ophanging
Moderator: Pieten
- MR DARKBLUE
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 03 okt 2013, 10:51
ophanging
Vraagje over vering:
Ik rij nu rond met de originele schokdempers met verlagingsveren van H&R.
Nu vind ik de verlaging op zich wel mooi, maar de auto rijdt heel hard, echt bijna geen comfort met deze setup.
Nu mijn vraag: Als ik de schokdempers vervang door gele koni's, in combinatie met de H&R veren, heeft dit dan veel effect op comfort of is het het geld niet waard. Heb trouwens een prijs gekregen: 152 euro per schokdemper.
Grtz Kenny
Ik rij nu rond met de originele schokdempers met verlagingsveren van H&R.
Nu vind ik de verlaging op zich wel mooi, maar de auto rijdt heel hard, echt bijna geen comfort met deze setup.
Nu mijn vraag: Als ik de schokdempers vervang door gele koni's, in combinatie met de H&R veren, heeft dit dan veel effect op comfort of is het het geld niet waard. Heb trouwens een prijs gekregen: 152 euro per schokdemper.
Grtz Kenny
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Het probleem zit hem dan in de hardheid van de veren. Niet in de schokbrekers. Weet je toevallig welke K&R veren het zijn?MR DARKBLUE schreef:Vraagje over vering:
Ik rij nu rond met de originele schokdempers met verlagingsveren van H&R.
Nu vind ik de verlaging op zich wel mooi, maar de auto rijdt heel hard, echt bijna geen comfort met deze setup.
Nu mijn vraag: Als ik de schokdempers vervang door gele koni's, in combinatie met de H&R veren, heeft dit dan veel effect op comfort of is het het geld niet waard. Heb trouwens een prijs gekregen: 152 euro per schokdemper.
Grtz Kenny
Gele koni's zouden waarschijnlijk alleen maar harder worden.
Don't shoot the messenger!
- MR DARKBLUE
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 03 okt 2013, 10:51
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
MR DARKBLUE schreef:Het zijn de verstelbaar in hardheid schokdempers waarover ik spreek. Dat is toch algauw 600 euro, dus ik zou graag jullie ervaringen weten met die schokdempers, in combinatie met verlagingsveren. Grtz
Wat ik probeerde uit te leggen is dat gele koni's de hardheid niet gaan verlagen met de zelfde veren.
Je omschreef dat na het vervangen de veren de auto minder confortable rijdt....
Ligt dus aan de veren aangezien je de schokbrekers niet had vervangen.
Als het alleen om de confortableheid gaat is een setje verlagingsveren met een andere hardheid een goedkopere optie.
Don't shoot the messenger!
- MR DARKBLUE
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 03 okt 2013, 10:51
De H&R veren zaten er al op bij aankoop. Ik heb dan bij verschilllende shops rondgevraagd en die vertelden me dat comfortabeler dan H&R waarschijnlijk niet te vinden is. Er is me ook verteld dat als je juist de veren verwisseld op originele dempers je de slag verkort en daarom het comfort verlliest. Daarom dacht ik aan verstelbare koni's, die zouden speciaal ontworpen zijn op veren tot -4 cm, en dus comfortabeler rijgedrag vertonen. Daarom dat ik me afvroeg als het veel verschilt, maw als het wel de moeite is. Alvast bedankt om mee te denken aan iedereen. GrtzMMaddict schreef:Wat ik probeerde uit te leggen is dat gele koni's de hardheid niet gaan verlagen met de zelfde veren.
Je omschreef dat na het vervangen de veren de auto minder confortable rijdt....
Ligt dus aan de veren aangezien je de schokbrekers niet had vervangen.
Als het alleen om de confortableheid gaat is een setje verlagingsveren met een andere hardheid een goedkopere optie.
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10
van een ander board gekopieerd, heb je beetje een indicatie van veersterktes;
I've some trouble finding some of these myself (MKII spring rates) so hopefully this will help some people.
I'm not positive about some of these numbers and info, so if they're inaccurate, just post the right ones or let me know. Good luck shoppers!
I don't know if these stock figures are right, they don't make sense. Shouldn't be that similar.
1991 Turbo
F: 130lb/in. linear
R: 209lb/in. linear
1993 (don't know whether NA or Turbo, is there a difference?)
F: 130lb/in. linear
R: 210lb/in. linear
Suspension Techinique
F: 98-150lb/in (progressive) 1" drop
R: 179-235lb/in (progressive) 1" drop
TRD
F: 168lb/in (supposedly progressive, haven't seen the range though)
R: 308lb/in (same as fronts) both are 1.0" drop
Eibach Pro-Kit
F: 100-210lb/in. progressive, 1.0"
R: 140-303lb/in. progressive, 1.0"
Eibach Sportline
F: 74-189lb/in. progressive
R: 120-348lb/in. progressive
Tokico
F: 126lb/in. (supposedly progressive) 0.75"
R: 141lb/in. (supposedly linear, sounds way too soft) 0.75"
H&R Sport
F: 230-260lb/in. progressive 1.4"
R: 235lb/in. linear 1.3"
Tein S. Tech
F: 154lb/in. 1.5"
R: 274lb/in. 1.7"
HKS SF5
F: 46mm, 1.81"
R: 25mm, 0.98"
RS*R Down SUS
F: 176lb/in. 0.8"
R: 279lb/in. 1.0"
RS*R Heavy Duty Race
F: 201lb/in. 0.8"
R: 346lb/in. 1.0"
kg/mm S21 Race
F: 165lb/in. 46mm, 1.8" i think
R: 240lb/in. 25mm, 0.98" i think
Tanabe SUSTEC GF210
F: 2.3kg/mm=129lb/in. 1"
R: 4.1kg/mm=230lb/in. 1"
Espelir Active GT
F: 2.8kg/mm=157lb/in., 40-45mm, 1.57"-1.77"
R: 5.2kg/mm=291lb/in., 30-35mm, 1.18"-1.38"
- MR DARKBLUE
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 03 okt 2013, 10:51