op gelost (als blijkt dat er geen sensor is).
Van het weekend maar ff met de rest aan de gang.

Geplaatst: 22 mei 2007, 22:45
door Niels
heb je inmiddels je snelheid wel weer werkend?

Geplaatst: 23 mei 2007, 00:28
door Knuckles
Nee nog niet, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van de tellerkabel goed aansluiten. Deze ging nogal moeilijk vast aan de achterkant van de tellerbak wegens ruimte gebrek.
Ik haal het straks weer los. En dan ff kijken of ik nog wat lengte in de kabel kan winnen om hem makkelijker aan te sluiten.

Geplaatst: 23 mei 2007, 15:51
door BlackMR2
Knuckles schreef:Ahh toch wel ;)
Maar van zo'n constant brandend lampje zou ik echt gek worden. Dan maar doorverbinden die handel. Dan is ie tenminste uit.


ik let er al niet meer op ;D
maar moet wel ff opgelost worden

Geplaatst: 23 mei 2007, 16:03
door robke
ik ken ook dit probleem met mijn 2-tje.

typisch toyota kennelijk

Geplaatst: 23 mei 2007, 16:33
door BlackMR2
volgens mij heeft bijna iedereen daar last van ;D