Pagina 1 van 3

Tweede leven voor mijn emmer

Geplaatst: 06 apr 2014, 21:51
door Diegoh990
Hoi, ik ben in bezit van mijn mr2 sinds 2013-09 jammer genoeg is afgelopen kerst volgens mijn een lager of de kop kapot gelopen ( zeer harde tik in het blok)
Dus nu dacht ik kan ik beter heel mijn mr2 goed opknappen.

Wat heb ik gedaan
Voor schokbrekers vervangen stabilisatie stangen fusee en rubbers
Remmen rondom gereviseerd , wacht nog op stalen remleidingen.
Moshimoto radiateur geplaatst.

3sgte gen 3 blok gekocht, oude blok dit weekend er uit gehaald.
Wat ga ik deze week doen, shock brekers vervangen complete achter ophanging vernieuwen.

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 06 apr 2014, 22:50
door erikmr
8) topper ;D

Geplaatst: 07 apr 2014, 09:31
door jaapio
Poepoe......sjoen blokske.... :dux-blij_thumb-up:

Geplaatst: 07 apr 2014, 11:43
door Diegoh990
haha bedankt, heb hem eerst opgeknapt. kwam er jammer genoeg achter dat de rechter dorpel goed gaar is .. daar ga ik vanavond eerst maar eens aan slijpen.

Geplaatst: 07 apr 2014, 11:48
door MarcoTwo
Netjes en... dit kenteken had ik nog niet, nog 2 dan heb ik de 300 Nederlanders.:)

Geplaatst: 07 apr 2014, 15:23
door CelicaTwinCAm
@MarcoTwo hoe bedoel je precies??

Geplaatst: 07 apr 2014, 16:03
door Melle
Marco is de kentekens van de origineel Nederlandse MR2's aan het bijhouden. En dit exemplaar is dus waarschijnlijk een origineel Nederlandse MR2

Geplaatst: 07 apr 2014, 16:18
door CelicaTwinCAm
Helaas, mijn 15-XZG-8 valt dan buiten de boot... Als je toevallig ook een JDM import mr2 lijstje aan het bijhouden bent mag je de mijne toevoegen... RDW gegevens kloppen niet, die waren te lam om uit te zoeken wat de specs zijn van een coupe turbo 1992, op kenteken is ie 1265 kg en 156 pk;D

Ik vermoed overigens dat mijn 92' coupe wel lichter is, kan iemand me daar inzicht in geven? Heb wel AC, TC en ABS...

Geplaatst: 07 apr 2014, 18:17
door Ricardos
Dat blok heb je mooi opgeknapt! Prachtig :D

Geplaatst: 08 apr 2014, 00:35
door Diegoh990
Hier heb ik nog een foto, Afbeelding

Vandaag een 3 inch uitlaat opgehaald. En begonnen aan het weg halen van roest in de dorpels.

Nu heb ik ook een vraag voor de gene die al een swap hebben gedaan.
Wat is het makkelijkst om de kabel boom om te bouwen heb de zekering kast er bij de hoofd kabel die daar uit komt ( naar mijn eigen kabel boom is afgeknipt )

Zie foto Afbeelding

Geplaatst: 08 apr 2014, 10:07
door J_MR2
Het makkelijkst is de oude lospakken onder het dashboard dmv 2 imbussen, en daar de nieuwe weer aanzetten.
Ik begrijp dat ze je gen3 kabelboom doorgeknipt hebben net in de cabine?

Er staan hier op het forum waarschijnlijk wel soortgelijke topics van geknipte kabelbomen, en mensen die dit al meegemaakt hebben.

Geplaatst: 08 apr 2014, 10:53
door Diegoh990
ja , ik zal vanavond wel wat foto's maken hoe het er in de auto uitziet.
in ieder geval al bedankt.
en is het dan verstandig om te solderen of 2 stekkers aan knijpen ?
gr

Geplaatst: 08 apr 2014, 12:17
door shenron
Ik zou het persoonlijk het netjes solderen en krimpkous gebruiken, maar dat blok man, dat ziet er een partij fraai uit zeg wow:::|
Succes met inbouwen :D

Geplaatst: 08 apr 2014, 12:51
door Diegoh990
bedankt ! , ik zal vanavond wel eens ff gaan kijken wat mijn opties zijn,
weet iemand toevallig waar ik hier schema's van een na 1993 kan vinden ? ik heb er al naar gezocht maar kreeg niet echt wat ik wou.

Geplaatst: 10 apr 2014, 14:38
door Diegoh990
Mijn werk plaats :) Afbeelding

Afbeelding

Roest weg gehaald in de koffer bak
Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 11 apr 2014, 22:54
door mr2PUNTfreak
Goed bezig!

Geplaatst: 17 apr 2014, 17:56
door Diegoh990
ik heb een vraag weet iemand waar ik de hoes voor over de aandrijf as van een lsd bak kan krijgen ?
de mijne vertoond kleine scheurtjes in het rubber.

Geplaatst: 24 apr 2014, 08:42
door Diegoh990
motor van het weekend erin gehangen
Afbeelding

Geplaatst: 24 apr 2014, 18:12
door Ricardos
Fraai hoor! Had je nog een onderdeelnummer nodig voor die aandrijfashoes?

Geplaatst: 25 apr 2014, 11:24
door Diegoh990
graag! zou handig zijn om die van tevoren al te vervangen