Turbo of supercharger MR2 1.8VVT-I
Moderator: Pieten
Turbo of supercharger MR2 1.8VVT-I
Is er iemand die weet waar je een turbo of supercharger kit kunt kopen voor een MR2 1.8 VVT-I uit 2000?
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Zoek even op IMOC.co.uk. Er is in de UK een set uitgebracht. Heeft nog in een MR2Only gestaan...
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
Welke prijzen? Zijn de meeste kits niet gewoon prijzen zonder het erop te zetten? Aangezien het nog uit buitenland moet komen..
Ik zou er "gewoon" lekker een 2ZZ-GE in gooien, en die eventueel lichtjes upgraden voor zover mogelijk. Dan ga je al behoorlijk hard, weliswaar niet zo hard als met een turbo, maar dan heb je iig lekkere controle over de pk's.
Als jij mensen kent die redelijk goedkoop een motor voor je kunnen overbouwen (of je kunt het zelf) dan hoeft het niet eens zo duur te zijn.
Het lijkt me iig goedkoper om een motor te laten swappen dan een turbo kit te laten installeren (is toch specialistischer werk), en het lijkt me ook goedkoper om een 2ZZ-GE aan te schaffen (gebruikt) ipv een turbo kit.
En de 2ZZ-GE heeft zichzelf al bewezen, terwijl een turbo kit nog helemaal ingesteld moet worden en weet ik het wat (allemaal maatwerk)
Ik zou er "gewoon" lekker een 2ZZ-GE in gooien, en die eventueel lichtjes upgraden voor zover mogelijk. Dan ga je al behoorlijk hard, weliswaar niet zo hard als met een turbo, maar dan heb je iig lekkere controle over de pk's.
Als jij mensen kent die redelijk goedkoop een motor voor je kunnen overbouwen (of je kunt het zelf) dan hoeft het niet eens zo duur te zijn.
Het lijkt me iig goedkoper om een motor te laten swappen dan een turbo kit te laten installeren (is toch specialistischer werk), en het lijkt me ook goedkoper om een 2ZZ-GE aan te schaffen (gebruikt) ipv een turbo kit.
En de 2ZZ-GE heeft zichzelf al bewezen, terwijl een turbo kit nog helemaal ingesteld moet worden en weet ik het wat (allemaal maatwerk)
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
je moet het zelf weten......
De ZZW 30 heeft al problemen met warmte, als je er nog eens een turbo op gaat frommelen, maak je het alleen nog maar erger, beter bouw je er een SC op, Ik weet dat TTE deze heeft voor de 1.8 liter motor. (nieuwere corollaTS).......
De 192 pk versie is erg listig omdat het topvermogen er ineens inknalt, en dat is erg leuk voor het bochtenwerk terwijl een turbo of SC er geleidelijker bijkomt (ligt wel aan de "finetuning"er van. HEt is natuurlijk wel een erg apart project, want naar mijn wetn is er hier in NL nog niemand met meer dan een standaard blok met een paar kleine mods in een ZZW:huh: Wil je helemaal het summum, dan neem je een 192 pk versie MET SC kost helaas wel een paar knaken, maar dan heb je wèl wat........ik zou zeggen ga ff googelen!
Suc6 met je keuze!!
John / TettjeTRDtw8)
De 192 pk versie is erg listig omdat het topvermogen er ineens inknalt, en dat is erg leuk voor het bochtenwerk terwijl een turbo of SC er geleidelijker bijkomt (ligt wel aan de "finetuning"er van. HEt is natuurlijk wel een erg apart project, want naar mijn wetn is er hier in NL nog niemand met meer dan een standaard blok met een paar kleine mods in een ZZW:huh: Wil je helemaal het summum, dan neem je een 192 pk versie MET SC kost helaas wel een paar knaken, maar dan heb je wèl wat........ik zou zeggen ga ff googelen!
Suc6 met je keuze!!
John / TettjeTRDtw8)
Ik zou eigenlijk zeggen dat je geen ruimte hebt voor een charger. De Celica heeft voor bepaalde turbo kits een andere motorkap nodig, en in de Celica past de supercharger van de Corolla al niet (dacht ik).
Bovendien, de gesuperchargde blokken van de Lotussen niet in de MR2 heb ik ooit is gelezen ergens.
Je gaat iig een beetje het gebied in waar weinig mensen ooit zijn geweest. Misschien is dat voor jou juist een motivatie, maar ik zou toch de iets veiligere kant willen kiezen. En daarmee bedoel ik dus zoals eerder gezegd de 2ZZ-GE van 192 pk (zonder turbo of sc) erin droppen.
Bovendien, de gesuperchargde blokken van de Lotussen niet in de MR2 heb ik ooit is gelezen ergens.
Je gaat iig een beetje het gebied in waar weinig mensen ooit zijn geweest. Misschien is dat voor jou juist een motivatie, maar ik zou toch de iets veiligere kant willen kiezen. En daarmee bedoel ik dus zoals eerder gezegd de 2ZZ-GE van 192 pk (zonder turbo of sc) erin droppen.
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
- Type MR2: AW11
ruimte??
.......3.0 V-6 (1MZ-FE) past ook, kijk maar op het IMOC, en daar kan een charger tussen de cilinderkoppen in .......ik wil je niet in verwarring brengen hoor:X
John / TettjeTRDtw8)
John / TettjeTRDtw8)
Ik denk zelfs dat er via toyota een chip te verkrijgen is voor 160 pk ongeveer. Klinkt niet echt fenomenaal veel maar hoe er rekening mee dat de auto zeer licht is , bijgevolg zal je echt wel elke pk die er meer is voelen. De turbokit van TTE is natuurlijk ook een optie maar deze kost echt belachelijk veel geld. Ik denk wel dat je met de turbokit vele +200-250 pk auto's lekker aan het stoplicht kan achterlaten::)Roadster schreef:Mmmm. dat valt dus toch niet mee... Een motor swappen vind ik een beetje zonde; hij heeft er net 35000km op zitten. Wat voor modificaties kan ik uitvoeren om er toch veilig wat meer vermogen uit te halen? Hij is nu nog helemaal standaard.
Een andere optie is de auto echt strippen zodat het gewicht nog lager word. Sommige types lotus elise hebben namelijk exact dezelfde toyota motor maar zijn veel lichter en sneller dus...
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
de TTE kit is wel getest, en ik dacht je zelfs tot 100.000km garantie krijgt. daarbij zijn ze er een dag mee bezig, nieuwe turbo, materiaal, uurloon, garantie, etc. Persoonlijk denk ik dat het wel verantwoord geld uitgeven is..en dat je geen risico loopt...ik bedoel het is wel de afdeling TTE die dit bedacht heeft en monteerd. Tevens monteren ze onder de kap ook een SPalfan waarmee de ZW30 zijn eerste achte fan voor de afvoer van de warmte krijgt...
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
In de UK, maar prijzen zullen hier wel vergelijkbaar zijn:
The “Full SP” for the Toyota MR2 SP Turbo comprises:
- TTE turbocharger & intercooler - £4299.00
- SP sports exhaust system - from £538.00 to £846.00
- SP sports clutch - £649.00
- SP12 17" wheel and tyre upgrade - from £599.00
- SP sports air filter - £56.95
- Braided brake hose and fluid upgrade - from £160.75
- TTE floorpan reinforcement brace - £299.00
- SP front strut brace - £176.25
- TTE anti-roll bars - £293.00
- TTE lowering springs - £302.00
- SP Quickshift - £208.75
- SP geometry settings - £59.00
The sum of these upgrades is an MR2 Roadster with 197bhp and 210lb/ft and significantly greater grip …yet it retains the low weight and legendary balance of the original car. The MR2’s capabilities have all been raised, in harmony, to a higher plane. Compare the power/torque outputs and 980kg weight with other sports cars and you may be surprised to see how the MR2 SP Turbo compares... How about greater torque-to-weight than the current V8-engined Audi RS4?
All this in a car with Toyota’s legendary reliability and affordable running costs. With all this performance wrapped up in the discreet, pretty MR2 body there is plenty of fun to be had with an SP Turbo.
And if you’d like to go further still, take a look at Stage Two: the SP 240...
http://www.silverstoneperformance.co.uk/
The “Full SP” for the Toyota MR2 SP Turbo comprises:
- TTE turbocharger & intercooler - £4299.00
- SP sports exhaust system - from £538.00 to £846.00
- SP sports clutch - £649.00
- SP12 17" wheel and tyre upgrade - from £599.00
- SP sports air filter - £56.95
- Braided brake hose and fluid upgrade - from £160.75
- TTE floorpan reinforcement brace - £299.00
- SP front strut brace - £176.25
- TTE anti-roll bars - £293.00
- TTE lowering springs - £302.00
- SP Quickshift - £208.75
- SP geometry settings - £59.00
The sum of these upgrades is an MR2 Roadster with 197bhp and 210lb/ft and significantly greater grip …yet it retains the low weight and legendary balance of the original car. The MR2’s capabilities have all been raised, in harmony, to a higher plane. Compare the power/torque outputs and 980kg weight with other sports cars and you may be surprised to see how the MR2 SP Turbo compares... How about greater torque-to-weight than the current V8-engined Audi RS4?
All this in a car with Toyota’s legendary reliability and affordable running costs. With all this performance wrapped up in the discreet, pretty MR2 body there is plenty of fun to be had with an SP Turbo.
And if you’d like to go further still, take a look at Stage Two: the SP 240...
http://www.silverstoneperformance.co.uk/
Vorig jaar al diverse keren gezocht en gemaild over een turbo kit.
Er is maar 1 echte kit, die te vertrouwen is, alleen zo f****g duur.
Zie hier de mail:
Price for the MR2 W3 Turbo kit is 6.844 Euro incl. installation in our workshop in Cologne.
Installation time is 8 hours on one day.
After installation you have to use 98 octan fuel. No further modifications have to be done!
It is only allowed to drive with original or TTE silencer. If there are any modifications done already we have to know
De prestaties zijn dan echt bruut!
Overigens de dealers sturen je allen door richting duitsland om het daar in te bouwen.
Er is maar 1 echte kit, die te vertrouwen is, alleen zo f****g duur.
Zie hier de mail:
Price for the MR2 W3 Turbo kit is 6.844 Euro incl. installation in our workshop in Cologne.
Installation time is 8 hours on one day.
After installation you have to use 98 octan fuel. No further modifications have to be done!
It is only allowed to drive with original or TTE silencer. If there are any modifications done already we have to know
De prestaties zijn dan echt bruut!
Overigens de dealers sturen je allen door richting duitsland om het daar in te bouwen.