advertentie...

Problemen op het forum? Fouten op de clubsite? Of andere vragen? Stel ze hier...

Moderator: Pieten

Moet er een prijs worden vermeld in een verkoopadvertentie?

Peiling eindigde op 28 jun 2007, 10:57

Nee
24
67%
Nee
12
33%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

advertentie...

Bericht door Dokter Rob »

Om de discussie hier maar even verder te voeren...


Naar diverse topics van "te koop" is mij (en niet alleen mij) opgevallen dat indien er geen vraagprijs en foto bij staat er een berg vragen over komen waarom er geen prijs bijstaat en of een foto plaatsen misschien handig is.

Lijkt me idd een goede optie.
Je kan je natuurlijk afvragen of het zinvol is, er zal immers voor een '90-er SW niemand 19.000 euries betalen.
vraagt iemand dit toch zal hij idd veel opmerkingen krijgen, lijkt me als de auto het waard is je toch met knappe argumenten moet komen.
Mocht je gewoon een niet realistisch bedrag vragen dan zijn mogelijk de op en aanmerkingen terecht.
Vraag je echter 750 euries voor hetzelfde voertuig dan is ie bij voorbaat al helemaal rot en afgetrapt.
Misschien wel, misschien is er een nadere reden.

Als ik zelf zoekende ben, ongeacht naar wat, sla ik altijd de advertenties zonder foto en prijskaartje over.

Voorstel:
bij een advertentie van "te koop" vermelden om welke prijs het gaat, indien mogelijk een foto (tja, niet iedereen heeft een digitale camera) en ook de reden van verkoop.
Ook is het misschien handig om een grens te trekken qua termijn dat een advertentie blijft staan.

Dit lijkt me iets om serieus in overweging te nemen!
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Ik denk dat een Poll hier op z'n plaats is. Dat je daar niet mee begint joh? ;D

Zet er dan meteen bij of een advertentie ouder dan 3 maanden nog gehandhaafd moet blijven.


Edit: poll toegevoegd. Maar 1 poll per topic mogelijk.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Als ik bij een advertentie een prijs bij wil zetten dan doe ik dat.
Wil ik dat niet, dan doe ik dat niet, is nogal simpel.
Moet iedereen toch zelf weten.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

gewoon prijs op aanvraag als mensen geintresseerd zijn vragen ze er toch wel naar....
Afbeelding
funn is never a straight line::)
siep wokkel

Bericht door siep wokkel »

precies.. als iemand echt geinterreseert is dan reageert diegene wel.
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Mwah ik zelf vind de advertentie al een stuk minder interessant als er geen prijs bij staat. Als je iets verkoopt weet je toch wat je er ongeveer voor wilt hebben? Waarom zou je dat dan niet net zo goed neer kunnen zetten.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
robke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1121
Lid geworden op: 05 jan 2007, 12:25
Type MR2: AW11

Bericht door robke »

als je iets verkoopt dan heb je al een prijs in gedachten, waarom zou je deze pas vermelden .............................als er iemand om vraagt ?

alleeen als je de prijs niet zou weten.................en je denkt ik weet niet wat zoiets opbrengt.
dan is de optie bieden wel leuk ;D

maar goed ik vindt een prijs een must, en je mag ook zeggen bieden als je het niet zou weten.
maar onnodig PM sturen en dan de prijs vragen is een beetje "overdone" bij een mr2 club

gr Robke
Afbeelding
Roland

Bericht door Roland »

Ik snap niet waarom je er geen prijs bij wil zetten?
Mensen moeten er toch wel achter komen willen ze het kopen, je hebt alleen maar meer afhakers (geen prijs, kijken we verder) en jij + eventuele kopers moeten alleen maar meer moeite doen.

Als je niet zeker bent van de prijs, of helemaal geen prijs weet te vragen kan je dat er ook neerzetten. Ik snap nooit waarom mensen er zo geheimzinnig over doen.
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Onnodig een PM sturen is onnodig en dus nutteloos. Een PM sturen met een vraag naar de vraagprijs om je nieuwschierigheid te bedwingen is alleen nutteloos voor de verkoper maar nuttig voor de vraagsteller omdat daarmee zijn nieuwschierigheid bedwongen is en daarmee tegelijkertijd weer nutteloos. Maar als de verkoper besluit om geen vraagprijs te vermelden kan hij dit soort vragen verwachten en dat is weer nuttig en dus niet onnodig. Besluit de verkoper om wel een vraagprijs te melden dan is er de kans op discussie over de hoogte van de vraagprijs en ook dat is nutteloos en dus onnodig.

Met andere woorden: als er een verkoopadvertentie wordt geplaats met of zonder vraagprijs, is het dan nuttig om nutteloze en dus onnodige opmerkingen te verwijderen door de Pieten?

Snappie het nog? ;D
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Dit is dus nuttige informatie en zeker niet onnodig.
De logica benadert mijn denkwijze...;D
Gebruikersavatar
Peerke
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2033
Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
Type MR2: ZZW30
Locatie: Langenboom

Bericht door Peerke »

Bij mij is het heel simpel.
Ik zette een advertentie zonder prijs terwijl ik de auto voor de vraagprijs de volgende dag verkocht.
Alleen ik heb geen zin in die eindeloze onzinnige discussies over wat een MR2 eigenlijk waard is.............en die zou ik vast en zeker gehad hebben als ik de prijs erbij gezet zou hebben.
Gezien een aantal eerdere gevallen.
Dus voor mij...............8)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Ik merk het al, tijd om af te taaien en naar bedje te gaan ;D
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

het hoeft niet perse zo te zijn, waneer je er een prijs bij zet dat er dan geheimzinnig over wordt gedaan.
mischien vind de verkoper het niet nodig om er een prijs bij te zetten omdat hij anders mischien onzinnige opmerkingen kijgt die niet terecht zijn: (dat is duur!!) wellicht heeft de verkoper voor weet ik hoeveel aan de zaak versleuteld...

zoals ik al zei, mensen die geintreseerd zijn bellen dan toch wel.
Afbeelding
funn is never a straight line::)
miss2

Bericht door miss2 »

denk dat de vraag die arthur stelde hier beter te pas is dan wel of geen prijs :)
onnodige en zinloze opmerkingen die schadelijk zijn voor het verkooptopic (verkoper en/of mr2/wat er ook verkocht wordt) moeten gewoon verwijderd worden :) doen die pieten ook eens wat :P
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

We kunnen ook bannen... ::)
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

miss2 schreef: onnodige en zinloze miss2-en die schadelijk zijn voor het verkooptopic (verkoper en/of mr2/wat er ook verkocht wordt) moeten gewoon verwijderd worden :) doen die pieten ook eens wat :P
;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

;d ;d ;d
miss2

Bericht door miss2 »

merk nog niks :P
aaso

Bericht door aaso »

volgens mij is dit een internetforum met veel vrijheden en maar enkele (logische) regels.. een verbod op advertenties zonder prijs hoort wat mij betreft niet bij die regels

afgezien van deze vrijheid, is een concreet argument ervoor dat bij sommige advertenties de verkoper niet genoeg inzicht heeft om een vraagprijs te stellen, evt. kan er dan vanzelf een bod komen waar hij simpelweg genoegen mee neemt
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Dat is dan ook wel weer zo, maar als je al een prijs in gedachten hebt, kan je die er beter bij zetten, dat scheelt een hoop gezever en onzinnige biedingen..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gesloten