3sge => Turbo

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
speed
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2015, 01:25
Type MR2: AW11

3sge => Turbo

Bericht door speed »

vraagje ik heb nu momenteel een 3SGE motor de 156pk versie , nu was k van plan om een turbo blok te monteren of te laten monteren, vroeg mij is af wat de kost prijs zou zijn om da te laten uitvoeren

mvg jdm
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Dat is haast dezelfde vraag als wat kost een goede..MR2..
Als ik even grof tel dan kun je bij Ad voor 2500 euro een gen3 set kopen..tel 1200 euro voor alle onderdelen orginele zoals koppeling drukgroep, waterpomp, distriebut, etc,etc dan de ombouw en aanpassen kabelboom bij Ad of een ander adres in NL ik gok ook rond de 1500 euro. Nog een uitlaat compleet 2e hands voor 300 euro rn hou nog 500 euro achter de hand voor zaken die helaas onverwacht toch komen als blok eruit ligt maakt toch even snel tellen 6000 euro.....alleen als je echt MR2 nog jaren wilt blijven rijden....en dat wil je natuurlijk..dan is het de moeite waard ivm de kosten...anders kun je beter gelijk op zoek naar een turbo..
Want een ombouw naar turbo is super leuk..maar wat dacht je van de remmen op je mr2? Zijn die al van na 1992? ?.snel stoppen is ook wel fijn...
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Bericht door De achterbank »

Duidelijker dan ^ kan niet!
Lotus Elise sport135 :driving:
Gebruikersavatar
speed
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2015, 01:25
Type MR2: AW11

Bericht door speed »

heb nu nieuw set mtec drilled brakes ,met ebc red stuf remblokken besteld in combinatie met een leuke set kw veren , de remklauwen zijn nog maar onlangs gereviseerd , momenteel zit alles nog oem op gemonteerd , momenteel rij ik met de mr2 enkel in de weekend ,snel afremmen is niet echt nodig aangezien ik er niet met de mr2 ga racen ofzo ,een leuke sprintje af en toe maar niet meer dan dat
:D
Gebruikersavatar
Gert-Jan
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 nov 2014, 11:30

Bericht door Gert-Jan »

Kan je uit eigen ervaring vertellen dat je na ombouw zeker wel vlugger gaat rijden, dus die remmen zul je zeker nodig hebben.
Waar heb je de schijven en remmen vandaan? en wat heb je er voor betaald? (als ik zo vrij mag zijn dat te vragen) Mag ook in pm als je dat liever doet.
Mijn emmer heeft ook betere remmen nodig vandaar.
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Ik heb jaren met een NA set gereden met mijn turbo waarbij alleen de voorzijde een na 1992 set remmen had en dit was prima. Tot dat ik besloot om achter ook de upgrade set te monteren incl een hoofdremcilinder en rembekrachtiger van na 1992...en ik moet zeggen dat scheel echt een enorm stuk...voorheen pedaal flink intrappen en nu is aanraken voldoende om direct met hoofd richting raam te gaan zonder gordel....:) tja...ik ben een rustige rijder maar het moment dat ik mijn gen 3 turbo op de uitvoeg strook bij de ovatonde in de drie doortrek van 60km naar 140 wat heerlijk is dan ben ik blij dat ik flink op de rem kan ivm slecht zicht boven aan afrit op de ovatonde...zowel het versnellen en het in de ankers gaan is heerlijk gevoel..omdat je aan alles voelt dat je de controle hebt...
Gebruikersavatar
Gert-Jan
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 nov 2014, 11:30

Bericht door Gert-Jan »

Mijne is uit '93 en heeft al grotere schijven, alleen andere blokken zou voldoende moeten zijn dan.
Originele turbo heeft toch gegroefde schijven? Remmen die niet harder?
Gebruikersavatar
speed
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2015, 01:25
Type MR2: AW11

mtecbrakes

Bericht door speed »

Gert-Jan schreef:Kan je uit eigen ervaring vertellen dat je na ombouw zeker wel vlugger gaat rijden, dus die remmen zul je zeker nodig hebben.
Waar heb je de schijven en remmen vandaan? en wat heb je er voor betaald? (als ik zo vrij mag zijn dat te vragen) Mag ook in pm als je dat liever doet.
Mijn emmer heeft ook betere remmen nodig vandaar.


heb 160euro betaald in totaal voor beide remschijven voor + achter geperforeerd
Gebruikersavatar
speed
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2015, 01:25
Type MR2: AW11

Bericht door speed »

heb hier net een 3SGE gevonden heeft nu 180dkm op de teller uit 1998 REDTOP deze heeft blijkbaar 200pk ??? is deze model plug en play op de sw20? uit 1990???
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nope.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Bijna geen enkele mr2 motor van een sw20 is zonder aanpassingen uitwisselbaar.

Je kan voor jouw type alleen de 1990 t/m 1993 motor er in zetten, mits je de bijbehorende ecu en kabelboom bij de motor koopt.
Gebruikersavatar
speed
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2015, 01:25
Type MR2: AW11

Bericht door speed »

de 3SGE redtop dat ik gevonden heb is met bijbehorende ecu ,kabelboom versnellingsbak 5speed compleet met in en uitlaat ... de uitlaat ga ik waarschijnlijk wel moeten aanpassen ? denk ik , ma kwa betreft de rest zou toch alles hetzelfde moeten zijn denk ik ? de kabelboom hier en daar wat solderen of ben ik mis ?
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Mis
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Volgens mij heb je nog de pedalen, startonderbreker en nog een paar onderdelen nodig... En met alleen ompinnen / solderen gaat hem niet worden. Hou het simpel en koop dan gewoon een mr2 met de beams motor.
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

Ik weet er nog een te koop..een echte nette gerestaureerde goed onderhouden MR2 Beams uit 1994..links gestuurd...rood , leer met alacantara, etc niet goedkoop, ook niet te duur...motor 40.000 km gelopen en ombouw en alles gelijk vernieuwen was al rond de prijs die hij nu vraagt...pm me voor meer info..;)
Gebruikersavatar
speed
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2015, 01:25
Type MR2: AW11

Bericht door speed »

Edje Turbo schreef:Ik weet er nog een te koop..een echte nette gerestaureerde goed onderhouden MR2 Beams uit 1994..links gestuurd...rood , leer met alacantara, etc niet goedkoop, ook niet te duur...motor 40.000 km gelopen en ombouw en alles gelijk vernieuwen was al rond de prijs die hij nu vraagt...pm me voor meer info..;)


nee dank u edje turbo de tax is helaas niet te betalen hier in belgie van een mr2 had een van bij 1992 met de 175pk motor erin en kost mij hier 790EURO tax per jaar en nu met den deze een SW20 uit 1990 kost mij maar 35EURO tax per jaar aangezien hier al om een oldtimer gaat daarmee da ik liever den deze wil om switchen naar een turbo of eventueel een beams 200pk sowieso bedankt voor de info
Plaats reactie