MR2 SW2O ophanging onderhouden

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Flugel
Knop gevonden hoor !
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2014, 19:38

MR2 SW2O ophanging onderhouden

Bericht door Flugel »

Beste MR2 liefhebbers,

Ik heb jullie hulp nodig om mijn emmer weer opporde te krijgen!
Een tijd geleden heb ik een bericht geplaatst over een MR2 SW20 met problemen.

Ik denk dat ik er achter ben gekomen wat het is, met de tijd is het probleem erger en erger geworden.

Wat doe die nu dan ?
Als je gas geeft hoor je een klonk geluid en ook weer als je het los laat. Ook de problemen die die al had zijn er nog steeds.

Afgelopen dinsdag liep ik tegen mijn banden aan te schoppen, toen viel me iets op! Toen ik tegen het rechter achterwiel aan de voorkant van de band trapte maakte dit een erg raar geluid, duidelijk dat er iets niet goed is!

Dus ik ben er onder gaan liggen en gevraagd of me broertje tegen de band aan wou schoppen.

Als hij er tegen aan schopte zag ik 2 stangen ernstig trillen dit doen ze aan de linker kant niet.

De stangen die ik zag trillen is dat kleine korte stangetje dat van je subframe naar je banden ding gaat, en de stang waar je fusee op zit.

Nou denk ik dat ik de rubbers van die stangen zal moeten vervangen, wil ik weer veilig de weg onveilig maken.

Alleen nu kan ik er maar niet achter komen hoe deze rubbers heten!
Ook las ik een topic over Prothane Urethane Bushings. dit vind ik erg interessant en volgensmij is het het nog goedkoper ook! ( weet het niet zeker kan het ook niet na gaan want ik weet niet hoe het heet!)

Dus beste clubleden weten jullie wat ik bedoel ?
Enzo ja wat moet ik bestellen om hem weer veilig en fijn te maken ?
En wat raden jullie mij aan ?

Even voor de eerlijkheid ik wil me emmer gaan verkopen voor een zuinige auto. Aangezien ik ver moet rijden, en voor 25000 km jaar is die net wat te duur.

Als jullie foto's nodig hebben dan kruip ik er onder!

Bedankt beste emmer vrienden !!!!
:applaus-smiley: :applaus-smiley: :applaus-smiley:
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

De stangentjes heten droplinks. Deze kosten 55 euro per 4 op eBay.co.uk

Overigens rijdt een mr2 makkelijk 1 op 12 / 13, dus de benzinekosten kunnen meevallen. ;)
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Berichten: 750
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:20
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Bart.O »

Volgens mij bedoelt hij iets anders, de droplinks (worden ook stabilisator stokjes genoemd). Die trillen niet als je tegen de band aan trapt en maken ook geen 'klonk' geluid als je optrekt/afremt. Die gaan juist rammelen als je over oneffenheden rijdt.

Voor de duidelijkheid kun je beter een foto maken ;)
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

die klonken wel degelijk hoor die droplinks.
had het al eerder gezegd in het andere topic vervang je droplinks zoinzo maar.
precies hetzelfde gehad.
zou wel een beetje betere kwaliteit kopen dan die 55 euro voor 4, ik heb namelijk die ook gehad en na een jaar begonnen ze alweer herrie te maken.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
maartenkersten
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 nov 2013, 16:35
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door maartenkersten »

Ik heb net nieuwe droplinks erop zitten en heb zelf ook nog steeds een klonk in de auto zitten. Nu weet ik niet wat de eerdere problemen waren maar mij werd gezegd dat bij mijn problemen (bij accelereren en decelereren en bochten wiebelen met de kont) dat de achterasrubbers eruit zouden liggen.
Hier heb ik ook al eerder eens een topic over gemaakt
Gebruikersavatar
Frits05
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:34

Bericht door Frits05 »

Zouden het niet de fuseekogels zijn? Ben benieuwd. Weet je al wat meer? + fotoos aub.
Plaats reactie