Ongeluk met mijn sw20

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
-RdV-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:26
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Ongeluk met mijn sw20

Bericht door -RdV- »

stel je voor, je zit op een voorrangskruising waar jij geen voorrang hebt.

er komt iemand van links die dus voorrang op je heeft. maar die wil afslaan naar rechts, dus naar jou.

jij wilt naar links dus je denkt dan kan ik mooi er op draaien.


die beste man in z'n dikke transporter beslist opeens dat ie toch maar rechtdoor wil en dan gebeurd dit. :-/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik denk dat de ophanging nog aardig recht is (hij raakte me ong 5cm voor het linker voorwiel) en ik maar een project moet maken om deze sw weer op de weg te krijgen.

daar zal ik jullie hulp hard voor nodig zijn met advies, 2e hands onderdelen en morele steun!

deze auto is alles voor me dus ik ga me inzetten om hem weer op te knappen maar ik ben 19 en verdien vrij weinig dus ik zal zo veel mogelijk zelf moeten doen, 2e hands onderdelen bij jullie kopen. en natuurlijk [zoals altijd] al mijn loon er in steken.

laten we maar de kick off vraag maken:

Is het te doen om het neusje te vervangen?
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

dat is niet zo leuk :boos:

best beginnen met alle losse panelen (motorkap, spatschermen en bumper) eraf te halen, dan kan je al snel zien of hetgeen eronder zit nog recht is, de balken. zoja, opbouwen weer ;)
Gebruikersavatar
Beer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1872
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:21

Bericht door Beer »

Balen :'(

Maarre, wie is nu schuldig bevonden bij dit ongeluk?

Tuurlijk is alles te vervangen... Maar hoe hoog de schade is zal toch echt een schadeexpert moeten bekijken.

Succes met je herstelproject!
Gebruikersavatar
scoolio
Zere vingers van het typen..
Berichten: 530
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:39
Type MR2: AW11

Bericht door scoolio »

Zoooow! Dat is een flinke klapper geweest!
Heb je zelf niks?
Nog geluk dat hij niet ter hoogte van je deur is binnen gekomen.

Als ik deze schade zo zie zal het denk ik lastig worden om hem weer goed op de weg te gaan krijgen.
En anders ben ik bang dat het een duur iets gaat worden.
Maar ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met het opknappen van deze MR2.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Kolere, dat ziet er heftig uit! Verder geen gewonden? In ieder geval balen van je MR2... Veel succes met het herstellen!!
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
-RdV-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:26
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Bericht door -RdV- »

met mij is alles fysiek gezien ok, en ik denk dat de ophanging wel aardig recht is. de balken zijn wel krom maar die maken geen deel uit van de carrosserie voor zover ik weet.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Mijn (ondeskundige) gevoel zegt me dat dit onherstelbaar is....hier heb je wel zoveel delen en onderdelen nodig...

Op welke weg was dit eigenlijk ? (kwam vroeger nog wel eens in Emmer-compas..)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
-RdV-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:26
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Bericht door -RdV- »

n34 vlak voorbij coevorden, iets verder na de tinq op het kruispunt bij anerveen of ane ofzo
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Phew, dat ziet er best heftig uit :::|
Was hij de bocht al aan het insturen en gaf 'ie een ruk aan het stuur, terug de weg op, of had hij alleen z'n knipperlicht aanstaan?
In het eerste geval kom je er qua aansprakelijkheid goed vanaf denk ik, in het tweede geval zal het wel gesplit worden.

Verder denk ik ook dat het herstellen nog een flinke klus zal worden, zelfs al is het chassis nog recht. In plaats van die tig onderdelen los te kopen kan je dan beter een afgeschreven SW20 proberen te regelen "voor wènâg" die aan de achterkant kaputt is, dan kan je gewoon de hele voorkant 1 op 1 overbouwen.
AfbeeldingAfbeelding
jrb

Bericht door jrb »

dame ziet er erg slecht uit

persoonlijk zou ik deze niet meer maken. maar dat moet je zelf weten.

mij zou het verstandiger lijken deze in onderdelen te verkopen en een nieuwe te kopen dit zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn ook.

en volgens mij is de verstevegingsbalk voor ook krom en deze krijg je niet zo snel krom!

maar suc6 er me!!

zelf trouwens niks aan overgehouden? gaf de bestuurder eigenlijk toe dat hij zijn richting aan gaf? want dan is de kans groter dat jij gelijk krijgt!
Brum

Bericht door Brum »

Dat is balen zeg!!!
Hoop dat je zelf niets hebt.
Moeten maar afwachten wat je nog met deze 2 kan.
Succes in ieder geval.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Koop op marktplaats voor 3000 euro een andere mr2, bouw alles wat nog goed is van je wrak om naar je nieuwe. Strip je oude. Misschien dat je zo een stuk dichter in de buurt komt van je budget!

Zou daar niet meer in gaan rijden, als ik dat zo zie... vergis je niet in de prijzen van toyota onderdelen hè!!

Even goed balen man!
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Das mooi klote man, beste klapper geweest. Maar je hebt gelukkig zelf er niets aan over gehouden. Als ik het zo zie is deze niet meer te redden. Maar dat kun je pas echt zeggen als je de beschadigde delen gedemonteerd hebt. In ieder geval succes met herstelwerkzaamheden, mocht dit nog te doen zijn in ieder geval
Afbeelding
Michel

Bericht door Michel »

Damn wat balen man!!! Dat is mooi lullig wat je overkomen is zeg! Ik ken het gevoel.
Zo te zien is je hele voorkant verloren gegaan..... Tis ook de vraag hoe groot de klap op de ophanging is geweest. Wouters tip klinkt zo slecht nog niet. Je moet er echter wel de tijd voor geven......

Sterkte ermee!!!!
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Dat is echt klote zeg! Je auto opeens zo in elkaar. Ziet er ernstig uit. Persoonlijk denk ik dat het erg moeilijk zal zijn deze weer op te knappen en denk ik dat je beter af bent hem in onderdelen te verkopen. Moet je toch wel een mooi bedrag bij elkaar kunnen krijgen.

Ben ook wel benieuwd naar hoe dit verzekeringstechnisch afgehandeld wordt.
Frenklin

Bericht door Frenklin »

WOW dit is erg vervelend.

1 ding herstellen gaat echt heel erg veel kosten alleen de onderdelen zal je 2de hands tegen de 1200 euro lopen (nieuw bijna 3000) ik kan ze in ieder geval voor 1200 leveren ongeveer maar het spuitwerk en het montage werk door een pro. gaat je een godsvermogen kosten.

Ik zal je eerlijk zeggen verkoop hem in onderdelen en koop een andere terug.

ps de zaak ga je niet winnen want er wordt zoiezo op gegooid dat jij gewoon moest wachten tot hij de kruising was gepaseerd heb met collega mee gemaakt
MR 2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 574
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:40
Type MR2: AW11

Bericht door MR 2000 »

Dat is kl#te man:-/ .
Ik hoop dat u er niets heeft aan over gehouden.
Het voorstel van Wouter is lang zo slecht nog niet.
STERKTE ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 feb 2007, 18:40
Type MR2: AW11

Bericht door Ducky »

Balen zeg,zo te zien een hoop onkosten;misschien nog niet zo slecht om een andere aan te schaffen en deze(helaas)in onderdelen te verkopen.In elk geval veel sterkte en geluk met het afhandelen ervan.
Brave jongens komen in de hemel,stoute jongens komen overal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

L*llig.......

Bericht door Quadc@msix »

Het is erg klote als zo iets gebeurt met je geliefde wagentje, maar zie onder ogen dat ze gewoon economisch als technisch total-loss is.
Ik denk als je werkelijk gaat kijken wat je kwijt bent om haar weer mooi te krijgen je ontzettend veel € verder bent. Wat Frenklin al zei, alleen aan onderdelen ben je al meer dan 1K€ kwijt, en dan moet je nog het een en ander recht laten timmeren, want de binnenschermen, crossmembers etc. hebben ook een flinke optater gehad, dan moet het geheel nog vakkundig gemonteerd en gespoten worden, want je gaat niet met een "cameleon" auto de weg op denk ik.....dan praat je al gauw over 3K€ en dan weet je nog niet hoe het zit met het weggedrag van je auto.....is hij nog wel helemaal recht, zo te zien heeft ze al een behoorlijk leeftijd en dat telt ook mee.......het is heel jammer en moeilijk om onder ogen te zien, maar opknappen kost je meer als een andere zoeken en je mooie spulletjes overzetten, zo te zien zijn je velgen nog goed, en ik weet niet of er verder nog spullen opzaten die je kan gebruiken, en verkoop de spullen verder los, er is nog zat wat genoeg centjes opleverd.......

Suc6 en sterkte!

John / TettjeTRDtw8)
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Vervelend verhaal om mee te maken.

Verzekeringstechnisch is dit geen probleem MITS aantoonbaar middels getuigenverklaring dat de tegenpartij richting aangaf.
Mooiste is als de tegenpartij dit ook zelf verklaart.
Is gewoon opgenomen in de wegenverkeerswet.

Regel dus bij voorbaat een getuigenverklaring en geef dit ook aan op het schadeformulier aan de achterzijde!

Zijn al meerdere gerechtelijke uitspraken over geweest, tegenpartij is (zover de info nu strekt) absoluut 100 % aansprakelijk.


Succes in elk geval.
Plaats reactie