Airco verwijderen
Moderator: Pieten
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Airco verwijderen
Beste heren,
Ik maak geen gebruik van de airco omdat de auto daar iets minder fel van wordt. Nu lijkt me dat het gehele airco systeem al gauw een kilo of 50 weegt, deze wil ik dus kwijt. Is het airco systeem te verwijderen door een amateur? Nu is er een of ander gas wat voor het milieu professioneel verwijderd dient te worden als ik me niet vergis?
Heeft er iemand wellicht wat tips, een how-to of nog beter een hoop vrije tijd? Woon zelf in de buurt van Tilburg, als het niet te ver weg is wil ik gerust naar je toe komen..
mvg
Ik maak geen gebruik van de airco omdat de auto daar iets minder fel van wordt. Nu lijkt me dat het gehele airco systeem al gauw een kilo of 50 weegt, deze wil ik dus kwijt. Is het airco systeem te verwijderen door een amateur? Nu is er een of ander gas wat voor het milieu professioneel verwijderd dient te worden als ik me niet vergis?
Heeft er iemand wellicht wat tips, een how-to of nog beter een hoop vrije tijd? Woon zelf in de buurt van Tilburg, als het niet te ver weg is wil ik gerust naar je toe komen..
mvg
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
- Type MR2: SW20/21/22
De pomp, condensator en een deel van de leidingen zijn makkelijk weg te halen. De verdamper is een ander verhaal, die zit ergens achter het dashboard.
Het is wel beter om het 'gas'/koudemiddel door een bedrijf eruit te laten halen, het is wel schadelijk voor het milieu.
En als je stuurbekrachtiging hebt, heb je misschien een andere multiriem nodig.
Het is wel beter om het 'gas'/koudemiddel door een bedrijf eruit te laten halen, het is wel schadelijk voor het milieu.
En als je stuurbekrachtiging hebt, heb je misschien een andere multiriem nodig.
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Een heel airco systeem weegt rond de 25-max 30 Kg, dat is een gewichtsvoordeel waar je op straat NIETS van zal merken.CelicaTwinCAm schreef:Beste heren,
Ik maak geen gebruik van de airco omdat de auto daar iets minder fel van wordt. Nu lijkt me dat het gehele airco systeem al gauw een kilo of 50 weegt, deze wil ik dus kwijt. Is het airco systeem te verwijderen door een amateur? Nu is er een of ander gas wat voor het milieu professioneel verwijderd dient te worden als ik me niet vergis?
Heeft er iemand wellicht wat tips, een how-to of nog beter een hoop vrije tijd? Woon zelf in de buurt van Tilburg, als het niet te ver weg is wil ik gerust naar je toe komen..
mvg
Ik zou een werkende airco nooit verwijderen, heeft ook de nodige voordelen in de zin van ontwasemen van je ruiten en lekker koel rijden in de zomer..
Het vermogensvoordeel is ook verwaarloosbaar, want normaal gesproken hoort een goed airco systeem (weet niet zeker of dit bij de MR2 ook zo werkt, maar verwacht van wel) vanaf een bepaalde motorbelasting/toerental de pomp uit te schakelen (vaak ergens vanaf 5000rpm ofzo) dus dan heb je daarvan ook geen last bij volle belasting..... en anders zet je dus gewoon even uit als je van plan bent te gaan "trappen"
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
oh ja ik gebruik de airco nooit omdat ik bij de celica merkte dat ie gewoon iets minder fel word, en een stomert als ik rijd toch meestal met passagiersraam op n kier voor de frisse lucht. Maar ik dacht zelf eigenlijk dat het ruim 50 kilo zou wegen, als het maar de helft is heeft het inderdaad weinig zin. Dan was ik alleen wel van die rotte aircoradiateur afgeweest, waarvan de lamellen er gewoon uit vallen als ik ze aanraak..
- Roland
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:23
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik zou hem alleen bij een circuit bak verwijderen.
Ik heb geen airco in de MR2, maar heb wel een Celica gehad 175pk, en daarbij merkte je het wel als je hem inschakelde. Wellicht schakelt hij zichzelf inderdaad uit als je bovenin de toeren zit, maar je merkte er genoeg van.
Echter zit er gewoon een knop voor, dus wil je al je vermogen druk je de airco uit.
50 kilo zal schromelijk overdreven zijn, wellicht de schatting van 30 kg zelfs ook. Je hebt een paar zware onderdelen zoals de compressor, maar verder heb je allemaal leidingen van aluminium enzo.
Ik heb geen airco in de MR2, maar heb wel een Celica gehad 175pk, en daarbij merkte je het wel als je hem inschakelde. Wellicht schakelt hij zichzelf inderdaad uit als je bovenin de toeren zit, maar je merkte er genoeg van.
Echter zit er gewoon een knop voor, dus wil je al je vermogen druk je de airco uit.
50 kilo zal schromelijk overdreven zijn, wellicht de schatting van 30 kg zelfs ook. Je hebt een paar zware onderdelen zoals de compressor, maar verder heb je allemaal leidingen van aluminium enzo.