welke radiator voor sw20

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

welke radiator voor sw20

Bericht door baka »

ik moet binnekort de radiator vervangen, en met het oog op toekomstig circuit gebruik zoek ik wat efficienters.

ik kwam deze radiator tegen:

http://www.mishimoto.co.uk/mishimoto-to ... iator.html

in combiantie met deze fans:

http://www.mishimoto.co.uk/mishimoto-to ... ud-90.html

en dan nieuwe silliconen slangen en klemmen om het geheel weer tip top te hebben.

past dat in een NA? ik heb al op andere (amerikaanse) fora gevonden dat een NA radiator in een Turbo past omdat ze even hoog en dik zijn. de turbo is echter wel breder als ik het goed begrijp. iemand ervaring hier mee?
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door CelicaTwinCAm »

ik hoor wisselende verhalen over Mishimoto, OEM is blijkbaar de way to go. Ik heb zelf een turbo met oem radiateur en de temperatuur is nog nooit boven de helft uitgekomen.
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door baka »

CelicaTwinCAm schreef:ik hoor wisselende verhalen over Mishimoto, OEM is blijkbaar de way to go. Ik heb zelf een turbo met oem radiateur en de temperatuur is nog nooit boven de helft uitgekomen.
oh, wat voor verhalen? lekkage, of niet goed koelen ofzo?

anders zoek ik een OEM turbo radiator met ventilatoren, maar dan nog meot ik weten of het past :)
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door VincentM »

baka schreef:
CelicaTwinCAm schreef:ik hoor wisselende verhalen over Mishimoto, OEM is blijkbaar de way to go. Ik heb zelf een turbo met oem radiateur en de temperatuur is nog nooit boven de helft uitgekomen.
oh, wat voor verhalen? lekkage, of niet goed koelen ofzo?
Pasvorm zag ik volgens mij voorbij komen op het forum
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door decipherer »

Ik heb een mishimoto radiator en vond de pasvorm inderdaad niet geweldig. Met name de ontluchting zit niet handig, die komt tegen het chassis aan. Ik heb er bij mij een klein stukje afgedraaid, dan gaat het net, maar losdraaien is alsnog moeizaam.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
speed
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2015, 01:25
Type MR2: AW11

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door speed »

ik ben ook van plan om identiek hetzelfde te bestellen , voor mijn mr 3SGTE gen3 wie weet krijgen we hier wat korting moesten we met meerdere kunnen bestellen soort (groupbuy)

heb de indruk da de oem NA radiator veel te licht is voor de 3Sgte hier bij zie ik mijn temperatuur meter net boven de midden komen, sensor + thermostaat zijn al reeds vervangen .



baka schreef:ik moet binnekort de radiator vervangen, en met het oog op toekomstig circuit gebruik zoek ik wat efficienters.

ik kwam deze radiator tegen:

http://www.mishimoto.co.uk/mishimoto-to ... iator.html

in combiantie met deze fans:

http://www.mishimoto.co.uk/mishimoto-to ... ud-90.html

en dan nieuwe silliconen slangen en klemmen om het geheel weer tip top te hebben.

past dat in een NA? ik heb al op andere (amerikaanse) fora gevonden dat een NA radiator in een Turbo past omdat ze even hoog en dik zijn. de turbo is echter wel breder als ik het goed begrijp. iemand ervaring hier mee?
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door Jeroen97 »

Hallo,

Ik zal mijn post hier nogmaals even plaatsen dan kan mijn topic verwijderd worden en houden we dit onderwerp op een plek voor de makkelijkheid

Ik ben ook van plan mijn koel systeem van mijn mr2 turbo te upgrade.
Nou heb ik al 't een en ander gelezen over optie's alleen lees ik vaak dat de pas vorm van aftermarket radiators niet optimaal is. Nou vroeg ik me af wat is de beste keus kwa radiator, fans en slangen.

Informatie die ik al gevonden heb:

Mishimoto: ontluchtings nippel tegen carrosserie
Japspeed: ontluchtings nippel iets te laag
Gpi racing: pas vorm is goed alleen ziet en is goedkoop, ook zijn de zijkante niet van aluminium maar plastic.

http://www.mr2.com/forums/threads/10335 ... ANEL-HOSES Iemand hier ervaring mee?

Ook heeft mijn mr2 geen leiding meer van de motor naar de kachel (leidingen die boven de tank lopen) deze zijn vervangen door slangen. Deze slangen lopen langs de normale koelleidingen onder de auto. Ook hier hoor ik veel verschillende dingen over. De een zegt dat deze niet goed te ontluchten zijn en de ander zegt dat dit geen probleem is.

Graag zou ik wat advies willen wat ik het beste kan doen en welke radiator het best is voor mijn mr2.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door baka »

mods, kan de titel gewijzigd worden naar een generieke radiator titel, iets als: "welke radiator voor sw20"
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door baka »

ik moet zeggen dat die link die jij postte wel heel erg goed er uit ziet, als ie ze nog maakt/levert zou ik met der tijd wel zo een hele set willen hebben.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door Jeroen97 »

Ja dat dacht ik ook, miss over paar maanden eind van t jaar ofzo een groupsbuy doen als er nog meer geintresseerd zijn. Die slangen en die afdekplaat zou ik dan ook graag mee bestellen.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door Jeroen97 »

Ik heb de gene van de radiator kit een mailtje gestuurd.
Hier de reactie:
hi,

yes I have more stock

the kit comprises-

aluminum radiator
aluminum radiator fan shroud
fans
7 piece coolant hose kit
radiator cooling panel

will everyone want the kit set up like it is above?

if so, how many.. i can contact a shipping company to get a better rate if all packages post to one address.

Verzend kosten is een schatting en voor 1 set maar als we meerdere sets naar 1 adres sturen is het voordeliger:

radiator, radiator shroud and fans
$250

radiator hose kit $120

cooling panel $75

the rest will be shipping.. I won't know a cost until I am ready to ship but it should be around $168-$175.
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door baka »

oh cool! (get it, haha...)

eh ja ik wil de hele kit wel maar financieel gezien moet het nog even wachten. wanneer ben jij van plan te bestellen? 1 adres vind ik prima, ik woon in Hoorn (35km boven amsterdam), weet niet waar jij woont?

hopelijk kunnen we nog wat meer geintresseerden vinden.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door Jeroen97 »

Ja ik zat te denken rond januari ofzo te bestellen, maar later kan ook auto staat van de winter toch stil dus heeft geen haast.

Ik woon in de buurt van breda.
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door baka »

ik vind januari prima :dux-blij_thumb-up:
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Re: Past een turbo radiator in een NA mr2?

Bericht door MarcoTwo »

Klinkt op zich niet onredelijk. Past de originele afdekplaat dan niet meer?

Ik zie gaten er in zitten of is de originele daar wat hoger?

Ik blijf het wel volgen, voor de V6 is een upgrade deze winter geen overbodige luxe als alles technisch o.k. is na demontage.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: welke radiator voor sw20

Bericht door Jeroen97 »

Denk dat de orginele op die plekke wat hoger is. Waarschijnlijk past de orginele ook maar dat weet ik niet zeker.
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: welke radiator voor sw20

Bericht door baka »

Ok mensen mijn radiator is lek....dus ik ben gedwongen deze aanschaf wat naar voren te schuiven. Zijn er meer mensen die eerder in willen stappen?
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: welke radiator voor sw20

Bericht door baka »

ik ga morgen avond bestellen, iedereen die mee wil doen say aye
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: welke radiator voor sw20

Bericht door baka »

ok ik heb PB gehad van Speed, dus nu heb ik:

Baka
Speed



Campos laat het volgende weten:

I will have more shortly
I am expecting the rads/shrouds in a couple of weeks

niet echt waar ik op hoopte aangezien ik nu zonder auto zit maarja, dat wordt bikkelen op de motor.

maargoed, als er nog mensen geintresseerd zijn laat maar weten dan update ik de order bij Campo. qua prijzen verwacht ik dat er niet veel verandert is ten opzichte van het antwoord dat Jeroen kreeg een aantal weken geleden.

radiator, radiator shroud and fans
$250
radiator hose kit $120
cooling panel $75
the rest will be shipping.. I won't know a cost until I am ready to ship but it should be around $168-$175.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: welke radiator voor sw20

Bericht door Jeroen97 »

Hallo,

Helaas kan ik nu geen radiator enz bestellen heb wat andere prioriteiten voor de mr2 het zal nog wel even duren voordat ik een andere radiator koop.
Gr jeroen
Plaats reactie