Het meest waarschijnlijke is dat het niveau van je remvloeistof te laag staat, als je dan gas geeft of een bocht door gaat komt het niveau net even onder de sensor te staan en gaat het lampje branden. Dus even checken en bijvullen.
Wat nog even belangrijk is: waarom staat je vloeistofniveau laag ? Kan natuurlijk lekkage ergens zijn, maar dat is niet zo waarschijnlijk. De meest waarschijnlijke oorzaak is dat je remblokken wat versleten zijn, dus dichter bij elkaar staan, wat weer meer ruimte voor de vloeistof geeft.
Misschien een rand op de remschijf waar die op aanloopt, of remzuigers vast, maar bij het vervangen van de remblokken zouden die teruggedrukt moeten zijn.
Ze lopen altijd een beetje aan, daar doe je niks aan. De blokken zullen altijd tegen de schijf lopen, anders zou je een te grote pedaalslag hebben.
TdeVries schreef:Misschien een rand op de remschijf waar die op aanloopt, of remzuigers vast, maar bij het vervangen van de remblokken zouden die teruggedrukt moeten zijn.
Ze lopen altijd een beetje aan, daar doe je niks aan. De blokken zullen altijd tegen de schijf lopen, anders zou je een te grote pedaalslag hebben.
Bij "verse remmen" trekken de cups de zuigers iets terug en zouden ze je schijf net niet moeten raken.
Heb je het laten doen, of zelf gedaan?
Als je het hebt laten doen zou ik terug gaan, dan is de remblok houder waarschijnlijk niet goed schoon gemaakt, waardoor de remblokken niet makkelijk kunnen schuiven.
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
ik heb het laten doen door een vriend en hebben samen alles netjes opgeschuurt en ingevet .
zuigers zijn ook terug gedrukt .
maar voordat ik de remmen liet vervangen liep die op 1 wiel beetje aan . en aan de andere wiel remde hij alleen aan de onderzijde . glijpen bovenzijde zat als een huis vast .die ook schoongemaakt opgeschuurt en alles ingevet .vriend heb ik gebelt .hij zei rij ff een tijdje in . zodat de remblokken aan wennen .dus dat doe ik eigenlijk nu .is dit wel goed?
Ja, als de zuigers makkelijk terug gedrukt konden worden en al het vuil van de remblokhouders is weggehaald zou het goed moeten zijn.
Rij er eerst maar een tijdje mee en hou het in de gaten
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Als je de remzuiger weer gangbaar wil maken moet je de zuiger(s) uit de klauw halen en schoon maken en iets invetten. Ook achter het rubber goed schoonmaken.
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!